ایران و چین هرگز از ترفند تابعیت دادن به بازیکنان خارجی استفاده نمی نمایند

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران: سایت فدراسیون جهانی بسکتبال نوشت: ایران و چین، تنها کشورهای آسیا هستند که تاکنون از ترفند تابعیت دادن به بازیکنان خارجی استفاده نکرده اند.

ایران و چین هرگز از ترفند تابعیت دادن به بازیکنان خارجی استفاده نمی نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا)، به نظر می رسد دو موضوع در بسکتبال آسیا، اجتناب ناپذیر شده است. نخست اینکه در لیگ هر کشور، موفقیت تیم ها تا حد زیادی بستگی به بازیکنان خارجی آنها دارد و در درجه دوم، در تشکیل تیم ملی، تغییر ملیت بازیکنان خارجی نیز اهمیت زیادی دارد و قدرت تیم ملی یک کشور بستگی به همین بازیکنان خارجی دارد اما آیا این دو موضوع می تواند به سود بسکتبال باشد؟

ایران و چین، تنها کشورهای آسیا هستند که تاکنون از ترفند تابعیت دادن به بازیکنان خارجی استفاده ننموده و بعد از این هم هرگز استفاده نخواهند کرد. بازیکنان مستعد در این دو کشور به قدری زیاد هستند که چنین اقداماتی اصلا توجیه ندارد. در این دو کشور زمانی از بازیکن خارجی استفاده می گردد که بازیکن داخلی به نوعی دیگر نخواهد و یا نتواند به بازی ادامه دهد.

کره جنوبی اما به عنوان یکی از قدرت های سنتی آسیا از بازیکنان خارجی در تیم ملی خود استفاده می نماید. کره ای ها با جذب بازیکنان خوب خارجی در لیگ خود و اطمینان از کیفیت شان، اقدام به تابعیت دادن به آنها می نمایند. اریک ساندرین که در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2013 جای لی سئونگ جون را گرفت و جارود استیونسون که در جام جهانی اسپانیا و بازی های آسیایی 2014 به جای مون تائه جونگ وارد زمین شد، نمونه های شاخص تغییر تابعیت در کره هستند.

لبنان و قطر در تابعیت دادن به بازیکنان خارجی، هیچ خط قرمزی ندارند و به تازگی قزاقستان نیز به این جمع اضافه شده است.

فیلیپین و اردن نیز که در دو دوره گذشته مسابقات قهرمانی مردان آسیا به فینال رسیده اند در حال بسترسازی برای استفاده از بازیکنان خارجی در تیم ملی خود هستند. فدراسیون بسکتبال اردن، وظیفه انتخاب و جذب بازیکنان خارجی را به باشگاه ها محول نموده تا در صورت درخشش و تأیید توسط آنها در تیم ملی مورد استفاده قرار گیرند.

در این بین مهم نیست حق با چه کسی است و چه کسی اشتباه می نماید اما کل این جریان، ظاهر خوبی ندارد. در حال حاضر، توپ در زمین تیم ملی است و اینکه فدراسیون های بسکتبال چطور با باشگاه ها در به کارگیری بازیکنان خارجی به تعامل می رسند.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 458

به "ایران و چین هرگز از ترفند تابعیت دادن به بازیکنان خارجی استفاده نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و چین هرگز از ترفند تابعیت دادن به بازیکنان خارجی استفاده نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید