حضور گروس عبدلملکیان در لیست جایزه قلم آمریکا

به گزارش پسرک کامپیوتری، گروس عبدالملکیان شاعر معاصر ایرانی به فهرست بلند جایزه قلم آمریکای سال 2021 راه یافت.

حضور گروس عبدلملکیان در لیست جایزه قلم آمریکا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایرنا ، هیات داوران جایزه قلم آمریکا (PEN America) فهرست نامزدهای اولیه جایزه سال 2021 را در بخش های مختلف خاطرنشان کرد. در این فهرست گروس عبدالملکیان شاعر توانای ایرانی با شعر تکیه دادن به دیروقت در بخش شعر ترجمه شده و شکوفه آذر نویسنده خوش ذوق ایرانی با داستان اشراق درخت گوجه سبز در بخش داستان ترجمه شده، نامزد دریافت این جایزه شدند.

اسامی نامزدهای نهایی دوره جایزه قلم آمریکا، فوریه سال 2021 (بهمن- اسفند 99) اعلام خواهد شد.

گروس عبدالملکیان (زاده 18 مهر 1359 در تهران) شاعر و فرزند محمدرضا عبدالملکیان شاعر معاصر ایرانی است. وی با انتشار کتاب شعر پرنده پنهان در سال 1381 به شکل رسمی وارد عرصه ادبیات معاصر ایران شد و از آن پس رنگ های رفته جهان، سطرها در تاریکی جا عوض می نمایند، حفره ها، پذیرفتن، گزیده اشعار گروس عبدالملکیان، هر دو نیمه ماه تاریک است و سه گانه خاورمیانه به قلم وی منتشر شده اند.

شکوفه آذر (زاده 1351 در تهران) نیز نویسنده و دانش آموخته زبان و ادبیات فارسی است که با رمان اشراق درخت گوجه سبز به فهرست نامزدهای نهایی جایزه بوکر 2020 راه یافت.

جایزه قلم آمریکا که 50 سال است هر ساله به معرفی نویسندگان بااستعداد و باتجربه معاصر از جمله نویسندگان کتاب اولی و آنانی که تأثیر ماندگاری بر ادبیات آمریکا داشتند، می پردازد سال جاری نیز بیش از 380 هزار دلار جایزه نقدی به نویسندگان و مترجمان اهدا خواهد نمود. آثار راه یافته به فهرست نامزدهای اولیه این جایزه، از کتابهای داستانی، غیرداستانی، شعر و زندگینامه گرفته تا مقالات، آثار علمی و ترجمه را دربرمی گیرد که نمونه هایی پویا، متنوع و تامل برانگیز از ادبیات ممتاز معاصر هستند.ر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1354

به "حضور گروس عبدلملکیان در لیست جایزه قلم آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور گروس عبدلملکیان در لیست جایزه قلم آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید