کیومرث پور احمد: اگر مدیریت همسرم نبود چهار ستون بدنم سالم نبود

به گزارش پسرک کامپیوتری، در 26 آذر 1396 سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران جشن 68 سالگی کیومرث پوراحمد با حضورجمعی از هنرمندان در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار کرد. به مناسب درگذشت این هنرمند سخنان مدعوین این جلسه را مرور می کنیم

کیومرث پور احمد: اگر مدیریت همسرم نبود چهار ستون بدنم سالم نبود

مسعود فروتن، نویسنده و کارگردان: خاطره مشترک همه ماست

آثار پوراحمد خاطره مشترک همه ما است و زمانی که او برای بچه ها و نوجوانان فیلم ها و سریال هایی می ساخت، بزرگترها نیز از آثار پوراحمد لذت می بردند و ما با بسیاری از فیلم ها و سریال های پوراحمد از جمله مجموعه قصه های مجید همذات پنداری کردیم. پوراحمد یکی از ماندگارترین کارگردان این سرزمین است و من خشنود هستم، متعلق به نسلی هستم که کیومرث پوراحمد متعلق به آن نسل است.

سیروس الوند، نویسنده و کارگردان: او شبیه مردم است

همه ما از نسل قبل تا به امروز فاقد این ویژگی هستیم اما پوراحمد واجد آن است، من ایرانی بودن را در استتار دوره قاجار و تهران قدیم و امروز نمی بینم، پوراحمد در هر نقطه این سرزمین که فیلمی ساخته، مخاطب را با خود همراه نموده و فیلمش رنگ و بوی آن اقلیم را به خود گرفته و این یعنی ایرانی بودن و از این بابت من به پوراحمد حسرت می خورم. پوراحمد در مجموعه ماندگار قصه های مجید جهانیی را ترسیم نموده که وامدار آثار هوشنگ مرادی کرمانی است. او شبیه مردم است و این بالاترین ویژگی است.

هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده : او با مجید همذات پنداری کرد

کارگردانان بسیاری قصد داشتند این داستان را بسازند اما من قبول نکردم و پوراحمد با هنرمندی خود و همذات پنداری با شخصیت مجید این مجموعه داستان را مجذوب کننده، شیرین و مخاطب پسند ساخت که فکر نمی کنم کارگردانی دیگری بتواند مثل او چنین مجموعه ای را بسازد.

کیومرث پوراحمد: تولد غم انگیز است

سال تولدم را می دانستم، بعد از 30 سالگی، با توجه به هدایایی که همسرم به مناسبت تولد به من می داد، فهمیدم که 25 آذرماه به جهان آمدم. تولد غم انگیز است، یک سال می گذرد، یک سال پیرتر می شویم و کاری نکردیم اما همین که چهار ستون بدنم سالم است و می توان راه بروم، جای شکر دارد، اگر مدیریت همسرم نبود، چهار ستون بدنم سالم نبود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2160

به "کیومرث پور احمد: اگر مدیریت همسرم نبود چهار ستون بدنم سالم نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیومرث پور احمد: اگر مدیریت همسرم نبود چهار ستون بدنم سالم نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید