شرایط موزه ها در تعطیلات نوروز چگونه است؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این سوال مطرح می گردد که شرایط موزه ها در تعطیلات نوروز چگونه است؟

شرایط موزه ها در تعطیلات نوروز چگونه است؟

قضیه چیست؟

محمدرضا کارگر شرح داد: موزه های تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل خواهند بود و در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا می توانند باز باشند.

او درباره تغییر پروتکل های کرونا برای بازدید از موزه ها در تعطیلات نوروز با توجه به نواقصی که در بخش فروش اینترنتی و نوبت گیری وجود دارد و نقطه ضعف هایی در کنترل و مدیریت بازدیدکنندگان گفت: پروتکل ها تغییر نکرده است و همه موزه ها مطابق با دستورالعمل تهیه شده قبلی فعال خواهند بود و مسئله ای وجود ندارد.

درحال حاضر 300 موزه دولتی با نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و 159 موزه خصوصی در کشور فعال است. تا قبل از کرونا 62 موزه جدید افتتاح شد که 39 موزه خصوصی بود.

موزه ها از اسفند سال 98 با هر بار اوج دریافت ویروس کرونا به عنوان مراکز پرخطر بطور مقطعی تعطیل شدند. هرچند که تعطیل شدن موزه ها در هر نوبت با مقاومت هایی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روبه رو بوده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز چگونگی فعالیت موزه ها را در تعطیلات نوروز تعیین نکرد، اما تاکید نمود که سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. در حال حاضر بیشتر موزه ها باز هستند و بازدیدکننده دارند، اما به رغم وجود پروتکل های بهداشتی، کنترل و مدیریت بازدیدکنندگان با مشکل روبرو است و راهنمایان موزه بیشترا نسبت به فعالیت موزه ها در شرایط موجود معترض اند. با آنکه تاکید پروتکل های بهداشتی موزه ها برای نوبت دریافت پیش از بازدید است، اما بیشتر موزه ها امکان فروش اینترنتی ندارند و بازدیدهای نوبتی با تعداد محدود در بیشتر موزه ها رعایت نمی گردد. این شرایط در بیشتر موزه های کشور در حالی حاکم است که پیش بینی می گردد با اعمال محدودیت های تردد و سفر در تعطیلات نوروز، میزان مراجعه مردم به موزه ها بیشتر گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1465

به "شرایط موزه ها در تعطیلات نوروز چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط موزه ها در تعطیلات نوروز چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید