خبرنگاران سیزدهمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان کوهرنگ افتتاح شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، شهرکرد- خبرنگاران- همزمان با هفته گرشگری سیزدهمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان کوهرنگ در روستای ملک آباد شهرستان کوهرنگ روز سه شنبه به بهره برداری رسید.

خبرنگاران سیزدهمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان کوهرنگ افتتاح شد

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این اقامتگاه بوم گردی در زمینی به وسعت 2 هزار متر مربع و با چهار سوئیت به بهره برداری رسید.

مهرداد جوادی گفت: برای احداث اقامتگاه بوم گردی ملک آباد شهرستان کوهرنگ چهار میلیارد و 740 میلیون ریال هزینه شده است که از این مبلغ سه میلیارد و 40 میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و بقیه از محل آورده متقاضی بوده است.

وی گفت: با بهره برداری از این اقامتگاه بوم گردی زمینه اشتغال مستقیم چهار نفر در شهرستان کوهرنگ فراهم شد.

به گفته وی،هم اکنون 49 واحد فعال اقامتگاه بوم گردی با سرمایه گذاری 77 میلیارد و 868 میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد که از این میزان 28 میلیارد و 432 میلیون ریال تسهیلات بانکی و بقیه از محل آورده متقاضیان بخش خصوصی تامین و هزینه و زمینه اشتغال مستقیم 117 نفر فراهم شده است.

جوادی اضافه کرد: برای ارتقای کمی و کیفی اقامتگاه های بوم گردی استان استانداردسازی واحدها (درجه بندی)، برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان واحدها، حضور مدیران این حوزه در نمایشگاه های صنعت گردشگری به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری استان، فرایند تسهیل در دریافت استحکام بنا، توسعه کمپ های عشایری، معرفی به بانک ها برای پرداخت تسهیلات و یارانه تسهیلات در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان واقع شده است.

وی گفت: استراحت و اسکان در اقامتگاه های بوم گردی یکی از ظرفیت های مورد توجه در استان در حوزه گردشگری محلی است.

به گزارش خبرنگاران، بوم گردی ها اقامتگاه هایی هستند که در محیط های طبیعی و بومی با رعایت اصول پایداری زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و مالی و سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه اقامتگاه ایجاد، احیا و یا بهره برداری می گردد و ضمن بیشترین تعامل با جوامع محلی و توجه به تنوع اقلیم و طبیعت زمینه حضور گردشگران را برای تجربه زندگی در محیط طبیعی و بومی فراهم می نماید.

بوم گردی ها براساس محیط جغرافیایی و حساسیت های محیطی در چهار گروه کلبه ها، خانه های سنتی روستایی و شهری، کمپ های عشایری و اکولاژها دسته بندی می گردد.

تناسب با طبیعت و معماری سنتی، مدیریت به وسیله جامعه محلی و ساکنان همان خانه و ارایه خدمات مطلوب متناسب با فرهنگ جامعه محلی از مهمترین ویژگی های اقامتگاه های بوم گردی به شمار می رود.

کم هزینه بودن اجرای طرح، کسب درآمد بالا، اشتغال زایی ارزان و حمایت دولت از این طرح ها از مزیت های نسبی راه اندازی و فعالیت اقامتگاه های بوم گردی است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1165

به "خبرنگاران سیزدهمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان کوهرنگ افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیزدهمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان کوهرنگ افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید