مقایسه لکسوس CT200h با تویوتا پریوس و آلفارومئو جولیتا و ولوو V40

به گزارش پسرک کامپیوتری، خودروهای هاچ بک خودروهایی جمع و جور هستند و برای افراد زیادی به عنوان انتخاب اول به حساب می آیند. این خودروها را می توان به دسته های مختلفی مانند لوکس، اسپرت، روزمره و شهری یا با مصرف بهینه تقسیم کرد ولی پیدا کردن خودرویی که تمام این ویژگی ها را باهم داشته باشد کار سختی است، اما لکسوس این کار سخت را با فراوری CT200h انجام داده است. البته این سوال مطرح می گردد که آیا ان خودرو در کلاس و حدود قیمتی خود در مقایسه با رقبا مناسب ترین مدل است و ارزش خرید دارد؟ در این مطلب قصد داریم به مقایسه لکسوس CT200h با تویوتا پریوس و آلفارومئو جولیتا و ولوو V40 بپردازیم و این خودروی ژاپنی را در کنار رقبایش آنالیز کنیم.

مقایسه لکسوس CT200h با تویوتا پریوس و آلفارومئو جولیتا و ولوو V40

مقایسه لکسوس CT200h با تویوتا پریوس

تویوتا پریوس یک خودروی هاچ بک هیبریدی است که از سال 1997 تا کنون فراوری و نسل های مختلف آن به وسیله تویوتا روانه بازار شده است. خودروی پریوسی که در بازار ایران وجود دارد نسل چهار این خودرو است که از سال 2015 در بازارهای دنیای حضور یافته است. پریوس از پرفروش خودروهای هیبریدی دنیا و برند تویوتا است.

با مقایسه لکسوس CT200h با تویوتا پریوس آنچه که در نگاه اول توجه را جلب می نماید، طراحی پریوس است. طراحی پریوس اندکی عجیب و غریب است و شاید برای همه مجذوب کننده نباشد؛ مخصوصا ظاهر خودرو از نمای عقب چنگی به دل نمی زند. پریوس در داخل کابین هم طراحی عجیبش را ادامه داده و به کلی ساختار شکنی نموده است.

پیشرانه این خودرو هیبریدی از یک موتور بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور بنزینی آن یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر است که توان فراوری 95 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد.

از سوی دیگر با مقایسه لکسوس CT200h با تویوتا پریوس باید گفت در کنار همین موتور بنزینی تویوتا پریوس، موتور الکتریکی با 72 اسب بخار قدرت و 163 نیوتن متر گشتاور وجود دارد. تویوتا پریوس در 10.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن 4.5 لیتر است که در مقایسه با لکسوس اندکی بهینه تر است.

بیشتر بخوانید: برترین خودروهای هاچ بک بازار ایران

نمای پشتی لکسوس CT200h

مقایسه لکسوس CT200h با آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا در واقع یک هاچ بک کامپکت است که از سال 2010 تا کنون فراوری می گردد. طراحی خارجی جولیتا به وضوح اصالت ایتالیایی آن را به رخ می کشد و هر بیننده ای را مجذوب خود می نماید؛ هرچند طراحی دماغه این خودرو منتقدان خودش را دارد.

با مقایسه لکسوس CT200h با آلفارومئو جولیتا متوجه می شویم داخل کابین جولیتا نیز به زیبایی طراحی شده است؛ البته در برخی قسمت ها جنس متریال به کار رفته می توانست بهتر باشد. جولیتا در کنار طراحی زیبا و چشم نوازش به یک پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز است که توان فراوری حداکثر 170 اسب بخار قدرت و گشتاور 250 نیوتن متر را دارد و قادر است به یاری جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه خود در 7.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 218 کیلومتر بر ساعت است که از لکسوس CT200h سریعتر است.

هنگام مقایسه لکسوس CT200h با آلفارومئو جولیتا در می یابیم که یکی از نقاط قوت جولیتا اشتهای کم پیشرانه آن است، به طوری که پیشرانه 1.4 لیتری آن با مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر مهر تأییدی بر مالی بودن جولیتا در بحث مصرف سوخت می زند که البته با لکسوس تفاوت خاصی ندارد. در بخش آپشن ها و امکانات نیز هر دو خودرو شرایط مطلوبی دارند.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه آلفارومئو جولیتا با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

نمای داخلی لکسوس CT200h

مقایسه لکسوس CT200h با ولوو V40

ولوو V40 یک خودرو هاچ بک کوچک است که در سال 2014 وارد بازار ایران شد و با وجود اینکه خودروی خوبی محسوب می گردد با فروش خوبی روبرو نشد. ولوو V40 بر اساس زبان طراحی ولوو شکل گرفته و به یک خودرو زیبا و اسپرت تبدیل شده است. ولوو V40 بعلاوه طراحی کابین مدرنی دارد و کیفیت متریال به کار رفته در آن بالاست.

با مقایسه لکسوس CT200h با ولوو V40 متوجه می شویم که V40 هندلینگ خوبی دارد و کیفیت سواری بالایی را ارائه می نماید. ولوو به یک پیشرانه 2 لیتری 5 سیلندر توربو مجهز است که قادر است 213 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. صفر تا 100 این خودرو 7.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 230 کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر 100 کیلومتر 7.5 لیتر است.

ولوو V40 با وجود مصرف سوخت بیشتر، قدرت و شتاب بیشتری را نیز نسبت به لکسوس CT200h از خود نشان می دهد که برای عاشقان سرعت و کسانی که یک خودروی هاچ بک می خواهند می تواند انتخاب بهتری باشد.

جمع بندی

امیدواریم که این مقایسه در نهایت توانسته باشد اطلاعات خوبی از لکسوس CT200h در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش لکسوس CT200h آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام خودرو توانایی بیشتری دارد و خرید ارزشمندتری محسوب می گردد؟ نظرات و پیشنهادات تان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2036

به "مقایسه لکسوس CT200h با تویوتا پریوس و آلفارومئو جولیتا و ولوو V40" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه لکسوس CT200h با تویوتا پریوس و آلفارومئو جولیتا و ولوو V40"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید