بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست

به گزارش پسرک کامپیوتری، با پیشرفت تکنولوژی سیر جدیدی از بسته بندی ها روی کار آمده اند که استفاده از آن ها می تواند برند شما را به یک برند برتر تبدیل کند.

بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست

بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست به عنوان یکی از راهکارهایی که برای حفظ محیط زیست و کاهش تأثیرات منفی صنعت بر محیطزیست ارائه شده است، می تواند به حفاظت از منابع طبیعی، کاهش آلودگی هوا و آب، کاهش مصرف انرژی و هزینه های تولید، افزایش بازیافت و استفاده مجدد مواد و بهبود تصویر شرکت ها در نظر مشتریان و دیگران کمک کند.

در واقع، بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست یکی از راهکارهای مهم در جهت رسیدن به توسعه پایدار است که همراه با کاهش تأثیرات منفی صنعت بر محیط زیست، بهبود کیفیت زندگی انسان ها را نیز در پی دارد.

بسته بندی پایدار چیست؟

بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست به بسته بندی هایی گفته می شود که در طراحی و ساخت آن ها به محیط زیست و حفظ منابع طبیعی توجه شده است. این نوع بسته بندی ها با در نظر گرفتن مفهوم پایداری، سعی در دستیابی به توازن بین نیاز های مالی و تأمین منابع با حفظ محیط زیست دارند.

بسته بندی سازگار با محیط زیست معمولاً از مواد قابل بازیافت، کاملاً قابل تجزیه و تحلیل، کم تراش، کم وزن و با کمترین تأثیرات زیست محیطی تشکیل شده است. همچنین، ازموادی که در فرآیند تولید، مصرف منابع طبیعی را کاهش می دهند و همچنین مصرف انرژی را کاهش می دهند، استفاده می نمایند.

قیمت طراحی بسته بندی سازگار با محیط زیست یا اصطلاحا Eco تفاوت چندانی با روش های مرسوم ندارد. شما می توانید با یک بسته بندی خاص همراه پیام ارزشمند برندتان تمایز ایجاد کنید. اشاره به اهمیت محیط زیست و پیشرو بودن برند شما در حفظ زمین احساس خوبی برای مصرف نماینده ایجاد می کند.

چگونه بسته بندی پایدار می تواند برند و فروش شما را افزایش دهد؟

همان میزان که محیط زیست برای تجارت شما ارزشمند بوده برای مخاطبان شما نیز بسیار اهمیت داشته و آن هم به نوبه خود سعی می نمایند از آن محافظت نمایند و وظیفه اجتماعی خود در برابر طبیعت را به درستی انجام دهند. استفاده از محصولاتی با بسته بندی پایدار یک راهکار عالی برای آن ها است. چرا که تنها با انتخاب این محصول می توانند به ماندگاری طبیعت کمک بسیار زیادی نمایند بی آنکه هزینه بیشتری پرداخت نمایند یا برای انجام این کار زمان صرف نمایند و… .

از قلم نیاندازید که بسته بندی سازگار با محیط زیست تنها با یک طراحی بسته بندی پایدار است که به قدرت واقعی خود دست پیدا می کند و باعث می شود تا زا رقبای خود پیشی بگیرید و میزان فروش خود در بازار را افزایش دهید. پس از طراحی لیبل محصول و… غافل نشوید. مجموعه استودیو فهار با تیم باتجربه و خلاق خود می تواند مجذوب نماینده ترین طرح ها را روی بسته بندی پایدار شما اجرا کند که در عین کیفیت بالا و سازگاری با محیط زیست، مجذوب نمایندهیت بصری فوق العاده ای هم داشته باشید.

در ایران، شرکت های طراح بسته بندی و لیبل محصولات وجود دارند که به صورت تخصصی در زمینه های مختلف فعالیت می نمایند. برای یافتن بهترین طراح بسته بندی در ایران باید بسته به نیاز و محصولی که قصد دارید بسته بندی کنید، از شرکت های طراحی مشاوره بگیرید. در پی شرکت های باشید که علاوه بر تجربه، نمونه کار مشابه با محصولات شما را دارند. استودیو توسعه برند فهار یکی از بهترین شرکت های طراحی بسته بندی در تهران به صورت تخصصی، صفر تا صد کار طراحی بسته بندی و لیبل محصول شما را انجام می دهد.

معرفی چند نمونه از بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست

تنوع بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست بسیار زیاد است. تا جایی که شما در هر حوزه ای باشید و هر محصولی که ارائه دهید، می توانید از این بسته بندی استفاده کنید. اما در این میان برندی پیروز خواهد بود که سراغ ایده های تازه و خلاقانه برود. اگر شما هم در پی یک ایده متفاوت و خاص برای بسته بندی پایدار محصولات خود هستید، ما به شما موارد زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • کاغذ و مقوا

کاغذ و مقوا از الیاف چوب و به عبارتی از دل طبیعت تولید می شوند و این قابلیت هم دارند که مجدد به چرخه طبیعت بازگردند. استفاده از این متریال برای بسته بندی محصولات باعث می شود که در این کاهش هزینه بسته بندی، حسن نیت خودتان به محیط زیست را هم نشان دهید.

این بسته بندی ها بیشتر برای محصولات خشک و همچنین در میزان های کوچک مناسب است. کاغذهای کرافت که به صورت صدرصد بازیافتی هستند، انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود. بسته بندی کاغذی در طی چند هفته در طبیعت بازیافت می شود و هیچ خطری برای انسان و طبیعت ندارد.

  • پارچه های ارگانیک

امروزه استفاده از پارچه های ارگانیک به جای نایلون ها در هنگام خرید بسیار رواج پیدا کرده است. شما هم می توانید از این نوع پارچه برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنید که بسیار مقاوم هستند و طول عمر بالایی هم دارند. این بسته بندی ها هیچ تهدیدی برای طبیعت به حساب نمی آیند و در جنس های مختلف پنبه ای، گیاهی، کنف و… وجود دارند که بسته به سلیقه خود می توانید انتخاب کنید. پارچه های ارگانیک برای تجزیه در طبیعت تنها به چند ماه زمان نیاز خواهند داشت.

  • پلاستیک های گیاهی

این پلاستیک ها از زیست توده ها، جلبک، ذرت و… ساخته می شوند. شیوه تولید آن ها همچون پلاستیک های نفتی است اما با این تفاوت که نوع گیاهی قابلیت تجزیه را دارد. می توانید با استفاده از این روش بسته بندی سازگار با محیط زیست، یک بسته بندی متفاوت داشته باشید که میزان استفاده از پلاستیک را به حداقل می رساند.

  • پلاستیک های محلول در آب

این نوع از پلاستیک ها همانطور که مشخص است قابلیت حل شدن در آب را دارند. چرا که یک پلیمر آزمایشگاهی هستند و از پلی وینیل الکل به عمل می آیند. این متریال هیچگونه فلز سمی در خود ندارد و میتوانید برای محصولات مختلفی همچون پوشاک، اکسسوری ها و… از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که محصول شما نباید مرطوب باشد چرا که این بسته بندی در تماس با اب حل میشود.

آیا بسته بندی پایدار و تتازه پذیر می تواند به کاهش هزینه های تولید کمک کند؟

پاسخ به این سوال مثبت است، چراکه قابلیت بازیافت دارند و همچنین دربرخی مواقع میتوان به صورت چندباره از این بسته بندی استفاده کرد. به همین علت می تواند باعث کاهش هزینه های تولید و بسته بندی شود و همچنین در زمان ارائه نیز باعث افزایش قابل توجه قیمت محصول نمی شود و این هم یکی دیگر از ویژگی های بسته بندی پایدار است که مخاطب را جذب میکند.

جمع بندی

بسته بندی سازگار با طبیعت شما باید یک طراحی مجذوب نماینده و متناسب با محصول هم داشته باشد تا اطلاعات لازم را در اختیار خریدار قرار دهد. اینکه تصور کنید با تغییر متریال به میزان کافی متفاوت شده اید، یک باور غلط است. شما باید روی طراحی بسته بندی و لیبل پایدار هم تمرکز کنید و میتوانید این کار را به طراحان استودیو فهار بسپارید تا طراحی بسته بندی و لیبل محصولتان بصورت حرفه ای و در کوتاه ترین زمان برایتان اجرا نمایند.

منبع: استودیو برندینگ فهار

منبع: اتاق
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2183

به "بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید