فاز اول پروژه گردشگری امید سرخه تا انتها سال جاری باید نهایی گردد

به گزارش پسرک کامپیوتری، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، محمد خیاطیان روز سه شنبه 30 دی ماه 1399 در جلسه آنالیز پیشرفت پروژه گردشگری امید سرخه، گفت: اجرای این پروژه احتیاج به مشارکت استانداری در زمینه اجرای سیل بند و تملک زمین های اطراف دارد.

فاز اول پروژه گردشگری امید سرخه تا انتها سال جاری باید نهایی گردد

او با اشاره به این که پروژه مشکل اعتباری ندارد، اضافه نمود: پیمانکار دوم نیز برای اجرای فاز دوم پروژه به زودی انتخاب می گردد و به موازات فاز اول، کار فاز دوم هم انجام می گردد.

روح الله بشارت مدیرکل ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری نیز در این جلسه خواهان تسریع در اجرای پروژه شد و اعلام کرد: این پروژه مورد تأکید رئیس جمهوری است و احتیاج به جدیت و اهتمام بیشتری دارد.

او با اشاره به این که برای تأمین اعتبار این پروژه مشکل وجود ندارد، اضافه نمود: پروژه گردشگری امید سرخه در حال حاضر 20 درصد پیشرفت دارد و در نیمه اول سال 1400 زون 3 و 5 پروژه افتتاح می گردد.

بشارت با تأکید بر این که زمین های اطراف هر چه سریع تر معین تکلیف گردد، گفت: این پروژه، ملی است و به زوار حرم مطهر امام رضا (ع) خدمات رسانی خواهد نمود.

منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز اظهار کرد: طرح ساخت مجتمع فرهنگیگردشگری سرخه ملی است و تنها مختص این شهرستان نیست.

او اعلام نمود: فعالیت پیمانکار برای اجرای این طرح مهم مالی، فرهنگی، عمرانی، گردشگری و زیرساختی استان باید سرعت بگیرد.

خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایران گردی و دنیا گردی و نماینده وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در طرح مجتمع فرهنگی گردشگری امید سرخه نیز اعلام کرد: خرید 10 هکتار زمین در اطراف مجتمع فرهنگی گردشگری سرخه برای اجرای طرح های مختلف زیرساختی باهدف خدمات رسانی مطلوب تر به گردشگران در دستور کار است.

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان در این جلسه اعلام کرد: احداث مجتمع فرهنگی، تفریحی، خدماتی و گردشگری سرخه به عنوان عظیم ترین پروژه گردشگری استان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری در آذرماه سال 97 به تصویب رسید.

او اضافه نمود: مجتمع فرهنگی گردشگری سرخه با ارائه خدمات پذیرایی مانند رستوران و کافه فعالیت می نماید و کتابخانه، موزه، سالن چندمنظوره، کلاس و کارگاه های آموزشی از جمله بخش هایی است که در ساخت این مجتمع در نظر گرفته شده است.

جمال یادآور شد: اسکلت و دیوارچینی، جابه جایی خطوط انتقال برق، لاشه چینی، بتن ریزی و ... از جمله فعالیت های صورت گرفته برای اجرای این پروژه است و تملک زمین های اطراف، افزایش قیمت مصالح، بارندگی شدید و سیل گرفتگی از جمله مسائل پروژه است.

او اجرای این طرح را در ماندگاری و جذب گردشگران در استان مؤثر دانست و گفت: مجتمع گردشگری سرخه در زمینی به مساحت 24 هزار مترمربع و با زیربنای 9هزار و 200 مترمربع در حال احداث است.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1378

به "فاز اول پروژه گردشگری امید سرخه تا انتها سال جاری باید نهایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز اول پروژه گردشگری امید سرخه تا انتها سال جاری باید نهایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید