مقاله: موزه رویال انتاریو کانادا | موزه سلطنتی انتاریو تورنتو

به گزارش پسرک کامپیوتری، یکی دیگر از شاخص ترین آثار موجود در موزه رویال انتاریو تورنتو، تصویری آجرچینی شده روی دیوار از یک شیر مغرور است که بیشتر از 2000 سال پیش قالب گیری و پخته شده و در اتاق تاج و تخت پادشاه نبوکدنصر دوم نصب شده بوده است. این همان پادشاهی است که دستور ساخت برج بابل و باغ های معلقش را داده بود؛ مجموعه ای که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان شناخته می شود. شاید در میان دیگر اشیای باستانی و خارق العاده بخش خاورمیانه این موزه خیلی به چشم نیاید، اما تصویر شیر خرامان یک پل ارتباطی مستقیم با روزهای طلایی قلمرو بابل به حساب می آید. در موزه سلطنتی انتاریو آثار شگفت انگیز فراوان هستند، اما فرصت دیدن این یکی را در تور کانادا خود از دست ندهید.

مقاله: موزه رویال انتاریو کانادا | موزه سلطنتی انتاریو تورنتو

یکی دیگر از آثار شاخص موزه سلطنتی انتاریو که باید در تور کانادا از آن دیدن کنید، زره ویلیام هربرت (اولین ارل پمبروک) است. تعداد زیادی زره در موزه رویال انتاریو نگهداری می شوند؛ پس چرا این یکی قابل توجه است؟ ویلیام هربرت بازیگری قدرتمند و تاثیرگذار در صحنه سیاسی و خونین انگلستان قرن شانزدهم بود. این زره در زرادخانه پادشاه هنری هشتم ساخته شده است. ویلیام در ارتش فرانسه اسم و رسمی برای خود ساخت و به همین خاطر نامش به گوش پادشاه فرانسه فرانسیس اول رسید؛ کسی که او را به پادشاه هنری هشتم معرفی کرد. ویلیام یک مرد قدرتمند و ثروتمند از دنیا رفت. به خاطر وضعیت خوب و همچنین نادر بودنش، این زره اهمیتی ویژه ای دارد؛ تنها دو نمونه مشابه از این نوع زره در دنیا وجود دارند.

در گالری تنوع زیستی در طبقه دوم موزه سلطنتی انتاریو، حیواناتی را می بینید که درون محفظه های شیشه ای قرار داده شده اند. در میان این موجودات، کرگدن سفید عظیم الجثه دو تنی به مسافران تور کانادا در ورودی این گالری خوشامد می گوید. این کرگدن برای حدود 45 سال در باغ وحش تورنتو زندگی می کرد و حالا به صورت تاکسیدرمی شده در این موزه نگهداری می شود. گالری تنوع زیستی یکی از مهم ترین بخش های موزه رویال انتاریو است، جایی که بر آموزش عموم مردم در زمینه خطر همیشگی انقراض تمرکز دارد.

منبع مقاله: موزه رویال انتاریو کانادا | موزه سلطنتی انتاریو تورنتو

انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1846

به "مقاله: موزه رویال انتاریو کانادا | موزه سلطنتی انتاریو تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: موزه رویال انتاریو کانادا | موزه سلطنتی انتاریو تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید