تور ارزان سریلانکا: سریلانکا، جواهری باستانی در دل طبیعتی خیره کننده

به گزارش پسرک کامپیوتری، هفت اثر باستانی این کشور در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند که در مقایسه با ایران تنها دو اثر کمتر است. ویزای سریلانکا در فرودگاه این کشور صادر می گردد. بنابراین برای سفر به سریلانکا هم می توانید خودتان بلیط هواپیما خریداری کنید و برنامه ریزی کنید، هم می توانید با تور سریلانکا سفر کنید و با آرامش خاطر و خیال راحت این کشور تماشایی را سیاحت کنید. اگر پست قبلی را نخوانده اید، برای آشنایی با این جزیره زیبا و درخشان در اقیانوس هند، فیلم کوتاهی که در ادامه آمده است را ببینید.

تور ارزان سریلانکا: سریلانکا، جواهری باستانی در دل طبیعتی خیره کننده

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

هفت اثر باستانی سریلانکا که در یونسکو ثبت شده اند از این قرارند:

1- شهر باستانی سیگیریا

2- شهر باستانی پولونارووا

3-معبد طلایی دامبولا

4- شهر قدیمی گاله و قلعه آن

5- شهر مقدس آنارادهاپورا

6- شهر مقدس کَندی

7- منطقه حفاظت شده طبیعی سینهاراجا

سیگیریا (Sygiriya)

شهر تاریخی سیگیریا در 173کیلومتری کلمبو (مرکز سریلانکا) قرار گرفته است و پربازدیدترین اثر تاریخی سریلانکاست. آن چه موجب معروفیت سیگیریا شده، قله کوه شیر است که 200متر ارتفاع دارد. یک قصر قدیمی به مساحت هزارمتر روی قله کوه شیر قرار گرفته است که پیشینه آن به قرن پنجم میلادی می رسد. برای رسیدن به این قله 1200 پله را باید بالا بروید، بعد از بالا رفتن از پله ها روی قله به قصری می رسید که باغ های زیبا و استخر آن زیبایی خیره نماینده ای دارد. این قصر بعد از مرگ پادشاه وقت به به معبدی بودایی تبدیل شده و تا قرن چهاردهم محل عبادت بودایی ها بوده است. علاوه بر بازدید از کوه شیر، در سیگیریا می توانید از بالن سواری بر فراز این منطقه تاریخی زیبا لذت ببرید.

پولوناروا (Polonnaruwa)

شهر تاریخی پولوناروا از قرن 11تا 13میلادی مرکز کشور سریلانکا بوده است. چهار مجسمه بودا که از صخره تراشیده

شده اند، مانند مجسمه 14متریِ بودای خوابیده با چشمان نیمه باز و بالشی زیر سر، و نیز مجسمه هفت بودای ایستاده، در این شهر قرار دارند. بر اساس تشریفات آیینی، گردشگران برای مشاهده نزدیک این چهار مجسمه باید با پای برهنه در محوطه حاضر شوند و نباید به مجسمه ها پشت نمایند. دانشگاه علوم دینی آلاهانا با قدمتی هشتصدساله در این شهر قرار گرفته است. این دانشگاه که روحانیون بودایی هنوز در آن تحصیل می نمایند، از طرف یونسکو به عنوان میراث دنیای ثبت شده است.

دامبولا (Dambulla)

پیش از آن که سریلانکا به دست انگلیسی ها تصرف شود، دامبولا مرکز این کشور بوده است. این شهر باغ های بسیار زیبایی دارد که محصول شان لیمو، فلفل، دارچین و ادویه جات معطر است. گردشگران شهر دامبولا را برای معابد قدیمی و معبد بودای طلایی اش بسیار دوست دارند. پنج معبد غارمانند در دامبولا وجود دارند که تاریخ شان به پیش از قرن اول میلادی برمی شود. مجسمه هایی از بودا و پادشاهان این کشور در این معابد قرار دارند که تعدادشان به 157 مجسمه می رسد. طول بلندترین مجسمه بودا به 30متر می رسد. نقاشی هایی نیز ر این غارها کشیده شده اند که روایتگر بخشی از تاریخ سریلانکا هستند. معبد طلایی دامبولا در منطقه ماتال، چندهزارسال قدمت دارد و همواره مورد احترام مردم این کشور بوده است. این معبد در سال 1990 در لیست یونسکو ثبت شده است.

گاله (Galle)

گاله درواقع قلعه ای بازمانده ای از دوران استعمار آلمانی هاست. این قلعه و استحکامات چسبیده به هم، در میانه قرن 17 به وسیله هلندی ها ساخته شده و به دست انگلیسی ها تکمیل شده است. گاله برای منطقه حفاظت شده اش در دریا برای شنا نیز مشهور است. در داخل قلعه، می توانید از غذاهای مشهور دنیا لذت ببرید. در داخل شهر هم یک موزه وجود دارد که می توانید از آن دیدن کنید. دسترسی به گاله بسیار آسان است و این جهت از بزرگراه جنوبی کمتر از یک ساعت طول می کشد.

آنورادهاپورا (Anuradhapura)

این شهر بیشترین آثار باستانی را در خود جای داده است. نخستین معبد بودایی در آنورادهاپورا ساخته شده و برخی از مقدس ترین معابد بودایی هم در آنورادهاپورا قرار گرفته است. مردم بر این باورند که درخت سری ماها بودا (Sri Maha Budhi) نهالی برگرفته از درختی است که بودا برای اولین بار زیر آن به روشنایی رسیده است. دریاچه های دوقلو، سنگ های نگهبان و سنگ های ماه نیز باقی ماند ه های شگفت انگیز تمدنی غنی هستند. بعلاوه در این منطقه می توانید از آثار باستانی دیگری مانند رووانولی سیا داگوبا (Ruwanveli Seya Dagoba) و توپاراما داگوبا (Thuparama Dagoba) که متعلق به قرن دوم و سوم قبل از میلاد هستند، دیدن کنید.

شهر مقدس کَندی (Kandy)

این شهر در 120کیلومتری کلمبو مرکز سریلانکا واقع شده است و 120هزار نفر جمعیت دارد. آب وهوای بسیار مناسب، طبیعت خیره نماینده و حضور پرتعداد گردشگران خارجی، این شهر را به محبوب ترین شهر سریلانکا تبدیل نموده است.

یکی از مهم ترین معابد بودایی دنیا یعنی معبد دندان بودا در کنار دریاچه زیبای این شهر قرار گرفته است. در این شهر معبدی به نام دالادا ماگی گاوا نیز وجود دارد که دندان مقدس منسوب به بودا در آن نگهداری می شود و از قداست خاصی نزد بوداییان سریلانکا و دنیا برخوردار است. نزدیک این معبد موزه ای هست که پیکر مومیایی شده فیلی بزرگ الجثه در آن نگهداری می شود.

کندی به شهر جشنواره های باشکوه نیز مشهور است. در این شهر سالانه چهار جشنواره برگزار می شود که معروف ترینشان اِسالا (esala perahera) است و قدمتی چهارصدساله دارد. درا ین جشن محفظه ای که دندان منتسب به بودا در آن قرار گرفته است، دور شهر گردانده می شود. مردم با پوشیدن لباس های سنتی و حمل مشعل در این جشنواره شادمانی می نمایند و حضور بیش از صد راس فیلِ تزیین شده شکوه خاصی به این جشنواره می دهد. باغ سلطنتی در شهر کندی یکی از سه باغ مشهور در سریلانکا است. در این باغ درختانی وجود دارندکه به دست سران، رهبران و مقامات مختلف دنیا در سفر به سریلانکا کاشته شده اند. اگر به موسیقی و فرهنگ علاقه دارید، کندی جای مناسبی برای دیدنی پایکوبیی آیینی است. در کنار دریاچه این شهر سالنی قرار گرفته است که هر روز بعدازظهر با پرداخت ورودیه می توانید پایکوبی های بومی نواحی مختلف سریلانکا را دیدن کنید.

منطقه حفاظت شده طبیعی سینهاراجا (Sinharaja Foest)

جنگل های رزرو سینهاراجا یک پارک ملی با تنوع زیستی بسیار بالا در سریلانکا است. این پارک اهمیت بین المللی دارد و به یک ذخیره گاه زیستی برای کره زمین تبدیل شده است، بعلاوه از سوی سازمان دنیای یونسکو در لیست میراث دنیای ثبت شده است. این جنگل بکرِ تپه ایِ انبوه که بخشی از زیست بوم جنگل های بارانی سریلانکا را تشکیل می دهد، منطقه ای بسیار حفاظت شده است و هیچ شرکت تجاریای تا کنون به آن راه نیافته است. این محدوده غنی از گونه های بومی مانند درختان، حشرات، دوزیستان، خزندگان، پرندگان و پستانداران است اما از آن جا که پوشش گیاهی این منطقه متراکم است، حیات وحشِ آن مانند دیگر منطقه ها خشک به راحتی دیده نمی شود. این منطقه محل زندگی معروف ترین پستانداران یعنی میمون های دُم دراز است. 20 گونه از 26 گونه پرنده بومی سریلانکا، در این جنگل زندگی می نمایند.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2040

به "تور ارزان سریلانکا: سریلانکا، جواهری باستانی در دل طبیعتی خیره کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سریلانکا: سریلانکا، جواهری باستانی در دل طبیعتی خیره کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید