آمریکا خواهان تشکیل نشست شورای امنیت درباره کره شمالی شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،کره شمالی روز دوشنبه آزمایش موشکی میان برد بالستیک موسوم به هواسونگ- 12 خود را تایید و گفت هدف از این پرتاب، تایید سلامت سیستم تسلیحاتی این موشک بوده است.

آمریکا خواهان تشکیل نشست شورای امنیت درباره کره شمالی شد

منابع دیپلماتیک شامگاه سه شنبه به وقت محلی به خبرنگار ایرنا گفتند که آمریکا با حمایت انگلیس و فرانسه این درخواست را مطرح و خواهان تشکیل این نشست برای روز پنجشنبه پشت درهای بسته شده است.

منابع دیپلماتیک درعین حال گفتند که زمان برگزاری این نشست هنوز تعیین نشده است.

روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، از روز سه شنبه اول فوریه 2022 ریاست دوره ای این شورا را به مدت یک ماه بر عهده گرفته است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه وقت محلی، پرتاب یک موشک بالستیک میان برد به وسیله کره شمالی را محکوم کرد و اضافه نمود کره شمالی در سال 2018 اعلام نموده بود که چنین پرتاب هایی را متوقف می نماید و پرتاب 30 ژانویه نقض این اعلام و نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت است.

گوترش بیان کرد کره شمالی دوباره هیچ توجهی به پروازهای بین المللی یا ایمنی حمل و نقل دریایی ننموده و این امر نگران کننده است.

دبیرکل از کره شمالی می خواهد که از انجام هرگونه اقدام غیر سازنده خودداری کند و از همه طرف ها می خواهد در پی راه چاره دیپلماتیک مسالمت آمیزی باشند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کی سی ان ای) درباره آزمایش های موشکی نو کره شمالی بیان کرد: هدف از شلیک آزمایشی، ارزیابی موشک در حال فراوری و استقرار و تأیید سلامت کلی سیستم تسلیحاتی آن بود.

این خبرگزاری اضافه نمود: این پرتاب آزمایشی، دقت، امنیت و اثربخشی عملکرد سیستم تسلیحاتی موشک نوع هواسونگ-12 را که در حال فراوری است، تأیید کرد.

در همین حال، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از قول یک منبع نظامی نوشت که تخمین زده می گردد سرعت موشک میان برد بالستیکی که صبح یکشنبه به وسیله پیونگ یانگ مورد آزمایش نهاده شد، 16 ماخ یا 16 برابر سرعت صوت بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، این موشک دارای بالاترین برد در میان موشک های آزمایش شده از سوی پیونگ یانگ از سال 2017 تا به امروز است.

پیونگ یانگ در یک ماه اخیر چهار آزمایش دیگر از جمله شلیک موشک های مافوق صوت در 5 و 11 (15 و 21 دی ماه) ژانویه را انجام داد.

کره شمالی معتقد است تهدیدها و دشمنی واشنگتن به جای خطرناکی رسیده است و با اشاره به رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی و استقرار سلاح های استراتژیک در منطقه و اعمال تحریم های مستقل در کنار تحریم های سازمان ملل متحد باید برای مقابله طولانی مدت با امپریالیسم آمریکا آمادگی بیشتری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1941

به "آمریکا خواهان تشکیل نشست شورای امنیت درباره کره شمالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان تشکیل نشست شورای امنیت درباره کره شمالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید