جمع آوری روزانه 10تن رسوبات از کانالهای منطقه17

به گزارش پسرک کامپیوتری، داود لطفی شهردار منطقه 17 از پایش مستمر و لایروبی کانالهای و انهار این منطقه خبر داد و افزود: روزانه نزدیک به ده تن رسوبات و پسماند از کانالها و انهار سطح محدوده جمع آوری می شود تا راستا آب باز بوده و در هنگام بارش موجب آبگرفتگی نشود.

جمع آوری روزانه 10تن رسوبات از کانالهای منطقه17

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، داود لطفی شهردار منطقه 17 در مورد لایروبی کانال های منطقه گفت: دو اکیپ برای لایروبی کانال ها در نظر گرفته شده که روزانه به این کار مشغول هستند و 16610 متر کانال در منطقه در طول هفته توسط این اکیپ پاکسازی می شوند.

او با بیان اینکه در بعضی از کانال ها به دلیل شیبی که دارند رسوب زیادی جمع نمی شود تاکید کرد: هر جا که نیاز به لایروبی باشد اداره خدمات شهری به سرعت وارد عمل شده و نسبت به لایروبی کانال ها و انهار اقدام می کنند.

شهردار منطقه 17 با بیان اینکه بعد از بارندگی شاهد رسوب بیشتری در کانال ها هستیم اذعان داشت: چون کانال های ما از مناطق بالاتر سرچشمه می گیرد شاهد رسوب زیادی هستیم که در دو ماه اخیر و با توجه به شدت دریافت بارش ها، روزانه بین 7 تا 10 تن لایروبی صورت می گیرد و از این حیث جز مناطق برتر شهرداری تهران بوده ایم.

لطفی به یک گروه پایش برای بررسی شرایط 16610 متر کانال منطقه اشاره کرد و اضافه نمود: یک گروه سه نفره به داخل کانال ها می فرایند و شرایط سلامت آنها را بررسی می کنند.این گروه با دستگاه اکسیژن و دوربین های پیشرفته شرایط سازه کانال را بررسی می کند تا ببینند به چه نوع لایروبی نیاز است و آیا کانال دچار خرابی، فرسودگی یا شکستگی سقف هست یا نه؟ و پس از آن انهار را لایروبی و برای عبور آسان آب آماده می کنند.

او اضافه نمود: این گروه مسائل احتمالی کانال ها را به معاونت عمران منتقل کرده و اگر کانالی مشکل داشته باشد نسبت به رفع آن اقدام می شود. این اتفاق در سال 99 برای همه کانال های منطقه رخ داده و شرایط سلامت آنها پایش شده است.

شهردار منطقه 17 با بیان اینکه چهار حوضچه رسوب گیر داریم که همه در حریم خط راه آهن تهران اهواز قرار دارند تاکید کرد: این حوضچه ها هر ماه با بیل مکانیکی لایروبی می شوند تا مسئله ای بابت این حوضچه ها و نفوذ آب به سطح خیابان نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1303

به "جمع آوری روزانه 10تن رسوبات از کانالهای منطقه17" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری روزانه 10تن رسوبات از کانالهای منطقه17"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید