فیروزجا در یک قدمی فینال با کارلسن در مسابقات اینترنتی

به گزارش پسرک کامپیوتری، مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج دنیا در بخش استاندارد با پیروزی قاطع مقابل حریفش فینالیست رقابت های اینترنتی بنتربلیتس شد.

فیروزجا در یک قدمی فینال با کارلسن در مسابقات اینترنتی

به گزارش خبرنگاران، علیرضا فیروزجا که در مسابقات اینترنتی بنتربلیتس شرکت نموده است، پیروز شد در بین چهار بازیکن برتر این رقابت ها قرار بگیرد. او در مرحله یک چهار نهایی از سد حریف خود با نتیجه 8.5 بر 2.5 گذشت و در جمع چهار نفر برتر پایانی نهاده شد.

مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج دنیا در بخش کلاسیک که در این رقابت ها حضور دارد پیروز شده بود در جمع چهار بازیکن برتر حضور داشته باشد. او در نیمه نهایی مقابل حریف روسی باریتینگ 2675 با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی قاطع رسید تا یکی از فینالیست های این رقابت ها معین گردد. کارلسن با ریتینگ 2863 در مقابل حریف 27 ساله خود به این پیروزی قاطع دست پیدا کرد.

همچنین علیرضا فیروزجا در صورت پیروزی مقابل حریف هندی با ریتینگ 2618 باید در فینال این رقابت ها مقابل مرد شماره یک شطرنج دنیا قرار بگیرد. فیروزجا 16 ساله باریتینگ 2728 مقابل حریف هندی قرار خواهد گرفت و با توجه به اختلاف ریتینگی که بین او و حریفش وجود دارد احتمال برد فیروزجا و فینالیست شدنش بالا است.

رقابت او با حریف هندی فردا (22 فروردین ماه) ساعت هشت شب برگزار می گردد. علاقه مندان به شطرنج می توانند این رقابت را به صورت آنلاین به وسیله سایت chess24 مشاهده نمایند.

رقابت های بنتربلیتس یک مسابقه حذفی با 128 بازیکن در سایت chess24 است که در آن از همه بازیکنان خواسته می گردد تا هنگام بازی از تمام قدرت تفکر خود استفاده نمایند.

مجموع جوایز این مسابقات 50 هزار دلار است که نفر اول این ملاقات می تواند 14 هزار دلار را برنده گردد. هر مسابقه از 16 بازی 3 دقیقه ای برق آسا تشکیل می گردد و برنده اولین شطرنج بازی است که به 8.5 امتیاز برسد. در صورتی که با 16 بازی برنده معین نشد یک بازی 3 دقیقه ای دیگر انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 881

به "فیروزجا در یک قدمی فینال با کارلسن در مسابقات اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیروزجا در یک قدمی فینال با کارلسن در مسابقات اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید