بخش صنعت درگیر بازار سیاه ژنراتور برق شده است

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: متاسفانه در خراسان رضوی بخش صنعت بیشترین فشار را در ارتباط با اعمال خاموشی ها متحمل می شود و هیچکس در برابر خساراتی که به صنایع و کارخانه ها وارد شده است پاسخگو نیست. در چند وقت اخیر به دلیل اعمال خاموشی ها در بخش صنعت برای خرید دیزل ژنراتور (ژنراتور برق) بازار سیاه تشکیل شده و قیمت دستگاه دیزل ژنراتور به دو میلیارد تومان رسیده است.

بخش صنعت درگیر بازار سیاه ژنراتور برق شده است

امیرمهدی مرادی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص خاموشی های بخش صنعت و آخرین شرایط خسارات وارد شده به واحدهای صنعتی در اثر اعمال خاموشی ها اظهار کرد: براساس استعلامی که دریافت کرده ایم، متوجه شدیم که شرایط خاموشی ها در دیگر استان ها مشابه خراسان رضوی نیست و مسئولین در سایر استان ها در خصوص خاموشی ها پاسخگویی مناسب تری در زمینه صنایع دارند. متاسفانه خراسان رضوی بیشترین فشار را در ارتباط با اعمال خاموشی ها دارد و هیچکس در برابر خساراتی که به صنایع و کارخانه ها وارد شده است پاسخگو نیست.

صنعت در خراسان رضوی در اثر قطعی برق آسیب بسیار چشم گیری دیده است

وی با اشاره به ضربه پذیری بیشتر صنعت در خراسان رضوی نسبت به دیگر استان ها در پی قطعی برق افزود: صنعت در خراسان رضوی در اثر قطعی برق آسیب بسیار چشم گیرتری نسبت به سایر استان ها دیده است. در حال حاضر صنایع باید 50 درصد مدیریت مصرف برق در ساعات مشخصی داشته باشند ولی دراین مورد تعدادی از واحدها این مسئله را رعایت می کنند و تعداد دیگری هم آن را نادیده می گیرند و شرکت برق به خاطر عدم رعایت برخی کارخانه ها و واحدهای صنعتی، برق تمامی بخش صنعت را قطع می کند و بدین ترتیب به دلیل سهل انگاری برخی از واحدها، خاموشی در تمام منطقه ها صنعتی اعمال می شود و اینگونه تر و خشک با هم می سوزند.

متاسفانه آسیب و خسارتی که در اثر اعمال خاموشی ها به واحدهای صنعتی وارد می شود تنها خسارت های مالی نیست

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان همچنین از خسارت های جانی در نتیجه قطعی برق واحدها یاد کرده و گفت: متاسفانه آسیب و خسارتی که در اثر اعمال خاموشی ها به واحدهای صنعتی وارد می شود تنها خسارت های مالی نیست، چند روز گذشته در یکی از واحدها به دلیل قطعی ناگهانی برق دست یکی از کارگران با برخورد به دستگاه و عدم توانایی در کنترل آن، آسیب بسیار جدی دیده است و این تنها بخشی از آسیب های جسمی و جانی در اثر قطعی برق ها است.

مرادی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت بی سابقه دیزل ژنراتورها در مدت اخیر خاطرنشان کرد: متاسفانه در چند وقت اخیر به دلیل اعمال خاموشی ها در بخش صنعت برای خرید و فروش دیزل ژنراتور بازار سیاه تشکیل شده و قیمت دستگاه دیزل ژنراتور حتی به دو میلیارد تومان رسیده است. انتظاری که از دولت داریم این است که اجازه ثبت سفارش ژنراتورها را به هر واحد صنعتی داده و با اختصاص ارز نیمایی از پیدایش بازار سیاه و افزایش قیمت بی رویه این دستگاه ها جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1640

به "بخش صنعت درگیر بازار سیاه ژنراتور برق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش صنعت درگیر بازار سیاه ژنراتور برق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید