کالای موجود در بنادر کالای گمرکی نیستند

به گزارش پسرک کامپیوتری، تهران (پانا) - وزیر امور مالی و دارایی می گوید بعضی به اشتباه کالای موجود در بنادر یا پایانه ها را به عنوان کالای گمرکی تلقی می نمایند در حالی که کالای گمرکی، کالای است که اظهارنامه گمرکی داشته باشد و بعد از اظهار گمرکی در سطح ترخیص طبقه بندی می گردد.

کالای موجود در بنادر کالای گمرکی نیستند

فرهاد دژپسند روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بعضی ادعاها نسبت به ترخیص کالا از گمرک، اضافه کرد: چنانچه کالا در گمرک بماند هم وارد نماینده و هم دولت متضرر می شوند و در عرضه کالای ضروری با کمبود روبرو می شویم.

وی شرح داد: بعضی به اشتباه کالای موجود در بنادر یا پایانه ها را به عنوان کالای گمرکی تلقی می نمایند در حالی که کالای گمرکی، کالای است که اظهارنامه گمرکی داشته باشد و بعد از اظهار گمرکی در سطح ترخیص طبقه بندی می گردد.

دژپسند گفت: کالاهایی که در بنادر و پایانه ها هستند به دنبال حل مشکل ثبت سفارش هستند.

وزیر اقتصاد تصریح کر: دولت، وزارتخانه های اقتصاد، صنعت و گمرک به دنبال این هستند که در اولین فرصت و با سرعت بالا کالا از گمرک ترخیص گردد.

زمینه های پایداری بازار سرمایه ادامه دارد

وی درباره بازار سرمایه گفت: بازار سهام به طور طبیعی، فرایندی دارد که با نوع تصمیماتی که در شورای بورس اتخاذ شد و یکسری از عوامل محرک، تقاضا را به جریان انداختیم و تقویت کردیم و باید این شرایط تداوم داشته باشد.

وزیر اقتصاد گفت: آمادگی داریم در شرایطی که این پایداری ادامه یابد با عرضه اولیه ها ثبات مستمر را ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: از جانب دولت تمام زمینه های پایداری فرایند بازار سهام ادامه دارد.

دژپسند گفت: امیدوارم افرادی که راجع به بازار سرمایه اظهارنظر می نمایند با دقت بیشتر و رعایت جوانب این کار را انجام دهند و سهامداران دقت نمایند که مباحث را تحلیل نمایند و معاملات را با توجه به این مسائل انجام دهند.

وزیر اقتصاد درباره لایحه بودجه سال آینده گفت: در تدوین لایحه بودجه سعی کردیم وابستگی بودجه به نفت کمتر باشد و امیدواریم سال آینده نیز همچون سال جاری این فرایند، تداوم یابد.

وی اضافه کرد: مالیات نقش محوری در بودجه خواهد داشت و کوشش می کنیم درآمد مالیاتی در بودجه سهم بیشتری داشته باشد اما باید شرایط مالی را در نظر بگیریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1259

به "کالای موجود در بنادر کالای گمرکی نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالای موجود در بنادر کالای گمرکی نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید