تور ارمنستان ارزان: آمادگی علی اف برای مذاکرات صلح با ارمنستان بر اساس اصول بین المللی

به گزارش پسرک کامپیوتری، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان آمادگی خود را برای شروع مذاکرات بر سر توافقنامه صلح با ارمنستان و بر اساس اصول بین المللی همانند تمامیت ارضی خاطرنشان کرد.

تور ارمنستان ارزان: آمادگی علی اف برای مذاکرات صلح با ارمنستان بر اساس اصول بین المللی

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در پیغام تبریکی به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به مناسبت سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور، آمادگی خود را برای شروع مذاکرات بر سر توافقنامه صلح با ارمنستان و بر اساس اصول بین المللی همانند تمامیت ارضی اظهار داشت.

به گزارش خبرگزارینیوز آرمنیا الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت: امیدواریم که فرانسه از برنامه صلح آمیز در منطقه حمایت کند.

علی اف اضافه کرد که باز شدن راه های حمل و نقل منظره مالی بزرگی را برای منطقه نوید می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان نیز روز دوشنبه در واکنش به اظهارات جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه جمهوری آذربایجان بارها به ارمنستان پیشنهاد امضای معاهده صلح داده است، گفت: دولت جمهوری ارمنستان راهبردی را برای گشایش دوران توسعه صلح آمیز در منطقه اتخاذ نموده و طبیعتاً آمادگی خود را برای برداشتن گام هایی در این راستا نشان می دهد. چندین بار در بالاترین سطح اعلام شده که این یکی از اولویت های دستور کار دولت ارمنستان است.

وی باز شدن مسیرهای ارتباطی و حمل کالا بر اساس پروژه ارمنستان را از اولویت های اصلی اظهار داشت.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر 2020 (19 آبان 1399) با توافق آتش بس به امضای نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سرانجام یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد.

جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت. این دو کشور هنوز در خطوط مرزی درگیری های پراکنده دارند، هرچند که دو طرف مدعی اتخاذ موضع آشتی جویانه هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1937

به "تور ارمنستان ارزان: آمادگی علی اف برای مذاکرات صلح با ارمنستان بر اساس اصول بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: آمادگی علی اف برای مذاکرات صلح با ارمنستان بر اساس اصول بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید