طول درمان حسن یزدانی 2 تا 4 ماه است، در بدترین حالت 3 ماه قبل از آغاز المپیک آماده حضور در مسابقات می شود

به گزارش پسرک کامپیوتری، مهرشاد پورسعید گفت: اگر بخواهیم از روش آرتروسکوپی برای درمان حسن یزدانی استفاده کنیم طول مداوای او بین 2 تا 4 ماه طول می کشد.

طول درمان حسن یزدانی 2 تا 4 ماه است، در بدترین حالت 3 ماه قبل از آغاز المپیک آماده حضور در مسابقات می شود

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، مهرشاد پورسعید رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی درباره آخرین شرایط آسیب دیدگی حسن یزدانی خاطرنشان کرد: ورزشکاران وقتی وارد سیستم حرفه ای می شوند، آسیب دیدگی های کهنه ای هم دارند و زمانیکه به المپیک نزدیک می شویم با افزایش فشارها، این مصدومیت ها خودشان را بیشتر نشان می دهند.

او اضافه نمود: حسن یزدانی در جریان تمرین از ناحیه بخش خارجی زانوی راست احساس ناراحتی می کند و خوشبختانه آذربخت، پزشک تیم بازار بزرگ ایران که سر صحنه حضور داشته بلافاصله اقدام های لازم و ابتدایی را انجام می دهد. یزدانی از بجنورد به تهران منتقل شد و ما هم کار هایی انجام دادیم. قرار است دکتر کیهانی او را ببیند. در نهایت باید 2 راه را برویم و انشالله این جهت ها سبب شود یزدانی با موفقیت و سربلندی در المپیک شرکت کند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی ادامه داد: اگر یادتان باشد رضا یزدانی در نیمه نهایی المپیک 2012 لندن به دلیل اینکه مشکل کوچک در زانویش را در تهران درمان نکرده و به آن رقابت ها رفت، مدال المپیک را از دست داد درحالیکه حق او مدال طلا بود.

پورسعید شرح داد: هدف گزاری ما المپیک است. می توانیم از درمان های کمتر تهاجمی یا آرتروسکوپی استفاده کنیم و راه دوم استفاده از روش درمانی توانبخشی است. می خواهیم حسن یزدانی به راحتی در المپیک کشتی گرفته و مراحل بالا را طی کند. نمی خواهیم اتفاقی که در تمرین برای او افتاد در المپیک بیفتد و دست حسن از کسب مدال خالی بماند. به همین دلیل باید راه منطقی را انتخاب کنیم.

او درباره پیش بینی اش از طول درمان یزدانی گفت: مصدومیت یزدانی چندان نگران کننده نیست. طول درمان بستگی به انتخاب روش آن دارد. اگر بخواهیم از روش آرتروسکوپی استفاده کنیم طول درمان بین 2 تا 4 ماه طول می کشد. در بدترین حالت یزدانی سه ماه پیش از المپیک آماده می شود.

پورسعید اضافه نمود: مصدومیت یزدانی از ناحیه مینیسک خارجی است. مینیسک با رباط متفاوت است. اگر رباط صلیبی یا ACL پاره شود طول درمان آن 9 ماه است، اما نوع درمان و توانبخشی مینیسک خارجی خیلی متفاوت است. باید بخشنامه ای ابلاغ شود تا کیمیسون پزشکی کمیته ملی المپیک شرایط تمام ورزشکارانی که حتی آسیب دیدگی جزئی هم دارند بررسی کند چراکه احتمال دارد اتفاقی که برای یزدانی پیش آمد برای سایر ورزشکاران هم بیفتد. مصدومیت حسن برای سایر نفرات زنگ خطر است. البته این موضوع ختم به خیر می شود، اما اگر ورزشکار یک ماه مانده به المپیک مصدوم شود کاری از دست مان برنمی آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 575

به "طول درمان حسن یزدانی 2 تا 4 ماه است، در بدترین حالت 3 ماه قبل از آغاز المپیک آماده حضور در مسابقات می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طول درمان حسن یزدانی 2 تا 4 ماه است، در بدترین حالت 3 ماه قبل از آغاز المپیک آماده حضور در مسابقات می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید