گران ترین نقاشی های ونگوگ کدامند؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این پرسش مطرح می شود که گران ترین نقاشی های ونگوگ کدامند؟

گران ترین نقاشی های ونگوگ کدامند؟

پرتره دکتر گاشه، 83 میلیون دلار، سال فروش 1990

پرتره دکتر گاشه هنوز به عنوان گرانترین اثر ونگوگ شناخته می گردد، این درحالی است که این نقاشی مدتها پیش یعنی در سال 1990 فروش رفته است. این نقاشی در حراجی کریستیز به قیمت 83 میلیون دلار فروخته شد و در آن موقع رکورد گرانترین اثر هنری یک هنرمند را شکست. با احتساب تورم میتوان گفت این نقاشی معادل 180 میلیون دلار این روزها، در سال 1990 فروخته شد.

اما چرا این نقاشی رکوردشکن شد؟ باید گفت این نقاشی بدون شک یکی از نفیس ترین پرتره های ونگوگ است. دکتر گاشه یکی از شخصیت های مهم زندگی ونگوگ بود که از او پس از زخمی شدن بر اثر اصابت گلوله مراقبت کرد.

در سال 1990، این نقاشی به یک خریدار اهل توکیو رسید، چرا که در آن موقع مجموعه داران ژاپنی بر سر خرید آثار هنرمندان مشهور امپرسیونیست یا پست امپرسیونیست رقابت میکردند.

خریدار آن اعلام نموده بود دوست دارد این نقاشی پس از مرگش همراه با جدسش سوزانده گردد. زمانی که او در سال 1996 درگذشت، خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و این نقاشی به یک خریدار اترشی فروخته شد. این نقاشی بار دیگر فروخته شد و در نهایت به دست یک میلیارد اروپایی ناشناس رسید.

کارگر در زمین کار، 81 میلیون دلار، سال فروش 2017

این نقاشی در سال 2017 به قیمت 81 میلیون دلار فروخته شد. این نقاشی در دورانی خلق شده است که ونگوگ در آسایشگاه به سر می برد. در این اثر یک کشاورز زیر یکی از خورشیدهای باشکوه این هنرمند به تصویر کشیده شده است. این نقاشی نیز همانند بسیاری از نقاشی های ونگوگ که در بازار ارائه می شوند به یک خریدار ناشناس فروخته شد.

خودنگاره بدون ریش، 72 میلیون دلار، سال فروش 1998

قیمت خودنگاره بدون ریش زمانی که در سال 1998 به مزایده گذاشته شد به 72 میلیون دلار رسید. خودنگاره های ونگوگ گران قیمت هستند و فقط تعداد انگشت شماری از آنها هنوز در مجموعه های خصوصی نگهداری می گردد.

البته این خودنگاره تاحدی خاص محسوب می گردد؛ چرا که ونگوگ آن را در دوران اقامتش در آسایشگاه نقاشی کرد و آن را به مناسبت تولد 70 سالگی مادرش به او هدیه داد.

کلبه های چوبی در میان درختان زیتون و سرو، 71 میلیون دلار، سال فروش 2021

کلبه های چوبی در میان درختان زیتون و سرو یکی از جدیدترین تاریخ ها را در تقویم فروش آثار ونگوگ دارد. این نقاشی در نوامبر اخیر به قیمت 71 میلیون دلار فروخته شد. این اثر که یک تابلو نقاشی چشم انداز نه چندان مشهور است در حوالی آسایشگاهی که خلق شده است که ونگوگ در آن اقامت داشت.

خیابان لز الیزکامب، 66 میلیون دلار، 2015

ونگوگ نقاشی خیابان لز الیزکامب را در آرل و چند روز پس از رسیدن دوستش پل گوگن خلق کرد. این تابلو نقاشی چشم انداز در سال 2003 در حراجی کریستیز به قیمت 12 میلون دلار فروخته شد، اما این اثر هنری بار دیگر در سال 2015 در حراجی ارائه شد و به وسیله یک خریدار ناشناس به قیمت 66 میلیون دلار فروخته شد. ارزش آثار ونگوگ تقریبا همواره رو به افزایش هستند.

شقایق ها و آفتابگردان ها، 62 میلیون دلار، سال فروش 2014

تابلو نقاشی شقایق ها و آفتابگردان ها یک نقاشی طبیعت بی جان رنگارنگ است که خلق آن چند هفته پیش از درگذشت ونگوگ تمام شد. این نقاشی به قیمت 62 میلیون دلار به مالک چینی یک شرکت تفریح فروخته شد.

چشم انداز زیر آسمان توفانی، 54 میلیون دلار، سال فروش 2015

ونگوگ نقاشی چشم انداز زیر آسمان توفانی را در آرل پس از بریده شدن گوشش و فقط چند هفته قبل از خروج از آسایشگاه خلق کرد. چمنزار مملو از گلهای بهاری است و در گوشه ای از نقاشی یک زوج زیر آسمان به تصویر کشیده شده اند. این نقاشی در سال 2015 به قیمت 54 میلیون دلار به فروش رسید.

زنبق ها، 54 میلیون دلار، سال فروش 1987

زنبق ها که احتمالا نخستین نقاشی بود که ونگوگ در آسایشگاه خلق نموده است تاریخچه مفصلی دارد. این نقاشی در سال 1987 در حراجی ساتبیز به قیمت 54 میلیون دلار به یک تاجر استرالیایی به فروش رسید، اما او در پی مسائل مالی مالکیت این اثر را به حراجی بازگرداند. در سال 1990، حراجی ساتبیز این نقاشی را به موزه گتی در کالیفرنیا فروخت. با اینکه معین نیست این موزه چه مبلغی را برای خریداری این اثر پرداخت نموده است، اما احتمالا قیمت آن نزدیک به ارزش نقاشی در سال 1987 بوده است. این اثر اکنون یکی از آثار مهم موزه گتی محسوب می گردد.

مرد جوان و گل گندم، 47 میلیون دلار، سال فروش 2021

نقاشی مرد جوان و گل گندم در نوامبر اخیر با قیمت غافلگیر کننده 47 میلیون دلار فروخته شد. براساس مقاله گران ترین نقاشی های ونگوگ کدامند؟ باید بدانید که ارزش تقریبی این اثر بین 5 الی 7 میلیون دلار برآورد شده بود. ونگوگ این نقاشی را در هفته های پایانی زندگی در اور سور اواز خلق کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2015

به "گران ترین نقاشی های ونگوگ کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین نقاشی های ونگوگ کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید