محدودیت فروش نفت فرصت طلائی برای توسعه صنعت گردشگری و عبور از اقتصاد مبتنی بر نفت

به گزارش پسرک کامپیوتری، معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از محدودیت های ایجاد شده برای فروش نفت به عنوان فرصتی برای توسعه گردشگری یاد کرد.

محدودیت فروش نفت فرصت طلائی برای توسعه صنعت گردشگری و عبور از اقتصاد مبتنی بر نفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، حسین اربابی در آئین افتتاح نخستین همایش بین المللی فقه گردشگری با اشاره به کسب درآمد از فروش نفت در سالهای گذشته مطرح نمود: زمانی که فروش نفت به میزان کافی بود، نگاهی به سرمایه های دیگر کشور نداشتیم، ولی امروز، با توجه به محدودیت فروش سرمایه ای به نام نفت، بهترین فرصت است تا به حوزه های دیگری که جزئی از سرمایه هایی طبیعی نیست و نیازی به فروش ندارد، توجه بیشتری نشان دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز اقتصاد گردشگری در مقابل اقتصاد نفت فروشی قابل دفاع است، گفت: آنچه ما از صادرات سرمایه ملی به دست می آوردیم، امروز می توانیم با تکیه بر ظرفیت های موجود از جذب گردشگران خارجی به دست آوریم.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: طبق آمارهای سازمان جهانی گردشگری، ورود هر گردشگر به طور متوسط 1350 دلار ارز وارد کشور می نماید که به سادگی می توان دریافت، کوشش در زمینه جذب گردشگر چه میزان درآمد نصیب کشور خواهد نمود.

اربابی در ادامه با تقدیر از ابتکار امام آدینه محبوب تبریز در طرح موضوع برگزاری این رویداد افزود: احکام فقهی و حقوقی ارتباط تنگاتنگی با حوزه گردشگری دارد و طبیعتاً خروجی این همایش بین المللی و مقالات و پژوهش های ارسالی به آن می تواند به برطرف بعضی موانع موجود در حوزه گردشگری یاری شایانی کند.

وی افزود: این رویداد یک همایش کاربردی و تاثیر گذار مستقیم در حوزه گردشگری است و جای خوشحالی است که حوزه های علمیه و نیز پژوهشگران حوزه های دینی به موضوعات مطرح در حوزه های فقهی گردشگری توجه نشان داده اند و آثار ارزشمندی به دبیرخانه این رویداد ارسال نموده اند.

معاون سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد تا از این پژوهش ها در راستای ارتقا و برطرف موانع موجود حوزه های مختلف گردشگری به منظور پذیرش هرچه بیشتر گردشگر بهره جوید.

وی ادامه داد: در سیاست گذاری های کلان سازمان به عنوان یک چراغ راه به مسائل فقهی در حوزه گردشگری توجه بیش از پیش خواهیم داشت.

اربابی با بیان اینکه منابع فقه اسلامی سرشار از راهبردها است، گفت: این راهبردها هم می تواند موجب توسعه و بست گردشگری در جوامع اسلامی گردد و هم می تواند نقاط مبهم این حوزه را روشن کند.

شایان ذکر است نخستین همایش بین المللی فقه گردشگری با شرکت پژوهشگران و مهمانان از 50 کشور خارجی در تالار وحدت دانشگاه تبریز گشایش یافت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 219

به "محدودیت فروش نفت فرصت طلائی برای توسعه صنعت گردشگری و عبور از اقتصاد مبتنی بر نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت فروش نفت فرصت طلائی برای توسعه صنعت گردشگری و عبور از اقتصاد مبتنی بر نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید