1300 بال پرنده در میانکاله تلف شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران مجموع پرندگان تلف شده در منطقه میانکاله در شرق استان را یک هزار و 300 بال تا پایان روز جمعه اظهار داشت.

1300 بال پرنده در میانکاله تلف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت که 800 لاشه روز جمعه و 500 لاشه هم روز پنجشنبه توسط نیروهای محیط زیست و دامپزشکی در منطقه جمع آوری شده است.

وی با اعلام این که بیشتر تلفات در حوزه شهرستان گلوگاه بوده است، گفت: طی دو روز گذشته از لاشه های جمع آوری شده نمونه گیری و برای بررسی به آزمایشگاه سازمان دامپزشکی کشور در تهران ارسال شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از ساکنان منطقه میانکاله و مسافران و گردشگران خواست تا در صورت مشاهده تلفات پرندگان، مراتب را در سریع ترین زمان به ادارات محیط زیست و دامپزشکی اعلام کنند.

تلفات جمعی صدها قطعه از پرندگان مهاجر زمستان گذران از عصر چهارشنبه هفته جاری توسط مردم محلی به محیط زیست و دامپزشکی گزارش شد و بلافاصله نیز اکیپ های این دو دستگاه برای جمع آوری و امحاء لاشه ها وارد عمل شدند.

در حالی که حدس اولیه بر احتمال شیوع آنفلوانزای پرندگان یا دیگر بیماری های فصلی تمرکز داشت، عصر دیروز مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت که نتایج آزمایشات نشان داده است بیماری آنفلوانزا H5 ،H7 و H9 و یا نیوکاسل علت مرگ این پرندگان نبوده است.

دکتر سید حسین رضوانی از مسمومیت به عنوان فرضیه جدید در حال پیگیری یاد کرد و گفت که هم اکنون احتمال مرگ ناشی از مسمومیت قوت گرفته است که نمونه گیری از لاشه برای بررسی این مورد به تهران ارسال شده است.

وی افزود: برای مشخص شدن نتیجه آزمایش جدید حداکثر تا 72 ساعت دیگر باید صبر کرد و در صورت اعلام نتایج به اطلاع افکار عمومی می رسد.

رضوانی گفت: احتمال مسمومیت این پرندگان می تواند ناشی از دان ریزی برخی صیادان برای شکار دسته جمعی و یا موارد دیگر باشد که پس از بررسی نتیجه آزمایش می توان اظهار نظر دقیقی نسبت به این موضوع داشت.

تالاب بین المللی میانکاله در شرق استان مازندران به عنوان یکی از ذخیرگاه های زیست کره جهان است که سالانه 150 گونه پرندگان مهاجر و بومی با جمعیت بیش از 1.5 میلیون بال در این تالاب که حدود 40 هزار هکتار مساحت دارد، زندگی می کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 669

به "1300 بال پرنده در میانکاله تلف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1300 بال پرنده در میانکاله تلف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید