چیپست اگزینوس سامسونگ با گرافیک AMD رقبا را نابود خواهد نمود

به گزارش پسرک کامپیوتری، سامسونگ ماه ها قبل اظهار داشت که در حال ساخت چیپست اگزینوس با پردازنده گرافیکی AMD است. اگرچه این شرکت اعلام نکرده که از این چیپست تا چه حد می توانیم انتظار بهبود عملکرد را داشته باشیم، اما طبق شایعه ها این چیپست می تواند از جدیدترین چیپست اپل یعنی A14 Bionic پیشی بگیرد. حالا به لطف یکی از افشاگران مشهور، می توانیم به نتایج اولین بنچمارک این چیپست سامسونگ بپردازیم.

چیپست اگزینوس سامسونگ با گرافیک AMD رقبا را نابود خواهد نمود

این افشاگر اعلام نموده که چیپست اگزینوس از پردازنده گرافیکی AMD و هسته های پردازشی Cortex-A77 بهره می برد. طبق نتایج مربوط به اپلیکیشن بنچمارک 3DMark که عملکرد پردازنده گرافیکی را آنالیز می نماید، این چیپست توانسته با میانگین 50 فریم در ثانیه امتیاز 8134 را کسب کند. برای مقایسه باید به چیپست A14 موجود در آیفون 12 پرو مکس اشاره کنیم که در این بنچمارک با میانگین 40 فریم در ثانیه امتیاز 7442 را کسب نموده است.

اگرچه این یک تست اولیه محسوب می گردد و از طرف دیگر از مقدار داغ شدن این چیپست اگزینوس خبر نداریم، اما همین که یک چیپست مختص گوشی های اندرویدی توانسته در بخش پردازنده گرافیکی عملکرد بهتری نسبت به اپل داشته باشد، یک خبر بسیار عالی به شمار میرود. علاوه بر این، گفته می گردد مدل نهایی این چیپست همراه با هسته های پردازشی قدرتمند Cortex-X2 و Cortex-A710 راهی بازار خواهد شد که نسبت به هسته های Cortex-A77 عملکرد بسیار بهتری را به ارمغان می آورند.

در این میان باید خاطرنشان کنیم این پردازنده گرافیکی AMD هنوز در برابر چیپست اپل M1 که در مدل نو آیپد پرو و تعدادی از کامپیوترهای مک استفاده شده، حرفی برای گفتن ندارد. این چیپست در تست 3DMark امتیاز حدود 17000 را کسب نموده که یعنی از نظر گرافیکی نسبت به چیپست نو سامسونگ حدود 2 برابر سرعت بیشتری را ارائه می نماید.

یکی از نقاط ضعف چیپست های اگزینوس، بحث مصرف انرژی آن ها است و باید ببینیم این پردازنده گرافیکی AMD در این زمینه چه عملکردی از خود نشان می دهد. با توجه به گزارش های منتشر شده، احتمالا سری گلکسی S22 اولین گوشی های مجهز به این چیپست اگزینوس خواهند بود.

منبع: Phandroid

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1643

به "چیپست اگزینوس سامسونگ با گرافیک AMD رقبا را نابود خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیپست اگزینوس سامسونگ با گرافیک AMD رقبا را نابود خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید