تور بلغارستان ارزان: غار گلوی شیطان، اسرارآمیزترین غار در بلغارستان

به گزارش پسرک کامپیوتری، غار گلوی شیطان | Devils Throat Cave

در اعماق دره Trigrad Gorge در رشته کوه های ردوپه کشور بلغارستان، یکی از اسرارآمیزترین و مرموزترین غارهای دنیا واقع شده است: غار گلوی شیطان! با این که این غار از لحاظ زمین شناسی نسبتا جوان محسوب می گردد حدود 175000 سال قدمت دارد. اما چیزی که این غار را خاص نموده است سن و سال آن نیست. علت اسرارآمیز بودن غار گلوی شیطان موضوع دیگری است که در این مطلب به آن می پردازیم. غار گلوی شیطان علاوه بر نام جالبی که دارد به علت ویژگی های خاص و اسرارآمیزش یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار برای جهانگرد ها و همین طور مکانی ایده آل برای عکاسان محسوب می گردد. دهانه غار شکلی عجیب و خاص دارد که به اعتقاد بسیاری شبیه به دهان شیطان است و وقتی آرام آرام وارد غار می شوید انگار به سرزمینی مرموز وارد شده اید. روایتی جالب در اسطوره های باستان وجود دارد که ارتباط مستقیمی با این غار دارد! با خبرنگاران همراه باشید.

تور بلغارستان ارزان: غار گلوی شیطان، اسرارآمیزترین غار در بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

افسانه ها در خصوص این غار چه می گویند؟

طبق افسانه اورفئوس پس از آنکه همسر محبوبش ائوردیکه فوت کرد در پی او به جهانی زیرین رفت تا او را دوباره به جهان برگرداند. هادس مالک سرزمین مردگان بود و به یک شرط به اورفئوس اجازه داد که همسرش را دوباره به جهانی زندگان برگرداند: اورفئوس در کل راستا حق ندارد به عقب برگردد و همسرش را نگاه کند! اما همان طور که می توان حدس زد در راه اورفئوس سوگندش را فراموش کرد و از ترس گم شدن ائوردیکه به عقب نگاه کرد. به این ترتیب، اورفئوس نتوانست همسرش را با خود به جهانی زندگان برگرداند و ائوردیکه برای همواره به جهانی مردگان برگشت. طبق افسانه ها اورفئوس که از این موضوع به شدت غمگین شده بود هفت شبانه روز گریست و از اشک هایش چشمه ای در غار به وجود آمد!

مردم معتقدند که این غار همان غار گلوی شیطان است که در بلغارستان قرار گرفته است و چشمه ای که در درون این غار جاری است از اشک های اورفئوس به وجود آمده است. طبق باور مردم، این اتفاقات در تالار غران (Booming Hall) غار اتفاق افتاده است و نام این بخش از غار به علت سرو صدا و غرشی که از آبشار داخل غار ایجاد می گردد به این نام نامگذاری شده است. این بخش دومین تالار بزرگ در بین غارهای بلغارستان است و به حدی بزرگ است که یک ساختمان دو طبقه کاملا در آن جا می گردد! چشمه مشهور غار همچنان وجود دارد و بر طبق باورهای عوام، آب این چشمه چون از اشک های اورفئوس عاشق پدید آمده است خاصیت درمان گری و برآورده کردن آرزوها را دارد! بسیاری از افراد با این باور به غار گلوی شیطان می آیند و از این آب می خورند تا آرزوهایشان برآورده گردد و به آنچه می خواهند برسند.

تصویر شیطان روی دیوار غار!

اما چه چیز این غار را تا این حد اسرارآمیز و مرموز نموده است؟ اگر به این غار بروید در بالای چشمه می توانید چهره یک شیطان را ببینید که نزدیکی ورودی چشمه روی دیوار غار کنده کاری شده است. در کنار چهره شیطان چهره یک مرد نیز نقش بسته است.

علاوه بر این، ورودی طبیعی غار از دور شبیه به سر شیطان است و بر اسرارآمیز بودن این غار اضافه می نماید. به همین علت به این غار، گلوی شیطان می گویند، چون وقتی وارد این غار می شوید انگار وارد دهان شیطان می شوید!

بلندترین آبشارزیرزمینی بالکان نیز در این غار وجود دارد و این غار را بیش از پیش مجذوب نماینده نموده است. این آبشار حدود 42 متر ارتفاع دارد و از لحاظ زمین شناسی علت اصلی شکل گیری این غار است.

هزارتوی اسرارآمیز غار

شگفت انگیزترین حقیقت راجع به غار گلوی شیطان این است که هرچیزی که داخل آب بیفتد در تونلی به طول 150 متر گم می گردد و هرگز پیدا نمی گردد. افراد ماجراجو بارها کوشش نموده اند از این هزارتوی طولانی سردربیاورند و ته آن را پیدا نمایند اما هیچ یک از این کوشش ها پیروز نبوده است. در سال 1970 دو غواص سعی کردند وارد این تونل شوند و راز آن را کشف نمایند اما این کوشش به مرگ دو غواص منجر شد و حتی جسد آن ها هم هرگز پیدا نشد!

اما تنها افراد ماجراجو نبوده اند که سعی نموده اند اسرار غار گلوی شیطان را حل نمایند. دانشمندان و محققان هم به این غار علاقه خاصی دارند و بارها سعی نموده اند از اسرار آن سردربیاورند. مردم عادی بارها با انداختن اشیائی مثل چوب و مانند آن سعی نموده بودند از ته و توی این غار سردربیاورند اما همان طور که گفتیم اشیائی که داخل آب غار انداخته گردد هرگز خارج نمی گردد!

دانشمندان در پی راه حلی هوشمندانه برای حل راز این غار برآمدند. آن ها با اضافه کردن رنگ به آب سعی کردند متوجه بشوند که رود جاری در غار از کجا خارج می گردد. چیزی که بسیار جالب بود این بود که آب رنگ شده از خروجی غار بیرون آمد، اما بعد از یک ساعت! به همین علت دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هزارتویی بزرگ و وسیع زیر غار وجود دارد و به همین علت اشیاء گمشده در آب (از جمله اجساد) هیچ گاه پیدا نمی شوند و برای همواره در غار گلوی شیطان باقی می مانند.

برای خارج شدن از غار گلوی شیطان ضروری است با احتیاط از صخره کنار آبشار بالا بروید و مراقب باشید پایتان روی سنگ های خیس و لیز سر نخورد. افرادی که بالاخره پیروز شده اند از غار خارج شوند احساس می نموده اند از یک ساختمان 22 طبقه بالا آمده اند.

هرگز بدون راهنما از این غار بازدید نکنید!

اگر به بازدید از این غار علاقمند شده اید و می خواهید در سفر به بلغارستان حتما از غار گلوی شیطان هم تماشا کنید به یاد داشته باشید که بازدید از غار بدون راهنما ممنوع است. به علت تودرتو بودن غار و احتمال گم شدن گردشگر ها، تنها با همراهی یک راهنمای تور مجرب و آشنا به غار می توانید از غار گلوی شیطان تماشا کنید. راهنما شما را به سمت وسط غار و آبشار مشهور می برد و در این فاصله می توانید نقاشی های ترسناک روی دیواره غار و همین طور تالار غران را از نزدیک ببینید.

منبع: ancients-bg.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1898

به "تور بلغارستان ارزان: غار گلوی شیطان، اسرارآمیزترین غار در بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: غار گلوی شیطان، اسرارآمیزترین غار در بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید