کشاورزی هوشمند با روبات کشاورز

به گزارش پسرک کامپیوتری، یک استارت آپ در شمال یونان روباتی را ایجاد نموده است که به زودی در انجام انواع کارهای کشاورزی به کشاورزان یاری خواهد نمود و یونان را یک گام به سوی دستیابی به کشاورزی هوشمند جلو خواهد برد.

کشاورزی هوشمند با روبات کشاورز

استارت آپ مذکور ترا رباتیکس(Terra Robotics) نام دارد و در شهر کیلکیس یونان قرار گرفته است. این شرکت با توسعه این روبات ها کار در زمین کشاورزی را برای کشاورزان آسان خواهد نمود.

کنستانتینوس کاندیلاس(Konstantinos Kandylas) بنیانگذار شرکتترا روباتیکس در تبادل نظر با روزنامه یونانی کاثیمرینی گفت: هدف ما این است که روبات ها تمام کارهایی را که کشاورزان در حال حاضر قادر به انجام آن هستند انجام دهند. در این مرحله ما در تلاشیم نمونه اولیه روبات خود را به انتها برسانیم، هدف ما حرکت مستقل روبات در یک زمین و انجام کارهای روزمره است.

وی اضافه کرد: این ربات می تواند کارهایی اعم از کندن علف های هرز، شناسایی بیماری های گیاهی و غیره را انجام دهد. ربات آزمایشی که ما در حال ساخت آن هستیم، می تواند به تنهایی اما تحت نظارت و با دخالت کاربر در اطراف یک زمین حرکت کند. ما قصد داریم ابزارهای مختلف مورد استفاده کشاورزان را به روبات اضافه کنیم تا بتواند کارهایی که آنها انتظار دارند، انجام دهد.

کاندیلاس گفت: ما انتظار داریم تا انتها سال، ربات بتواند بدون احتیاج به مداخله کاربر در مزرعه حرکت کند.

نمونه اولیه نهایی تا سال دیگر آماده خواهد شد. روبات ترا رباتیکس به کشاورزان نوید بهبود عملکرد در زمین، کاهش در هزینه های فراوری و افزایش در فراوری را خواهد داد. بنابر گفته توسعه دهندگان این روبات کشاورز قادر خواهد بود روزانه بین شش تا هشت ساعت کار کند و زمین را نیز آبیاری کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1216

به "کشاورزی هوشمند با روبات کشاورز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزی هوشمند با روبات کشاورز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید