تکمیل زنجیره پایین دستی صنایع عظیم خراسان شمالی اولویت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان گفت: تکمیل زنجیره پایین دستی صنایع عظیم استان اولویت سرمایه گذاری در صنایع کوچک است.

تکمیل زنجیره پایین دستی صنایع عظیم خراسان شمالی اولویت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

محمد وحیدی در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی اضافه نمود: با توجه به اینکه در سطح استان ما صنایع پایین دستی عظیمی داریم باید سرمایه گذاران را به سمت ایجاد واحدهای صنعتی در بخش صنایع پایین دستی استان ترغیب نماییم.

وی ادامه داد: شهرک ها و نواحی صنعتی که زمین در آنها جهت واگذاری تمام شده و یا در حال اتمام است باید در پی طرح توسعه آنها باشیم تا سرمایه گذار بتواند به راحتی شهرک مورد نظر خود را انتخاب و سرمایه گذاری کند.

وحیدی در این ملاقات به لزوم تسریع در مشخص تکلیف اراضی واگذار شده که نسبت به بهره برداری آن اقدام نشده ، تأکید کرد و گفت : باید این زمین ها در شهرکها و نواحی صنعتی استان شناسایی گردد و اقدامات قانونی صورت گیرد .

وی اظهارکرد: باید گروه های فراوریی خاص با توجه به پتانسیل های موجود در استان توسعه یابد و سرمایه گذاران را به آن سمت سوق دهیم از جمله پتانسیل های موجود در استان قطعه سازی و پوشاک می باشد که باید زمینه مساعد سرمایه گذاری برای متقاضیان فراهم گردد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی هم در این نشست در مورد اولویت زنجیره پایین دستی صنایع عظیم اظهارکرد: در حال حاضر ما در شهرک صنعتی اسفراین و ناحیه صنعتی گرمه واحدهای خوبی را داریم که در راستای صنایع پایین دستی استان مشغول به فراوری می باشند.

وحدت بیان نمود: چندین ناحیه صنعتی در حال ایجاد است از جمله مرکز استان بعلاوه طرح توسعه ناحیه صنعتی گرمه و امیر آباد شیروان در دست آنالیز می باشد.

وی در مورد مشخص تکلیف زمین های واگذار شده ولی به بهره برداری نرسیده هم اسم کرد: تا سرانجام سال 99 زمین های به بهره برداری نرسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده و مشخص تکلیف گشته که به بعضی از آنها اعطای مهلت شده و بعضی هم در مرحله فسخ قرارداد و در حال خلع ید زمین است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان با اشاره به اینکه شهرکهای صنعتی اسفراین و بیدک به علت وجود واحدهای قطعه سازی دارای پتانسیل بیشتری است و کوشش می گردد تا در این راستا سرمایه گذاران ترغیب به ایجاد واحدهای قطعه سازی ترغیب شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1736

به "تکمیل زنجیره پایین دستی صنایع عظیم خراسان شمالی اولویت سرمایه گذاری در صنایع کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل زنجیره پایین دستی صنایع عظیم خراسان شمالی اولویت سرمایه گذاری در صنایع کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید