اتحادیه اروپا خواهان اجرای کامل توافق آتش بس در قره باغ شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، اتحادیه اروپا از طرفین درگیر در مناقشه قره باغ خواست به طور کامل و الزام آور توافق آتش بس حاصل شده اخیر در مسکو را اجرایی نمایند.

اتحادیه اروپا خواهان اجرای کامل توافق آتش بس در قره باغ شد

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری آرمن پرس، اتحادیه اروپا طی بیانیه ای اعلام نمود: این اتحادیه از توافق حاصل شده اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو استقبال می نماید. اتحادیه اروپا از طرفین درگیر می خواهد به طور کامل و دقیق این توافق را اجرا نمایند و همچنین از بازیگران خارجی می خواهد از انجام هرگونه اقدام تحریک آمیزی که موجب افزایش تلفات در این درگیری ها گردد، امتناع نمایند.

اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه در خصوص ادامه درگیری ها در قره باغ پس از حصول توافق آتش بس در مسکو به شدت ابراز نگرانی کرد و از ایروان و باکو خواست به تبادل آتش انتها دهند.

این اتحادیه همچنین از طرفین درگیر خواست تا همچنان در فرآیند مذاکرات جدی بدون تاخیر تحت راهنمایی گروه میسنک و بدون پیش شرط قرار داشته باشند.

از سوی دیگر وزارت دفاع جمهوری خودخوانده قره باغ روز گذشته اعلام نمود که جمهوری آذربایجان در جدیدترین حملات خود در نیمه شب گذشته متحمل خسارات انسانی و تجهیزات نظامی شد.

در این بیانیه آمده است: طی درگیری های شب گذشته نیروهای جمهوری آذربایجان در خطوط شمالی، شمال شرقی و جنوبی تحرکاتی را ترتیب دادند و نیروهای وزارت دفاع قره باغ به این تحرکات پاسخ دادند.

در همین حال وزارت دفاع ارمنستان روز گذشته جمهوری آذربایجان را به استفاده از راکت های دور برد با کالیبر بالا در حمله اخیرش به شهر استپاناکرت در قره باغ متهم کرد.

ارمنستان روز دوشنبه از انهدام 514 خودروی نظامی جمهوری اذربایجان از زمان شروع درگیری های جدید اطلاع داد.

ایروان همچنین اعلام نمود که نیروهای جمهوری آذربایجان صبح دوشنبه نیز به سوی چندین مواضع در قره باغ آتش گگرددند.

وزیران امور خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در مذاکرات 9 اکتبر (18 مهر) در خصوص یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند. با این حال باکو و ایروان در حالی که هنوز ساعاتی از توافق آتش بس میان دو طرف نگذشته بود، یکدیگر را به نقض چندین باره این توافق متهم نموده اند.

طی مذاکرات طولانی ای که بامداد شنبه (19 مهر) در مسکو به انتها رسید، طرفین در خصوص آتش بس در قره باغ از ساعت 12: 00 شنبه 10 اکتبر (19 مهر) به توافق رسیدند.

شرایط این منطقه جدائی طلب از ششم مهر (27 سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند.

زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان که در مسکو بسر می برد، امروز دوشنبه با نمایندگان کشورهای رئیس گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا شامل روسیه، فرانسه و آمریکا برای آنالیز مناقشه قره باغ ملاقات می نماید. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1130

به "اتحادیه اروپا خواهان اجرای کامل توافق آتش بس در قره باغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان اجرای کامل توافق آتش بس در قره باغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید