13 هزار و 200 نفر از اعضای هیات علمی سهمیه بن دریافت کردند، کوشش برای تسویه با ناشران در زمان تعیین

به گزارش پسرک کامپیوتری، محمد خلج، معاون اداری اقتصادی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، درباره مقدار مصرف بن ویژه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اعلام کرد: در مجموع بیش از 188 هزار نفر شامل دانشجویان، طلبه و اعضای هیات علمی برای دریافت بن ثبت نام کردند و در حال مصرف اعتبار هستند.

13 هزار و 200 نفر از اعضای هیات علمی سهمیه بن دریافت کردند، کوشش برای تسویه با ناشران در زمان تعیین

وی اضافه نمود: 13 هزار و 200 نفر از استادان و اعضای هیات علمی سهمیه خود را دریافت نموده اند که به معنای تکمیل سقف اعتبار این افراد است. سهمیه دانشجویان و طلاب نیز در حال اتمام است و به نظر می رسد، تا خاتمه سومین روز نمایشگاه به خاتمه برسد. دانشجویان و طلاب در مجموع بیش از 173 هزار و 821 یارانه دریافت نموده اند.

وی درباره شروع تسویه حساب با ناشران اضافه نمود: براساس آئین نامه، بعد از 15 روز که نمایشگاه مجازی کتاب تهران به خاتمه رسید و براساس گزارش استخراجی از ارسال مرسوله ها، جریان تسویه حساب با ناشران شروع می گردد. امید واریم در سه مرحله و حداکثر در چهار مرحله با ناشران تسویه گردد. تاکید داریم و کوشش می کنیم تا خاتمه سال تسویه نهایی گردد. سال گذشته در پرداخت های سوم و چهارم نخستین نمایشگاه مجازی مشکلاتی ایجاد شد اما با توجه به همت قابل توجه شرکت اقتصادی پست در این دوره، کوشش می کنیم در مهلت معین شده تسویه حساب نهایی گردد.

خلج درباره اعتبار بن ویژه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: طبق روال سال های گذشته در نمایشگاه فیزیکی و بعلاوه نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، سال جاری نیز با تشکیل نشست های مختلف در ستاد اجرایی، معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای مدیران ارشد وزراتخانه با افزایش 40 درصدی یارانه خرید کتاب و هزینه های پست کتاب نمایشگاه مجازی نهایی شد. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب 250 هزار تومان است که از این اندازه 150 هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب و 100 هزار تومان نیز سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

وی اضافه نمود: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی نیز 500 هزار تومان است که از این اندازه 250 هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و تامین 250 هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

معاون اداری اقتصادی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به افزایش حمایت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران برای ارسال بسته های پستی نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: پیش بینی شد در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با افزایش تعداد مرسوله ها باشیم؛ این پیش بینی به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام و در نهایت با افزایش 40 درصدی هزینه های پستی موافق شد.

خلج ادامه داد: با بانک صادرات، بانک عامل دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز همراهی قابل توجهی شکل گرفت؛ بنابراین در دو حوزه بن و پست با بانک صادرات توافق نامه همکاری به امضا رسید تا این تجربه ها برای سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز تکرار گردد. همان طور که بار ها مطرح شده نمایشگاه مجازی جایگزین، نمایشگاه فیزیکی نیست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1910

به "13 هزار و 200 نفر از اعضای هیات علمی سهمیه بن دریافت کردند، کوشش برای تسویه با ناشران در زمان تعیین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 هزار و 200 نفر از اعضای هیات علمی سهمیه بن دریافت کردند، کوشش برای تسویه با ناشران در زمان تعیین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید