لقب خاص بزرگان جهان فوتبال در انتظار مسی و امباپه ، فوق ستاره فرانسوی همردیف 3 بازیکن برتر تاریخ

به گزارش پسرک کامپیوتری، دو قهرمانی در جام جهانی باعث می شود کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی بعد از مسی، مارادونا و پله، لقب GOAT بگیرد.

لقب خاص بزرگان جهان فوتبال در انتظار مسی و امباپه ، فوق ستاره فرانسوی همردیف 3 بازیکن برتر تاریخ

به گزارش خبرنگاران به نقل از goal، کیلیان امباپه مهاجم فرانسوی با اینکه هنوز 23 سال دارد می تواند امروز برای بار دوم جام را بالای سر ببرد و شایسته لقب بز شود.

پیوتر زیلینسکی بازیکن تیم ملی لهستان که از تجربه بازی اش مقابل امباپه می گوید، اعتراف کرد که از مهارت او شوکه شده بود: بدیهی است که چند بار امباپه را در تلویزیون دیده بودم، اما بین تماشای او و مواجهه با او تفاوت زیادی وجود دارد. او در زمین غیرقابل توقف تر هم به نظر می رسد. امباپه یک فرازمینی است!

همچنین متی کش، مدافع تیم ملی لهستان در مورد امباپه می گوید: من هر روز را صرف تماشای کلیپ های او کردم و می دانستم که بازی در مقابل او امتحان سختی خواهد بود. وقتی او توپ را می گیرد، می ایستد و حرکت می کند؛ او سریع ترین بازیکنی است که تا به حال دیده ام.

بنابراین جای تعجب نیست که کش پس از شکست لهستان در مرحله یک هشتم نهایی مقابل فرانسه، تمام تلاش خود را برای تهیه پیراهن امباپه انجام داد. او آن را در گاوصندوق اتاق هتلش نگه داشت، جایی که قبلا پیراهن لیونل مسی را نگه می داشت. درک اینکه چرا کش به این پیراهن ها به عنوان دارایی های ارزشمندی نگاه می کند، آسان است. او بسیار خوش شانس بود که این یادگاری ها را از رویارویی با دو بازیکن برتر جهان در یک تورنمنت به دست آورد. شانسی که دیگر هرگز پیش نخواهد آمد.

  • سرنوشت نامعلوم مسی بعد از فینال جام جهانی | پیشنهاد تازه برای نابغه فوتبال

امروز این دو بازیکن در فینال جام جهانی به مصاف هم خواهند رفت؛ اتفاقی که واقعاً زیاد نمی افتد.

مایک تایسون هرگز نتوانست برای عنوان قهرمانی سنگین وزن با علی روبه رو شود. لبرون جیمز هرگز در فینال NBA مقابل مایکل جردن قرار نگرفت. اما امباپه و مسی در قطر در مسابقه ای با چنین ابعاد ورزشی و تاریخی بزرگی روبه روی هم قرار خواهند گرفت.

مسی قبلاً در این تورنمنت به مقدار کافی تلاش کرده است تا دقیقاً نشان دهد که چرا مدت هاست او را بهترین بازیکن فوتبال می نامند. برای امباپه هم دو عنوان قهرمانی جام جهانی تا سن 23 سالگی هیجان انگیز خواهد بود.

در روسیه 2018 امباپه تنها نوجوانی بود که به غیر از پله، توانست در فینال گلزنی کند.

در همین حال، در قطر 2022، وینگر فرانسه مجموع گل های خود را به 9 رساند. هیچ بازیکنی تا به حال در این سن کم این تعداد گل به ثمر نرسانده است.

امباپه اگر آمادگی خود را حفظ کند، رکورد 16 گل میروسلاو کلوزه را خواهد شکست.

او در سال 2030 فقط 31 سال خواهد داشت، بنابراین حداقل می تواند در دو تورنمنت دیگر بازی کند. واقعاً تحسین برانگیز است که او در این سن به این موفقیت های بزرگ دست یافته است.

امباپه در حال حاضر بیشتر از کریستیانو رونالدو (8 گل) در جام جهانی به ثمر رسانده است و تنها دو گل با مسی (11) فاصله دارد.

  • آمارهای درخشان امباپه که می تواند مسی را بازنده فینال کند

البته نگرانی های مداومی در مورد شخصیت امباپه وجود دارد، زیرا برخی معتقدند نفس او از کنترل خارج شده است.

دنی آلوز یکی از چهره های مطرح بود که ادعا کرد هم تیمی سابقش در پاریسن ژرمن هنوز معنی یک تیم بودن را یاد نگرفته است.

این بازیکن برزیلی به گاتزتا دلو اسپورت گفت: امباپه پدیده ای است که هنوز نفهمیده است کسانی که با او در خط حمله بازی می کنند پدیده های بزرگ تری از او هستند. یک بازیکن بزرگ همیشه باید بداند و درک کند که با چه کسی بازی می کند، هم تیمی های شما ویژگی های شما را تکمیل می کنند.

با این حال امباپه ستاره بی چون و چرای تیم فرانسه است.

اولیویه ژیرو به خوبی او را در خط حمله پوشش می دهد و خروج کریم بنزما به دلیل مصدومیت برای او به یک فرصت گرانقدر تبدیل شده است، در حالی که مهارت خارق العاده آنتوان گریزمان از منظر دفاعی به او این امکان را می دهد تا منحصراً روی کاری که در آن بهترین است تمرکز کند.

همچنین شایان ذکر است که دیدیه دشان همیشه این موضوع را که امباپه خودخواه است رد کرده است.

در همین تورنمنت، سرمربی فرانسه با پیشنهاد مدیریت حرکات و کنترل دقیق امباپه مخالفت کرد و گفت: تناسب اندام و مهارت او در بازی خوب است، بنابراین ما نیازی به مدیریت او نداریم. این حرف که امباپه بازیکن خودخواهی است اصلا صحت ندارد. او یک بازیکن کلیدی است، در عین حال یک بازیکن تیمی هم هست. او یک ستاره است، هرچند دیگر 18 ساله نیست، اما باتجربه تر است و روی جام جهانی هم تمرکز بیشتری دارد.

خود امباپه اعتراف کرده است که این مسابقات تبدیل به دغدغه فکری او شده است و تمام فصل خود را، از نظر روحی و جسمی، برای جام جهانی قطر 2022 آماده کرده است.

او حتی از صحبت با مطبوعات در مرحله گروهی خودداری کرد تا از هرگونه مزاحمت احتمالی جلوگیری کند.

امباپه در این مورد توضیح داد: این اصلا موضوع شخصی علیه روزنامه نگاران و علیه مردم نبود. فقط به این دلیل بود که من همیشه این نیاز را دارم که روی رقابتم تمرکز کنم و وقتی می خواهم روی چیزی تمرکز کنم، باید آن را صددرصد انجام دهم و انرژی ام را برای چیز دیگری هدر ندهم.

همانطور که دشان هم اشاره کرد، امباپه صحبت های خود را در زمین نشان داده است و مستقیماً در رسیدن به فینال هفت گل در کشورش نقش داشته است.

سرمربی فرانسوی با اشتیاق گفت: می دانستم که او برای این جام جهانی آماده خواهد بود.

بازی فینال جام جهانی 2022 یک رویارویی بسیار بزرگ بین دو بازیکن برتر جام جهانی است و در نهایت باید دید کفش طلا و توپ طلا در لوسیل قطر امشب به چه کسی خواهد رسید.

پیروزی آرژانتین باعث می شود مسی به بحث GOAT سرانجام دهد. با این حال، پیروزی فرانسه باعث می شود امباپه در 23 سالگی این لقب را از آن خود کند.

  • عکس | طرح تمسخرآمیز گاردین از کاپیتان انگلیس و خنده های شیطانی امباپه
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2133

به "لقب خاص بزرگان جهان فوتبال در انتظار مسی و امباپه ، فوق ستاره فرانسوی همردیف 3 بازیکن برتر تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لقب خاص بزرگان جهان فوتبال در انتظار مسی و امباپه ، فوق ستاره فرانسوی همردیف 3 بازیکن برتر تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید