طلسم عجیب محمدرضا گرایی مقابل کشتی گیر قزاق

به گزارش پسرک کامپیوتری، محمدرضا گرایی که حالا با کسب مدال های طلای دنیا و المپیک در سال گذشته، به چهره ای پرافتخار در کشتی دنیا تبدیل شده، برای نخستین بار در جریان رقابت های وزن 63 کیلوگرم کشتی فرنگی جام تختی که در سال 2018 در ماهشهر استان خوزستان برگزار گردید، مقابل این کشتی گیر قزاق با نتیجه 8 بر 4 تن به شکست داد. شرماخانبت پیش از مبارزه با گرایی در جام تختی، برابر حسین اسدی دیگر فرنگی کار ایران نیز با نتیجه 9 بر 8 صاحب رجحان شده بود. این کشتی گیر قزاق در سومین مبارزه برابر فیرات از ترکیه با نتیجه سنگین 10 بر 3 باخت و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک در نیمه نهایی برابر المات کبیسپایف قزاق، شرماخانبت از دور رقابت های جام تختی کنار رفت.

طلسم عجیب محمدرضا گرایی مقابل کشتی گیر قزاق

5 ماه بعد و در جریان ملاقات فینال وزن 67 کیلوگرم تورنمنت رنکینگ در مجارستان، محمدرضا گرایی برای دومین مرتبه به مصاف شرماخانبت قزاق رفت و اینبار نیز با نتیجه 6 بر 3 مغلوب شد تا دومین شکست برابر این کشتی گیر را در سال 2018 تجربه کند.

اما سومین و حساس ترین مصاف این دو کشتی گیر در جریان مسابقات قهرمانی دنیا 2018 در بوداپست مرکز مجارستان بود.

گرایی در این رقابت ها پس از شکست حریفان خود از مصر و گرجستان به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت و شرماخانبت نیز با فزونی 12 بر صفر مقابل آتاکان یوکسل ترک و 11 بر 6 مقابل اسماعیل بوررو کوبایی راهی یک چهارم نهایی شد تا برای سومین مرتبه به مصاف گرایی برود. گرایی اینبار نیز با نتیجه سنگین 9 بر صفر مقابل این کشتی گیر قزاق تن به شکست داد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. با شکست 3 بر یک شرماخانبت در نیمه نهایی برابر آرتم سورکوف روس، گرایی از دور رقابت های قهرمانی دنیا حذف شد و شرماخانبت در نهایت با شکست قاطع 9 بر صفر ماماداسا سیلا از فرانسه به مدال برنز دنیا رسید.

اما چهارمین و آخرین مصاف این دو کشتی گیر پس از 4 سال در جریان تورنمنت رنکینگ بولات تورلیخانوف 2022 در آلماتی قزاقستان، روز گذشته (آدینه) بود که اینبار نیز گرایی که با نمایشی درخشان مدال های طلای دنیا و المپیک را در سال 2021 از آن خود نموده بود، برابر این کشتی گیر قزاق تن به شکست داد. چهره پرافتخار کشتی ایران اینبار در وزن 72 کیلوگرم مقابل شرماخانبت با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد تا اولین شکست او پس از 3 سال در یک رویداد رسمی بار دیگر مقابل این کشتی گیر قزاق رقم بخورد.

گرایی که پس از این شکست در ملاقات فینال بار دیگر مقابل این کشتی گیر قرار گرفته بود، با هدف انتقام پا به میدان گذاشت، اما حریف قزاق به علت احساس ناراحتی از ناحیه شانه حاضر به مبارزه نشد تا طلسم 4 مبارزه و 4 شکست گرایی مقابل این کشتی گیر قزاق کماکان پابرجا بماند.

گرایی پس از این باخت ابراز امیدواری کرد در مسابقات قهرمانی دنیا 2022 برابر شرماخانبت به میدان برود، مبارزه ای که در صورت تحقق قطعا با هدف گرفتن انتقام 4 شکست قبلی خواهد بود.

گرایی در اینباره گفت: امیدوارم شرماخانبت در مسابقات قهرمانی دنیا حاضر گردد و با او در مرحله گروهی یا فینال روبرو شوم.

شرماخانبت قزاق نیز از قصد خود برای حضور پرقدرت در رقابت های قهرمانی دنیا 2022 و کسب مدال طلای دنیا در وزن 67 کیلوگرم اطلاع داد و از کسب 4 پیروزی در 4 مبارزه مقابل گرایی ابراز خوشحالی کرد.

اتحادیه دنیای کشتی نیز در خبری به رکورد 100 درصدی پیروزی این کشتی گیر قزاق مقابل گرایی که با کسب 4 پیروزی در 4 مبارزه بدست آمده است، نوشت.

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2020

به "طلسم عجیب محمدرضا گرایی مقابل کشتی گیر قزاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلسم عجیب محمدرضا گرایی مقابل کشتی گیر قزاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید