گیلان، قدیمی ترین پارک عمومی رشت با فضایی ناایمن برای بازی بچه ها

به گزارش پسرک کامپیوتری، با توجه به گسترش آپارتمان نشینی ضرورت وجود پارک ها در شهرها از اهمیت زیادی برخوردار است و در حالی که شهرهای دنیا به سمت شهر دوستدار کودک در حرکت هستند در قدیمی ترین پارک عمومی کلانشهر رشت خانواده ها برای بازی بچه هایشان دغدغه دارند.

گیلان، قدیمی ترین پارک عمومی رشت با فضایی ناایمن برای بازی بچه ها

به گزارش خبرنگاران از رشت، مدت هاست که محل بازی بچه ها در پارک شهر رشت تخریب شده و ناایمن است و در آستانه فصل تابستان فرصت بازی بچه ها این شهر گرفته شده است.

با توجه به گسترش آپارتمان نشینی ضرورت وجود پارک ها در شهرها از اهمیت زیادی برخوردار است و در حالی که شهرهای دنیا به سمت شهر دوستدار کودک در حرکت هستند در قدیمی ترین پارک عمومی کلانشهر رشت خانواده ها برای بازی بچه هایشان دغدغه دارند.

بچه ها عامل انتقال باورها، هویت و فرهنگ هستند و اصلاح محیط اجتماعی در هر جامعه ای به وسیله بچه ها انجام می گردد اما بچه ها شهر رشت برای بازی در یک فضای طبیعی که میراث محتشم الملک است طعم تبعیض غنی و فقیر را تجربه مینمایند.

یکی از مادران که فرزند خود را برای بازی به پارک آورده به دوربین خبرنگاران گفت: اینجا یک مکان تفریحی و گردشگری مورد توجه مسافران و مردم است اما ماه ها است که به اینجا مراجعه می کنیم و با این امکانات نامناسب بازی بچه ها روبرو می شویم.

وی با بیان اینکه چند بار خواسته است برای شهرداری در خصوص این مشکل شکایت بنویسد گفت: پارک محلات خیلی کوچک است و به دلیل ازدحام زیاد، بچه ها نمی توانند به خوبی در آن بازی نمایند.

این مادر با اشاره به اینکه در کل پارک شهر رشت فقط چند تاب شکسته وجود دارد خواهان رسیدگی مسئولان شد و اضافه نمود: فصل بهار هم در حال اتمام است و هنوز این پارک برای بچه ها آماده نیست.

شهروند دیگری در این زمینه به خبرنگار خبرنگاران گفت: در گوشه دیگر این محوطه بازی بچه ها، باید برای بازی پول داد اینجا هم همه تاب ها ناایمن و شکسته است، مگر مسئولان نظارت ندارند.

مادر دیگری با ابراز نارضایتی از اوضاع محوطه بازی بچه ها به دوربین خبرنگاران گفت: ماه ها است که هیچ وسیله بازی جایگزین نشده است و ما مجبوریم برای بازی در این محیط ناایمن، پول هم پرداخت کنیم.

مادربزرگی که نوه اش را برای بازی به به پارک شهر آورده است نیز با گله مندی از شرایط موجود به خبرنگار خبرنگاران گفت: بچه ها در خاک و سنگ بازی می نمایند و اگر به نقاط دیگر پارک بروند وارد بازی بزرگسالان می شوند و آسیب می بینند.

وی با یادآوری اینکه در سال های گذشته این پارک محوطه بازی برای بچه ها داشت و اکنون ماه ها است که به این شکل رها شده است اضافه نمود: تکلیف بچه ها چیست؛ چرا در یک پارک عمومی برای بازی بچه ها وسیله بازی ایمنی وجود ندارد.

م

منبع: تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 935

به "گیلان، قدیمی ترین پارک عمومی رشت با فضایی ناایمن برای بازی بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان، قدیمی ترین پارک عمومی رشت با فضایی ناایمن برای بازی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید