عراق، ابعادی از ملاقات رئیس جمهوری آمریکا و رئیس اقلیم کردستان، وقتی که ترامپ نچیروان بارزانی را نمی شناسد!

به گزارش پسرک کامپیوتری، یک رسانه محلی در کردستان عراق اطلاعاتی از ملاقات رئیس این منطقه با رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس داووس منتشر نموده است. همزمان یک عضو سابق مجلس محلی نیز اطلاعات جدیدی را درباره چرایی ملاقات بارزانی با ترامپ فاش کرد.

عراق، ابعادی از ملاقات رئیس جمهوری آمریکا و رئیس اقلیم کردستان، وقتی که ترامپ نچیروان بارزانی را نمی شناسد!

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک عضو سابق مجلس محلی فاش نموده است که ملاقات بارزانی با ترامپ متاثر از اختلافات درون خانوادگی بارزانی ها در حزب دموکرات کردستان عراق و کوششی برای تحکیم صندلی نچیروان بارزانی در نهاد ریاست اقلیم بوده است.

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوئیس با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ملاقات کرد. این ملاقات کوتاه که به اعتقاد کارشناسان تنها در حد یک عکس یادگاری برای طرف کُردی باقی مانده است، از سوی رسانه های وابسته به رئیس اقلیم به ویژه شبکه روداو به عنوان یک دستاورد تلقی شد و حتی عده ای از نویسندگان کُرد نیز با تفسیرهای سطحی و ذوق زدگی به نوعی این پیغام را مخابره می کردند که با توجه به مصوبه مجلس عراق برای اخراج آمریکایی ها و آنچه در دیگر مناطق عراق علیه این کشور در جریان است، ملاقات ترامپ اهمیت و صندلی ویژه اقلیم کردستان را برای واشنگتن روشن می نماید.

زانا عبدالرحمان عبدالله از اعضای سابق مجلس محلی اقلیم کردستان عراق در نوشتاری که در رسانه های این منطقه منتشر شده است، اعلام نموده است که با وجود استعفای مسعود بارزانی از پُست ریاست اقلیم، هنوز هم تصمیمات کلان این منطقه در ریاست حزب دموکرات کردستان اتخاذ می گردد و نهاد ریاست اقلیم در دوره نچیروان بارزانی به حاشیه رانده شده است.

به گفته وی، این ملاقات کوششی از سوی نچیروان بارزانی با هدف تحکیم صندلی خود بوده است، اما در کنگره آینده حزب دموکرات کردستان عراق ممکن است تبعاتی برای وی به دنبال داشته باشد.

آنچه که در ملاقات رئیس اقلیم با رئیس جمهوری آمریکا گذشت

یک رسانه محلی در کردستان عراق با افشای اطلاعاتی از محتوای ملاقات رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس جمهوری آمریکا اعلام نموده است که ترامپ، بارزانی را با مظلوم کوبانی فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه اشتباهی گرفته است.

سایت Draw Media در گزارشی اعلام نموده است که ملاقات 10 دقیقه ای بارزانی با ترامپ آنچنان اهمیتی نداشته است که از سوی رسانه های وابسته به رئیس اقلیم کردستان مورد تعریف و تمجید واقع شده است.

در این گزارش آمده است که حتی رئیس جمهوری آمریکا طرف خود را در این ملاقات نشناخته و وی را با مظلوم کوبانی فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه اشتباه گرفته است. ترامپ نچیروان بارزانی را با عنوان جنگاور بزرگ مورد خطاب قرار داده است که اشاره به مظلوم کوبانی داشته است و نشان از آن دارد که رئیس جمهوری آمریکا حتی رئیس اقلیم کردستان را به درستی نشناخته است. نچیروان بارزانی تا به امروز سِمت نظامی نداشته است و گفته های ترامپ باعث نگرانی وی شده است و به این واقعیت رسیده است که ترامپ از اینکه با وی به عنوان رئیس اقلیم نشست داشته است بی اطلاع بوده است.

سایت مذکور در ادامه اعلام نموده است: رئیس جمهوری آمریکا با هدف ملاقات مظلوم کوبانی، نچیروان بارزانی را به حضور پذیرفته است. به عنوان نمونه، در ابتدای ملاقات خود بیان کرد که مدت زیادی است منتظر چنین ملاقاتی است. این در حالی است که هیچ اطلاعاتی در دست نیست که نشان دهد ترامپ به دنبال ملاقات با رئیس اقلیم کردستان عراق بوده باشد. ترامپ در ادامه گفته است که ما مناطق مرزی سوریه را با هماهنگی ترکیه ترک نموده ایم. این جمله نیز نشان دهنده آن است که ترامپ در همان فضای ملاقات با فرمانده کُرد سوری بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته است: اکنون منطقه آرام وجود دارد، از کوشش های همه در این خصوص تشکر می کنم، ما تعدادی از نیروها را با هدف حراست از میدان های نفتی مستقر نموده ایم. چنین مواردی نیز ثابت می نماید که منظور ترامپ مناطق کُردنشین سوریه است، زیرا منطقه آرام در میان سوریه و ترکیه است و هیچ ارتباطی با کردستان عراق ندارد.

البته شبکه خبری روداو که با ذوق زدگی خاصی اخبار و تفسیرهای این ملاقات را پوشش می داد، اینگونه القاء می کرد که پذیرفتن رئیس اقلیم کردستان از سوی رئیس جمهوری آمریکا بیانگر اهمیت صندلی اقلیم در معادلات کنونی عراق و منطقه است.

این شبکه حتی با اشاره به وجود پرچم کردستان در محل انجام این ملاقات به نوعی وانمود می کرد که در پرتو تحولات کنونی عراق و منطقه، آمریکا برنامه هایی برای آینده اقلیم کردستان دارد.

از سوی دیگر، بعضی تحلیلگران سطحی نگر نیز بدون توجه به زمان برگزاری اجلاس داووس اعلام نموده اند که ملاقات ترامپ - بارزانی به مثابه پیغام خاصی از سوی آمریکا برای آینده منطقه است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 665

به "عراق، ابعادی از ملاقات رئیس جمهوری آمریکا و رئیس اقلیم کردستان، وقتی که ترامپ نچیروان بارزانی را نمی شناسد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، ابعادی از ملاقات رئیس جمهوری آمریکا و رئیس اقلیم کردستان، وقتی که ترامپ نچیروان بارزانی را نمی شناسد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید