خبرنگاران انفجار در کویته 3 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت

به گزارش پسرک کامپیوتری، اسلام آباد - خبرنگاران - انفجار قوی بمب چهارشنبه شب در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان، دست کم 3 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت.

خبرنگاران انفجار در کویته 3 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت

به گزارش خبرنگاران، شبکه های تلویزیونی پاکستان به نقل از پلیس کویته اظهار داشتند: این حادثه در نزدیکی خیابان منتهی به مراکز مهم تجاری، سیاسی و نمایندگی های خارجی از جمله سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوست.

خوشبختانه هیچ آسیبی به نمایندگی کشورمان وارد نشده اما منابع مطلع گفتند که شدت این انفجار و لرزش آن تا سرکنسولگری ایران و چندصدمتر دورتر از محل حادثه احساس شده است.

پلیس شهر کویته اظهار داشت: انفجار امروز در پارکینگ هتل سرینا رخ داد که منجر به آتش سوزی در محل و خسارت به ده ها خودروهای و ساختمان اطراف شد.

گزارش ها از کشته شدن دست کم 3 نفر حکایت دارد و همچنین 9 نفر دیگر نیز زخمی شدند. منابع بیمارستانی در شهر کویته به رسانه ها گفتند که احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

تا به امروز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است با این حال در گذشته شورشیان وابسته به گروه های غیرقانونی و عناصر تروریستی تحریک طالبان مسئولیت بمب گذاری ها و حملات مسلحانه در کویته و دیگر مناطق ایالت بلوچستان را برعهده گرفته اند.

وزیر کشور پاکستان اظهار داشت: یک هیات چینی همچنین سفیر چین در پاکستان نیز در این هتل اقامت داشتند اما خوشبختانه در زمان انفجار هیچ کدام از آنان در هتل حضور نداشتند.

مقامات پاکستانی انفجار در کویته را به شدت محکوم و آن را نتیجه دسیسه عناصر تروریستی برای تخریب صلح و ثبات پاکستان به ویژه در ایالت بلوچستان توصیف کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1537

به "خبرنگاران انفجار در کویته 3 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انفجار در کویته 3 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید