روشنایی و چراغ پولاکس، نورپردازی با کیفیت و لوکس

به گزارش پسرک کامپیوتری، اجرای نورپردازی مناسب در گروی تجهیزات باکیفیت و آگاهی از کاربرد آن ها است. نورپردازی محیط در کنار طراحی چیدمان فضا یک مکمل مهم برای داشتن فضایی زیبا و کاربردی است. نورپردازی مناسب، در مقدار کاربرد فضا، روحیه، مساحت و بهبود اتمسفر تاثیر زیادی دارد خرید لامپ و تجهیزات نورپردازی باکیفیت علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه به عنوان یک المان بصری به محیط خانه و کار شخصیت می دهد.

روشنایی و چراغ پولاکس، نورپردازی با کیفیت و لوکس

پولاکس با فراوری تجهیزات لوکس و با کیفیت روشنایی و بعلاوه مشاوره و طراحی نورپردازی داخلی و خارجی، تعریفی تازه ای از روشنایی را ارائه می دهد.

پولاکس

هدف پولاکس معرفی محصولاتی باکیفیت است تا پلی میان طراحان نورپردازی و صنعت نور و روشنایی باشد؛ از این رو پولاکس با در نظر گرفتن احتیاج مصرف نمایندگان، طراحان داخلی و طراحان نورپردازی، محصولاتی را ارائه می دهد تا بیشترین هارمونی و هماهنگی را با معماری مدرن امروز داشته باشد. این برند با پشتوانه تجربه بیست ساله خود در صنعت روشنایی، مشاوره پیش از خرید و پشتیبانی پس از فروش تا لحظه آخر در کنار مشتریان خواهد بود.

معرفی لامپ و چراغ پولاکس

نورپردازی از مهم ترین بخش های یک فضا است و بر افزایش بازده کاری، کاهش خستگی، کاهش خطای انسانی، افزایش دقت و سرعت، بهبود مود و روحیه و... تاثیر مسقیم دارد. انتخاب تجهیزات روشنایی با درنظرگرفتن تمامی فاکتورهای محیطی از جمله المان های بصری و نور طبیعی شاید برای مصرف نمایندگان مشکل به نظر برسد. تجهیزات روشنایی علاوه بر تامین احتیاج نوری باید به عنوان یک المان بصری نیز در نظر گرفته شوند. شناخت تجهیزات، قدم اول در طراحی نورپردازی یک فضا است. تجهیزات روشنایی با توجه به نحوه نصب و کاربرد آن ها تقسیم بندی می شوند:

چراغ سقفی روکار

این نوع چراغ ها از یک پایه فلزی، دیفیوزر و یا لنز ، پایه لامپ و لامپ تشکیل می شوند که در انواع فضاهای خانه، اداره و مراکز فروشگاهی کاربرد دارند. نصب این چراغ ها آسان است و حتی مصرف نمایندگان بدون احتیاج به برقکار و وسایل حرفه ای قادر به نصب و راه اندازی چراغ های سقفی پولاکس هستند. چراغ سقفی های روکار پولاکس در دو نوع ثابت و متحرک فراوری می شوند که نوع متحرک آن ها، قابلیت تغییر زاویه نور دارد. از این چراغ ها می توان هم به عنوان نور عمومی و هم به عنوان نور تاکیدی بهره برد.

چراغ سقفی توکار

چراغ های توکار پولاکس با نصب در سقف، مناسب انواع فضاهای داخلی و خارجی هستند و جلوه مدرنی را به فضا می دهند. این نوع از تجهیزات روشنایی هم مناسب سقف های کوتاه و کوچکی هستند که قابلیت نصب چراغ روکار و چراغ آویز را ندارند و هم مناسب نورپردازی فضاهایی با طراحی ساده و مینیمال هستند. چراغ های سقفی توکار پولاکس به جز نوع ثابت به صورت متحرک نیز عرضه می شوند.

چراغ ریلی

چراغ ریلی از جمله چراغ های هستند که با تغییر زاویه تابش و جابجایی آسان، دست طراحان نورپردازی را باز می گذارند. چراغ ریلی عموما در بوتیک ها، نمایشگاه ها و فروشگاه ها کاربرد دارند؛ البته مصرف نمایندگانی که طراحی داخلی مدرن را می پسند از این چراغ ها در فضای خانه مانند آشپزخانه، اتاق خواب و ناهارخوری نیز استفاده می نمایند. این محصولات در وات های مختلف این ویژگی را دارند که با اضافه کردن چند چراغ به یک ریل به راحتی به میزان نور و زاویه دلخواه خود می رسید.

قاب هالوژن

چراغ های هالوژن همواره به عنوان یک منبع نوری زیبا و ملایم، مناسب استفاده در هر نوع فضایی هستند. قاب های هالوژن پولاکس به عنوان یک منیع نوری عمومی و یا تاکیدی در فضا کاربردهای فراوانی دارند. این محصولات از جنس آلمینیوم دایکاست باکیفیت و با دوام دارای ظاهری مدرن، زیبایی فضا را دوچندان می نمایند.

چراغ آویز

چراغ های آویز پولاکس در شکل ها و رنگ های مختلف قابلیت این را دارند هم به فضای داخلی زیبایی ببخشند هم به عنوان یک منبع نوری ملایم محیط را به فضایی آرامش بخش تبدیل نمایند. چراغ های آویز از پرکاربردترین تجهیزات نوری هستند که علاوه بر تامین احتیاج نوری در دکوراسیون فضا نیز تاثیر مستقیم می گذارند. اما قبل از خرید چراغ آویز باید نکاتی را در نظر بگیریم:

  • ارتفاع سقف
  • نوع حباب
  • نوع لامپ
  • مساحت محیط
  • المان های بصری مانند اشیاء و رنگ ها
  • نور عمومی و نورهای طبیعی
  • زاویه تابش

چراغ کنار پله

این محصول به عنوان یک چراغ روکار مقاومت بالایی دارند و در تغییرات دمایی به راحتی راه اندازی می شوند. چراغ کنار پله پولاکس با ظاهری زیبا برترین راه برای روشنایی پله در فضاهای داخلی است. این چراغ ها علاوه بر روشنایی پله های داخل ساختمان به عنوان یک عنصر تزئینی در نمای ساختمان ها نیز به کار می رود.

لامپ هالوژن ال ای دی

این محصول پرکاربرد به راحتی جایگزین هالوژن های پر مصرف وقدیمی می شوند و با مصرف کم و طول عمر زیاد به راحتی در انواع قاب هالوژن و چراغ هایی با سرپیچ GU10 قرار می گیرد. این لامپ در سه رنگ نور آفتابی، مهتابی و یخی (طبیعی) موجود است.

قبل از خرید محصولات روشنایی باید چه نکاتی را در نظر بگیریم:

  • رنگ نور: برای نورپردازیی محیط انتخاب رنگ نور مناسب یکی از فاکتورهایی است که می تواند تغییر بزرگی در فضا ایجاد کند. تنوع رنگ نور یکی از مزیت های لامپ های ال ای دی است. رنگ نور آفتابی مناسب فضاهایی است احتیاج به آرامش داریم و رنگ نور مهتابی مناسب فضاهای کار و محیط هایی که احتیاج به تمرکز است.
  • میزان روشنایی: میزان روشنایی محصولات روشنایی با لومن سنجیده می گردد و هر چقدر عدد لومن بالاتر باشد میزان روشنایی چراغ بیشتر است.
  • زاویه تابش: زاویه تابش یا Beam Angle به مساحت پوشش نور در سطح می گویند. هر چقدر زاویه تابش بیشتر باشد مساحتی که نور آن را پوشش می دهد بیشتر است.
  • مساحت و کاربرد فضا: میزان نور برای هر فضایی با توجه به کاربرد آن فضا تعیین می گردد. میزان نوری که در سطح متر مربع با لوکس سنجیده می گردد و میزان لوکس در هر فضایی فرق دارد. به طور مثال لوکس آشپزخانه با اتاق خواب فرق دارد. هرچند میزان نور بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد.

ویژگی محصولات پولاکس

  • کیفیت ساخت بدنه: تمامی محصولات پولاکس با آخرین فناوری و برترین مواد اولیه فراوری می شوند. متریال بدنه محصولات پولاکس از جنس آلومینیوم دیکاست است که مقاومت بالایی دارد.
  • چیپ و درایور: یکی از مهمترین بخش های یک چراغ چیپ و درایور آن است. چیپ و درایور محصولات پولاکس از برند نام آشنای اسرام است و دارای سه سال ضمانت تعویض می باشد.
  • طراحی مدرن و مینیمال: در طراحی تجهیزات پولاکس این نکته در نظر گرفته شده که تمامی محصولات طراحی مدرن و در عین حال زیبا و لوکسی داشته باشند تا با انواع سبک های معماری و چیدمان فضای داخلی همانگی و هارمونی را برقرار نمایند.

پولاکس چیست؟

POLLUXنام ستاره ای پرنور از صورت فلکی دو پیکر است که در پیشانی یکی از پیکرها در کنار برادر خود کاستور واقع شده است. این ستاره از لحاظ نوری شانزدهمین ستاره پرنور آسمان است و حجمی دو برابر خورشید دارد. نام این ستاره از اساطیر یونانی گرفته شده است و در آسمان زمستان با چشم غیر مسلح قابل تماشا است.

منبع: چمدان
انتشار: 19 دی 1402 بروزرسانی: 19 دی 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2236

به "روشنایی و چراغ پولاکس، نورپردازی با کیفیت و لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشنایی و چراغ پولاکس، نورپردازی با کیفیت و لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید