نقش پررنگ زنان در صنعت گردشگری

به گزارش پسرک کامپیوتری، دومین همایش و هم اندیشی بانوان کارآفرین در صنعت گردشگری و حوزه صنایع دستی برگزار گردید.

نقش پررنگ زنان در صنعت گردشگری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، محمد محب خدایی معاون گردشگری و سرپرست معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این همایش که امروز دوشنبه 25 تیر 97 در سالن اجتماعات سازمان با حضور بانوان فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید، گفت: باید قبول کنیم که امروز جهان، جهانی مدیریت سایه است و بانوان این مدیریت را بر عهده دارند.

او یادآور شد: 80 درصد پرسنل معاونت گردشگری بانوان هستند، گردشگری محوری است که در همه بخش ها بحث میزبانی را دارد و این استعداد در بانوان نهفته است، ذوق و استعداد و هنر در گردشگری موضوع مهمی است که بانوان در این بخش نقش و صندلی ویژه ای دارند.

محب خدایی توضیح داد: روح دادن به استعداد و هنر موضوعی است که در نهان بانوان نهفته است، ما احتیاج داریم که از استعدادهای بانوان بهره مند شویم و بتوانیم با مقاصد گردشگری جهان رقابت کنیم.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی افزود: حوزه گردشگری تفریحی در کشور ما خانواده محور است و این موضوع برای گردشگران خارجی نیز دارای جذابیت است، همچنین در حوزه های مختلف گردشگری بانوان می توانند نقش و صندلی ویژه ای داشته باشند.

او افزود: امیدواریم با حضور پررنگ تشکل ها در حوزه گردشگری شاهد رشد و رونق در این بخش باشیم چراکه در این بخش ما احتیاجمند استعداد و ذوق هستیم، باید جاذبه ها را به محصول تبدیل کنیم.

معاون گردشگری افزود: معرفی ظرفیت های بی شمار یکی دیگر از مواردی است که بانوان می توانند نقش و صندلی داشته باشند چراکه اطلاع رسانی در این زمینه مورد غفلت قرار گرفته، به همین دلیل موضوع توراپراتورهای مجازی با همکاری وزارت کار در دستور کار قرار گرفته است، افراد فارغ التحصیل در تمام رشته ها می توانند با شرکت در دوره های آموزشی و استفاده از موضوع بیمه در این بخش فعال شوند.

محب خدایی گفت: همچنین در ایجاد فضای پس از جذب نیز ما احتیاجمند حضور و نقش پررنگ بانوان هستیم، گردشگری خوراک یکی از مقولات مهمی است که بانوان می توانند در این بخش ایفای نقش نمایند.

فاطمه مقیمی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی نیز در این همایش گفت: معرفی و شناسایی ظرفیت هایی که در حوزه بانوان وجود دارد با برگزاری چنین نشست هایی ظهور و بروز پیدا می نماید.

او تاکید نمود: اگر کاری قرار است شکل بگیرد باید از نظر مالی جوابگوی افراد باشد، یکی از عوامل موثر در رشد سرمایه انسانی، پایداری و پیش برد اهداف است.

این عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی توضیح داد: زنان به عنوان نیمی از جامعه می توانند نقش مهمی در توسعه کشور داشته باشند، استفاده از تمام ظرفیت جامعه، زنان و مردان در کنار یکدیگر امکان رشد و توسعه را با سرعت بیشتری فراهم می آورد.

او یادآور شد: امروز شاهد هستیم که زنان نقش پررنگ تری در جامعه دارند اما اعتقاد داریم که هنوز زنان صندلی اصلی و واقعی خود را در جامعه ندارند.

مقیمی گفت: کار آفرینی در عین حال که به تفکر و ایده نو احتیاج دارد به سرمایه مادی هم احتیاج دارد و باید در این جهت بانوان بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

این عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ادامه داد: زنان و مردان نقش هایی را ایفا می نمایند که می توانند مکمل هم باشند، افزایش مشارکت زنان در امور مالی می تواند ثمرات مالی خوبی برای کشور داشته باشد.

او توضیح داد: اقتصاد ما با استفاده از ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی بی شک می تواند اقتصاد نفتی نباشد و زنان هم می توانند در این حوزه نقش و صندلی ویژه ای داشته باشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 217

به "نقش پررنگ زنان در صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پررنگ زنان در صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید