فرودگاه بین المللی عدنان مندرس، ازمیر

به گزارش پسرک کامپیوتری، شهرهای ساحلی ترکیه مانند ازمیر و کوش آداسی از پرطرفدارترین و مجذوب کننده ترین شهرهای این کشور برای گردشگران خارجی و از جمله شهروندان ایرانی هستند. با توجه به موقعیت جغرافیایی این دو شهر سفر هوایی برترین گزینه برای عزیمت به آنجا محسوب می گردد و ازاین رو، فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر اصلی ترین پایگاه تردد گردشگران در شهرهای ساحلی دریای اژه است. برای آشنایی بیشتر با این فرودگاه در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید.

فرودگاه بین المللی عدنان مندرس، ازمیر

شهر ازمیر پس از استانبول و آنکارا سومین شهر مهم کشور ترکیه به شمار می رود که از نظر تجاری و صنعتی نیز دارای جایگاه مهمی است. این شهر زیبا بر فراز خلیجی بلند و باریک در کرانه دریای اژه واقع شده است. بعلاوه پیشینه این شهر به 3000 سال پیش از میلاد مسیح باز می شود و با برخورداری از جاذبه های تاریخی در کنار مراکز تفریحی به یکی از محبوب ترین پایگاه های گردشگری ترکیه تبدیل شده است. از همین رو تور ازمیر یکی از پرفروش ترین انواع تور ترکیه به شمار می آید و فرودگاه این شهر میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط دنیا مانند ایران است.

فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر (The Izmir Adnan Menderes Airport) برخلاف قدمت تاریخی این شهر و نیز سایر فرودگاه های ترکیه نوبنیاد بوده و در سال 1987 به بهره برداری رسیده است. بعلاوه این فرودگاه به یادبود عدنان مندرس، یکی از نخست وزیران سابق ترکیه، نام گذاری شده است. در سال 2014، بالغ بر 10/9 میلیون نفر مسافر به وسیله این فرودگاه سفر نموده اند که 8/3 میلیون نفر از آن ها متعلق به پروازهای داخلی است. این فرودگاه به لحاظ ترافیک مسافری در رده پنجم فرودگاه های ترکیه واقع شده است.

معرفی فرودگاه

فرودگاه ازمیر دارای دو پایانه مسافری است که بالطبع یکی از آن ها به پروازهای داخلی و دیگری به پروازهای بین المللی اختصاص دارد. این دو پایانه به وسیله راهرو های متحرک به یکدیگر متصل هستند. لازم به ذکر است پایانه بین المللی فرودگاه در سال 2006 و با اعتباری در حدود 150 میلیون یورو احداث شده و پایانه بین المللی قدیمی اکنون برای پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله سایر امکانات موجود در فرودگاه می توان به سالن همایش، سالن غذاخوری و رستوران ها، فروشگاه های خرید هدایا، باجه های راهنما و... اشاره نمود.

موقعیت جغرافیایی و را های دسترسی

فرودگاه ازمیر در 18 کیلومتری جنوب شهر ازمیر، در منطقه ای به نام قاضی امیر (Geziemir) و در جهت شهرهای تاریخی مانند سلجوک (Selcuk)، افسوس (Ephesus) و پاموکاله (Pamukkale) واقع شده است. برای دسترسی به این فرودگاه از شهر یا منطقه ها اطراف راه های دسترسی متنوعی در اختیار مسافران واقع شده است.

سرویس فرودگاه (Havas)

یکی از آسان ترین راه های عزیمت به فرودگاه استفاده از اتوبوس های ویژه سرویس فرودگاهی است که هر 20 دقیقه در مقابل دفتر هواپیمایی ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines) آماده انتقال مسافران هستند. البته این سرویس ها در ایستگاه های مختلف توقف نموده و مسافران می توانند در جهت دلخواه خود پیاده شوند. (ایستگاه های موجود در جهت روی نقشه)

تاکسی

تاکسی های فرودگاه در طول مدت شبانه روز در فرودگاه حاضر هستند؛ نکته قابل توجه اینکه مبلغ کرایه این تاکسی ها در شب گران تر است.

قطار

ایستگاه قطار به وسیله راهرو سرپوشیده ای به پایانه بین المللی فرودگاه متصل است و قطار هر یک ساعت به سمت شمال شهر و ایستگاه آلسانجاک گاری (Alsancak Gari) در حال حرکت است. بعلاوه بهای بلیط این قطار نیز بسیار ارزان است.

جهتهای شهری

با استفاده از جهتهای شهر می توان به راحتی و در عرض چند دقیقه وارد بزرگراه شده و به ایستگاه های اتوبوس و تاکسی دسترسی پیدا کرد. در این رابطه، کرایه خودرو برترین گزینه برای گردشگرانی است که قصد بازدید از جاذبه های تاریخی ازمیر را دارند. برای مثال، سلجوک و افسوس در فاصله 60 کیلومتری (کمتر از یک ساعت) جنوب فرودگاه و پاموکاله نیز در فاصله 252 کیلومتری (در حدود 4 ساعت) از فرودگاه قرار دارند. در این رابطه، دفترهای کرایه خودرو در فرودگاه آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

پروازها و خطوط هوایی

با توجه به سفرهای متعدد گردشگران ایرانی به ازمیر و سایر شهرهای اطراف پروازهای مستقیمی از شهرهای ایران به مقصد ازمیر و برعکس در برنامه پروازی خطوط هوایی وجود دارد.

فری برد ایرلاینز (Freebird Airlines): فرودگاه امام

هواپیمایی ماهان: فرودگاه امام

هواپیمایی معراج: فرودگاه امام

هواپیمایی قشم: فرودگاه امام

هواپیمایی تابان: فرودگاه امام

ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines): فرودگاه بین المللی تبریز

منبع: کجارو / adnanmenderesairport.com / en.wikipedia.org / izmir-airport.info
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1881

به "فرودگاه بین المللی عدنان مندرس، ازمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی عدنان مندرس، ازمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید