خانه ملت ، حسین پور: افزایش رسمی قیمت مرغ فشار مالی بر مردم را بیشتر می نماید

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران - عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: افزایش قیمت اعلامی گوشت مرغ به وسیله وزارت جهاد کشاورزی اثر روانی بر روی بازار دارد و مردم در این میان آسیب می بینند.

خانه ملت ، حسین پور: افزایش رسمی قیمت مرغ فشار مالی بر مردم را بیشتر می نماید

امان اله حسین پور عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد افزایش قیمت گوشت مرغ اعلامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و توزیع این محصول اساسی در بازار بالاتر از نرخ مصوب، گفت: افزایش قیمت های رسمی بر روی بازار و جامعه اثر روانی دارد و نرخ محصولات به وسیله دلالان و توزیع نمایندگان افزایشی بالاتر از نرخ مصوب پیدا می نماید.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم تحمل افزایش قیمت ها را ندارند، ادامه داد: در حال حاضر دولت میخواهد ارز 4 هزار و 200 تومانی را به بهانه رانت و فساد حذف کند و در مورد این موضوع در کمیسیون کشاورزی با مسئولین دولتی مباحث بسیار زیادی مطرح شد. مقطع کنونی زمان حذف ارز دولتی نیست و برای این اقدام دولت باید تمامی شرایط را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای حذف ارز دولتی ابتدا افزایش قیمت ها را کنترل کند، مطرح نمود: افزایش قیمت گوشت مرغ به هر بهانه ای و با هر توجیهی از جمله حمایت از فراوری و یا نزدیک شدن به قیمت واقعی در شرایط کنونی اقدام مناسبی نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اندازه پایین نظارت بر بازار و توزیع گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب، اضافه کرد: از دولت گذشته در مورد عدم وجود نظارت کافی، تخصیص به موقع ارز برای واردات نهاده ها، تامین به موقع نهاده ها و وجود نا هماهنگی در بین ارکان دولت گلایه هایی داشتیم، متاسفانه در دولت فعلی نیز شاهد نا هماهنگی هایی هستیم و نظارت ها دقیق نیست.

حسین پور با بیان اینکه ریشه افزایش قیمت مرغ کاهش اندازه جوجه ریزی طی 40 روز گذشته است و این موضوع قابل پیش بینی بود، توضیح داد: باید نهاده ها برای مرغداران به موقع تامین و اندازه جوجه ریزی آنها رصد و قیمت ها نیز در بازار کنترل گردد.علی رغم اینکه اختیارات حوزه بازرگانی بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شده است اما کماکان شاهد بروز اشکالاتی در بخش نظارت هستیم.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت اعلامی گوشت مرغ به وسیله وزارت جهاد کشاورزی اثر روانی بر روی بازار دارد و مردم در این میان آسیب می بینند در حالی که فشار زیادی را تحمل می نمایند، گفت: مشخص قیمت کالاهای اساسی مورد احتیاج مردم مانند گوشت مرغ و تخم مرغ از حساسیت بالایی برخوردار است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1856

به "خانه ملت ، حسین پور: افزایش رسمی قیمت مرغ فشار مالی بر مردم را بیشتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ملت ، حسین پور: افزایش رسمی قیمت مرغ فشار مالی بر مردم را بیشتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید