طرح اصفهان 2020 چیست؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، طرح اصفهان 2020 با در نظر دریافت دیدگاه های فعالان گردشگری و شهروندان، تا سال 2020 این شهر را در راستا توسعه مبتنی بر ظرفیت های گردشگری قرار می دهد.

طرح اصفهان 2020 چیست؟

طرح اصفهان 2020 با تاکید بر توسعه پایدار شهری و فراصنعتی در اصفهان، در سه محور گردشگری، هنر و میراث فرهنگی هدف گذاری شده است.

اجرای رویدادهای مختلف ملی و بین المللی در محورهای گردشگری، بهره برداری از پروژه های شاخص شهری در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری از پیش بینی های این طرح برای اجرای بهتر است.

برگزاری اجلاس روسای کمیسیون های گردشگری شوراهای اسلامی کلان شهرها و شهرهای مراکز استان های کشور در اصفهان باعث شد کلان شهرها در حوزه گردشگری کمیته مشورتی تشکیل دهند و در پیشبرد اهداف این حوزه به یکدیگر یاری نمایند.

دبیرخانه اجرایی رویداد اصفهان 2020 همزمان آغاز به کار کرد و کلیات طرح اصفهان 2020 در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد.

نوروزی، شهردار اصفهان در این باره گفت:

مدیریت شهری اصفهان در این دوره، از آغاز کار خود هفت محور فعالیت را خاطرنشان کرد که گردشگری اولین محور بود.

این پروژه اکنون آغاز شده و اوج تحقق آن برای ارتباط با جهان در انتها سال 2020 میلادی است. شهرداری نباید تنها نهاد برای اجرای این طرح باشد و باید از توان و مشارکت بخش خصوصی برای به ثمر رسیدن این طرح استفاده کنیم.

به گفته نوروزی، نگاه با باید به گونه ای باشد که گردشگری محور تمام برنامه ها قرار بگیرد. مدیران شهری در حال ایجاد زیرساخت های گردشگری مانند توسعه ترمینال ها، خطوط مترو، بهبود حمل و نقل و... هستند؛ اما نمی توان با تکیه بر داشته های یک استان به گردشری امید داشت. توسعه گردشگری فراتر از توانایی یک استان است و تمام شهرها باید در این زمینه کوشش نمایند تا ماندگاری شهروندان در شهرها به عنوان توریست افزایش یابد.

نوروزی خاطرنشان کرد:

در اجرای طرح اصفهان 2020 هم اصل را بر مشارکت شهروندان گذاشته ایم. ایده ها و طرح های آنان را دریافت نموده و حتی طراحی لگو و هویت بصری طرح را به فراخوان گذاشته ایم.

رئیس کمیسیون امور مالی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان نیز از به ثمر نشستن کوشش چند ماهه مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری در راستای این طرح برای تعریف سال 2020 به عنوان سال طلایی برای ورود اصفهان به جهت توسعه مبتنی بر ظرفیت های واقعی گفت و اضافه کرد این طرح به تایید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در نشست تخصصی اصفهان 2020 شهر هنر، گردشگری و صنایع دستی اصفهان 2020 را مصداق گردشگری خلاق دانست و گفت:

ما فاصله زیادی با شاخص های گردشگری در جهان داریم و باید این فاصله را جبران کنیم.

برای سفر به اصفهان در هر زمانی می توانید برای انتخاب تورهای اصفهان از خبرنگاران یاری بگیرید. قیمت انواع پکیج های آژانس ها را با یکدیگر مقایسه و ارزان ترین گزینه برای سفرتان را انتخاب کنید.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 215

به "طرح اصفهان 2020 چیست؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "طرح اصفهان 2020 چیست؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح اصفهان 2020 چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید