نکونام و شجاعی، نامزد کسب عنوان بهترین آسیایی تاریخ لالیگا

به گزارش پسرک کامپیوتری، جواد نکونام و مسعود شجاعی، دو بازیکن ایرانی پیشین تیم فوتبال اوساسونا در میان نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن آسیایی تاریخ لالیگا حضور دارند.

نکونام و شجاعی، نامزد کسب عنوان بهترین آسیایی تاریخ لالیگا

به گزارش خبرنگاران، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) که به انتخاب بهترین های قاره کهن در لیگ های معتبر جهان به انتخاب کاربران می پردازد، نظرسنجی بهترین بازیکن آسیایی تاریخ لالیگا را منتشر کرد که نام جواد نکونام و مسعود شجاعی از ایران در فهرست این بازیکنان دیده می گردد. AFC درباره این دو بازیکن نوشت:

جواد نکونام: سال های 2006 تا 2012، اوساسونا، 149 بازی و 24 گل

در اوایل 26 سالگی خود به اسپانیا رسید و سریع در تیمی که به نیمه نهایی جام یوفا رفت، جا افتاد. با وجود این پیشرفت، نکونام ناگهان از ناحیه زانو آسیب دید که این مصدومیت باعث شد در فصل 08-2007، تقریباً خارج از مسابقات باشد، اما او به میادین برگشت تا به محبوب طرفداران در شهر پمپلونا و یک گلزن تبدیل گردد، با عادت گلزنی در دقایق سرانجامی. ایران بازیکنان فوق العاده ای در طول سال ها معرفی نموده که جواد نکونام با 151 بازی ملی، در این حیث رکورددار بوده که نشان دهنده کیفیت و تداوم این بازیکن است.

مسعود شجاعی: سال های 2008 تا 2014، تیم های اوساسونا و لاس پالماس، 81 بازی و 8 گل

زمانی که جواد نکونام، نخستین بازیکن ایرانی بود که در لالیگا درخشید، مسعود شجاعی خیلی از او دور نبود و این دو بازیکن، تیم ملی مجزا و تأثیرگذاری در شمال اسپانیا داشتند. شجاعی که اغلب به عنوان یک بازیکن مؤثر روی نیمکت حضور داشت، بازیکن قابل اطمینانی در دادن پاس گل بود. به خصوص در نخستین فصل حضور خود که هشت گل برای هم تیمی های خود ساخت.

یک مصدومیت جدی، او را از کاملاً از فصل 12-2011 گرفت. حضور او در اسپانیا در لیگ دسته دوم اسپانیا با لاس پالماس به سرانجام رسید، اما آمار او با بیش از 100 بازی در بالاترین سطح، کیفیت او را به عنوان یک بازیکن نشان می دهد.

پائولینو آلکانتارا (فیلیپین) بازیکن بارسلونا در سال های 1912 تا 1916 و 1918 تا 1927 که 369 گل در 357 ملاقات بارسلونا به ثمر رساند و پنج قهرمانی کوپادل ری و 10 قهرمانی کاتالونیا برد، تاکاشی اینوی ژاپنی که از سال 2015 تا به امروز در تیم های ایبار، رئال بتیس و آلاوس بازی نموده، وو لی بازیکن چینی اسپانیول که از سال 2019 در این تیم توپ می زند، جان آلویسی (استرالیا) که در سال های 2001 تا 2007 در تیم های اوساسونا و آلاوس بازی می کرد و به نایب قهرمانی کوپادل ری رسید، سایر گزینه های بهترین بازیکن آسیایی تاریخ لالیگا هستند.

برای شرکت در این نظرسنجی که تا 29 خرداد ادامه دارد، اینجا را کلیک کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1002

به "نکونام و شجاعی، نامزد کسب عنوان بهترین آسیایی تاریخ لالیگا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام و شجاعی، نامزد کسب عنوان بهترین آسیایی تاریخ لالیگا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید