نیسان GT، R 2022 در مقابل پورشه 2022، 911
به گزارش پسرک کامپیوتری، تازهترین نسل سیستم اطلاعات تفریح مدیریت ارتباط پورشه هم در 911 GTS تازه نصب شده است.

نیسان GT-R 2022: این خودرو با حداکثر قدرت 600 اسب بخار، یک خودروی اسپرت قدرتمند و سرسخت است. امکانات آن از زمان معرفی در سال 2009 تغییر چندانی ننموده است، اما خودرو های اسپرتی که با آن رقابت می نمایند، تغییر نموده اند.
در داخل خودرو، قدمت GT-R با طراحی قدیمی و مواد مقرون به صرفه قیمت که با مدل های کمتر نیسان مشترک است، آشکارتر می گردد. GT-R چندین ویژگی دارد؛ سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد در هر مدلی است که به هندلینگ این خودرو یاری می نماید به علاوه، کمیاب تر از پورشه 911 است.
موتور 3.8 لیتری V-6 دارای 565 اسب بخار قدرت است، این خودرو به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک متصل می گردد که تمام این نیرو را به زمین منتقل می نماید؛ در جهت آزمایشی، GT-R از صفر به 100 کیلومتر در ساعت را تنها در 2.9 ثانیه می پیماید.
مدل های Track Edition و NISMO با موتور تنظیم شده ای که 600 اسب بخار قدرت دارد، آنالیز می گردد. در داخل، جایگاه های جلوی GT-R بسیار جادار هستند، اما جایگاه های عقب مکان هایی هستند که فقط بچه ها می توانند در آن راحت بنشینند.
فضای داخلی به خوبی طراحی شده است و مجموعه ای از ویژگی های استاندارد ارائه می گردد، اما کسانی که در پی یک فضای داخلی سطح بالا مانند آئودی R 8 یا مرسدس-AMG GT هستند، از این خودرو راضی نخواهند بود. هر مدل دارای سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای، روکش های چرم و جیر، جایگاه های جلوی گرم کن و ... است.
هر GT-R 2022 دارای یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی است که می توان آن را با یک دکمه چرخشی روی کنسول مرکزی نیز کنترل کرد. در حالی که قابلیت Apple CarPlay، ناوبری داخلی و سیستم صوتی Bose استاندارد هستند، اتواندروید یک گزینه نیست.
پورشه 2022، 911: پورشه 911 با ویژگی های رانندگی مناسب و موتور 2 توربوی فوق العاده، یک خودروی اسپرت تقریباً بی عیب و نقص است. این خودرو بسیار گران قیمت را می توان یک خودرو همه کاره دانست که احتیاج بسیاری از رانندگان را به بعضی امکانات رفع می نماید.
این خودرو می تواند در حین ایجاد صدای هیجان انگیز، بین 379 تا 473 اسب بخار قدرت فراوری کند که همراه با یک گیربکس دوکلاچه اتوماتیک یا دستی ارائه می گردد.
911 در مدل های بدنه کوپه، کابریولت یا شبه کانورتیبل تارگا عرضه می گردد. زیبایی 911 به این است که می تواند در کنار لوکس بودن، ویژگی ورزشی را داشته باشد. فضای داخلی آن در جلو جادار است و جایگاه های راحتی به کار رفته است که تمام سرنشینان احساس راحتی دارند.
در عقب 911 یک موتور 3.0 لیتری تخت شش سیلندر توئین توربو نصب شده است. نسخه Carrera پایه 379 اسب بخار قدرت دارد، نسخه S نیز 443 اسب بخار قدرت فراوری می نماید و GTS این توانایی را دارد که 473 اسب بخار قدرت فراوری کند. در حالی که هر مدلی به صورت استاندارد با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می گردد، یک گیربکس هفت سرعته دستی در نسخه S و GTS ارائه می گردد.
برترین از همه این است که 911 مثل همواره راحت است و بعلاوه رانندگی خوبی ارائه می نماید. فرمان آن به پیچ و خم به خوبی عمل می نماید و کوپه و کانورتیبل ثبات در تسلط در پیچ ها را افزایش داده اند.
فضای داخلی 911 با ترکیبی از دکمه ها، دستگیره ها و کنترل های صفحه لمسی پوشانده شده است؛ پشت آمپری دیگر آنالوگ نیست و اکنون دیجیتال است.
خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان