مردان پارس به دنبال جبران نتایج هفته اول، دیدار با ولاسکو در ایالت سن خوآن

به گزارش پسرک کامپیوتری، تیم ملی والیبال ایران در حالی هفته دوم رقابت های لیگ ملت های والیبال به مصاف حریفان خود می رود که در هفته اول دو شکست را در کارنامه خود مقابل فرانسه و ژاپن ثبت کرد.

مردان پارس به دنبال جبران نتایج هفته اول، دیدار با ولاسکو در ایالت سن خوآن

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، هفته اول رقابت های لیگ ملت های والیبال آنطور که همه انتظار دتشتند برای تیم ملی ایران پیش نرفت، بلندقامتان ایران در هفته اول رقابت های لیگ ملت های والیبال مقابل تیم قدرتمند فرانسه به میدان رفتند اما در نهایت با نتیجه سه بر یک نتیجه را واگذار کردند. بازی دوم ایران مقابل استرالیا بود، تیمی که سابقه حضورش در والیبال قدمت طولانی دارد اما در کسب نتایج درخشان چندان پیروز نبوده، به هر روی بازی دوم ایران مقابل استرالیا برگزار گردید و کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال بعد از شکست تیمش مقابل فرانسه به بازیکنان جوانتر میدان داد و در نهایت آن بازی با تکیه بر نیروی جوانی با فزونی سه بر صفر ایران تمام شد. بازی سوم اما والیبال ایران را در شوکی عظیم فرو برد. بلندقامتان ایران مقابل ژاپن پرافتخارترین تیم قاره کهن به میدان رفتند اما در نهایت تیم ملی والیبال ایران به شکل غیرمنتظره ای، پس از هشت سال به ژاپن باخت. اما در هفته دوم بازی های سخت تری در انتظار شاگردان کولاکوویچ است چرا مه باید با تیم های آرژانتین ، ایتالیا و کانادا دست و پنچه نرم نمایند.

ایران-آرژانتین؛ بلندقامتان رودروی پیرمرد والیبال ایران

چهارمین بازی ایران در لیگ ملت های والیبال در هفته دوم مقابل تیم ملی آرژانتین و سرمربی آن ولاسکو است. خولیو ولاسکو که از سال 2011 تا 2014 راهنمایی تیم ملی والیبال ایران را برعهده داشت تحول عظیمی در والیبال ایران به وجود آورد و نقش پر رنگی در رشد موشکی بلندقامتان ایران داشت؛ اما ولاسکو بعد از دو سال و اندی از تیم ملی ایران جدا شد تا به کشورش برگردد و رویاهایش را برای رسیدن آرژانتین به سطح اول دنیا محقق کند.

سرمربی باتجربه آرژانتینی به تیم ملی کشورش برگشت و در سال های اخیر توانست بار دیگر آرژانتین را به سطح اول دنیا برساند و با این تیم در المپیک 2016 هم شرکت کرد. بهترین عملکرد تیم آرژانتین در سال 1982 قهرمانی دنیا بود البته آرژانتین در آن مسابقات میزبان بود و از امتیاز ویژه ای برخوردار بود. در بازی های المپیک تابستانی سال 1988 هم این تیم توانست به مدال برسد. در مسابقات لیگ دنیای هم این تیم 19 بار حضور داشته اما در تمامی این سال ها مقامی بهتر از چهارمی به دست نیاورد.

ولاسکو عنوان بهترین مربی والیبال دنیا را یدک می کشد در سال 2014 با اصرار از مسئولین فدراسیون ایران خواست با لغو قراردادش موافقت نمایند تا بتواند رویاروی حضور در تیم ملی کشورش را محقق کند این روزها خبر می رسد که با فدراسیون والیبال آرژانتین اختلافاتی پیدا نموده و قرار است بعد از مسابقات قهرمانی دنیا 2018 از تیم ملی کشورش جدا گردد و اتفاقا تیم فصل بعدش هم تعیین نموده و قرار است بر روی نیمکت تیم آزیموت مودنا در سری آ ایتالیا بنشیند.

افتخارات والیبال آرژانتین: بازی های المپیک، 1 برنز، قهرمانی دنیا 1 برنز، قهرمانی آمریکای جنوبی 1 طلا، 17 نقره و 8 برنز

تیم ملی ایران از ساعت 4:40 بامداد شنبه 12 خرداد (به وقت تهران) در نخستین مسابقه خود در هفته دوم لیگ ملت های والیبال به مصاف آرژانتین می رود.

ایران- ایتالیا؛ نبرد با لاجوردی پوشان جوان

پنجمین مسابقات ایران در مرحله اول رقابت های لیگ ملت های والیبال برابر ایتالیا است؛ تیمی که در سال های اخیر چندین بار در مسابقات مختلف حریف ایران بود.

یکی از نکات شباهت والیبال ایران و ایتالیا ولاسکو است؛ مردی که در دهه 90 میلادی دوران عصر طلایی والیبال را برای ایتالیا رقم زد، سه طلای پیاپی در قهرمانی دنیا در سال های 90، 94 و 98، قهرمانی جام دنیای 95 و هفت طلای لیگ دنیای در دهه 90 از افتخارات والیبال ایتالیا با ولاسکو است؛ بعد از رفتن ولاسکو از ایتالیا دوران افت این تیم آغاز شد اما هنوز که هنوز است به واسطه کیفیت بالایی که لیگ این کشور دارد و چرخه بازیکن سازی که در والیبال ایتالیا یک لحظه قطع نمی گردد این تیم در سطح مدعیان والیبال دنیا به حساب می آید؛ در المپیک ریو این تیم از بازیکنان جوان استفاده کرد اما جایگاهی که به دست آورد دومی بود و به مدال نقره رسید. این موضوع خودش نشان می دهد والیبال ایتالیا همچنان یکی از قدرت های دنیا است.

ایتالیا سال جاری در شهریورماه به همراه بلغارستان میزبانی مسابقات قهرمانی دنیا است و بدون شک، درخشش در آن مسابقات و کسب مقام قهرمانی، مهمترین هدف والیبال این کشور در سال 2018 خواهد بود.

* افتخارات تیم ملی والیبال ایتالیا: المپیک: 3 نقره و 3 برنز، قهرمانی دنیا: 3 طلا و یک نقره، جام دنیای: 1 طلا، 3 نقره و 1 برنز، جام قهرمانان عظیم، دنیا: 1 طلا، 2 نقره و 1 برنز، لیگ دنیای: 8 طلا، 3 نقره و 4 برنز، قهرمانی اروپا: 6 طلا، 4 نقره و 3 برنز

تیم ملی ایران در پنجمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال، از ساعت 1:40 بامداد یکشنبه 13 خرداد (به وقت تهران) در آرژانتین به مصاف ایتالیا می رود.

ایران- کانادا؛ حریف باسابقه اما آسان

ششمین حریف ایران در رقابت های لیگ ملت های والیبال تیم کاناداست، کانادا دومین کشوری بود که با ورزش والیبال آشنا شد و سابقه طولانی در این ورزش دارد اما سابقه این کشور با پیروزیت هایی که در مسابقات مختلف به دست آورده با یکدیگر همخوانی ندارد و در همه این سال ها پیروزیت آنچنانی به دست نیاورده است.

افتخارات تیم ملی والیبال کانادا: در مسابقات لیگ دنیای 1 برنز، قهرمانی آمریکای شمالی: 1 طلا، 6 نقره و 13 برنز

تیم ملی ایران از ساعت 23:40 یکشنبه 13 خرداد (به وقت تهران) در ششمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال، با کانادا روبرو می گردد.

نتایج لیگ ملت های والیبال در هفته اول رقابت ها به توضیح زیر است:

آرژانتین 2 - آمریکا 3

چین 2 - بلغارستان 3

لهستان 3 - کره جنوبی صفر

استرالیا یک - ژاپن 3

آلمان یک - ایتالیا 3

روسیه 3 - کانادا صفر

صربستان صفر - برزیل 3

فرانسه 3 - ایران یک

برنامه کامل دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی رقابت های لیگ ملت ها به وقت تهران:

* هفته نخست: چهارم تا ششم خرداد

گروه یک: فرانسه(میزبان)، ژاپن، استرالیا و ایران

آدینه چهارم خردادماه: ساعت 22 و 30 دقیقه: فرانسه - ایران

شنبه پنجم خردادماه: ساعت 19 و 30 دقیقه: استرالیا - ایران

یکشنبه ششم خردادماه: ساعت 17 و 30 دقیقه: ایران - ژاپن

* هفته دوم: 11 تا 14 خرداد

گروه هفتم: آرژانتین(میزبان)، کانادا، ایتالیا و ایران

شنبه دوازدهم خردادماه: ساعت 4 و 40 دقیقه بامداد: آرژانتین - ایران

یکشنبه سیزدهم خردادماه: ساعت یک و 40 دقیقه بامداد: ایران - ایتالیا

یکشنبه سیزدهم خردادماه: ساعت 23 و 40 دقیقه: ایران - کانادا

* هفته سوم: 18 تا 21 خرداد

گروه یازدهم: روسیه(میزبان)، چین، ایران و برزیل

آدینه 18 خردادماه: ساعت 16: چین - ایران

شنبه 19 خردادماه: ساعت 16: ایران - برزیل

یکشنبه 20 خردادماه: ساعت 18 و 30 دقیقه: روسیه - ایران

* هفته چهارم: 25 تا 28 خرداد

گروه پانزدهم: آمریکا(میزبان)، صربستان ، لهستان و ایران

شنبه 26 خردادماه: ساعت 3 بامداد: لهستان - ایران

شنبه 26 خردادماه: ساعت 23 و 30 دقیقه: ایران - صربستان

دوشنبه 28 خردادماه: ساعت 3 بامداد: آمریکا - ایران

* هفته پنجم: یکم تا سوم تیرماه

گروه نوزدهم: ایران(میزبان)، آلمان، بلغارستان و کره جنوبی

آدینه یکم تیرماه: ساعت 18 و 30 دقیقه: ایران - کره

شنبه دوم تیرماه: ساعت 18 و 30 دقیقه: ایران - بلغارستان

یکشنبه سوم تیرماه: ساعت 18 و 30 دقیقه: ایران - آلمان

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 890

به "مردان پارس به دنبال جبران نتایج هفته اول، دیدار با ولاسکو در ایالت سن خوآن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردان پارس به دنبال جبران نتایج هفته اول، دیدار با ولاسکو در ایالت سن خوآن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید