شریعتی: کادر فنی تیم ملی والیبال در خصوص تزریق جوان ها به تیم ملی خوب عمل کرد

به گزارش پسرک کامپیوتری، ملی پوش پیشین والیبال ایران گفت: کادر فنی تیم ملی والیبال، ضعف هایی دارد و فوق العاده نیست ولی در خصوص تزریق جوان ها به ترکیب اصلی تیم ملی، خوب کار نموده است.

شریعتی: کادر فنی تیم ملی والیبال در خصوص تزریق جوان ها به تیم ملی خوب عمل کرد

محمد شریعتی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص نتایج تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی 2019 ژاپن گفت: تیم ایران در 3 بازی اخیر که با ترکیبی از بازیکنان جوانان بازی کرد، عملکرد خوبی داشت و بازیکنان کم تجربه تیم ملی هم جواب اعتماد کادر فنی را دادند. امیرحسین اسفندیار در تجربه اول خود، عالی بود و پوریا یلی هم با بازیکن 6 ماه پیش، تفاوت و پیشرفت زیادی نموده است. جواد کریمی تغییر زیادی نموده و با کیفیت زیادی، پاس های خود را تقسیم می نماید. کار خوب کادر فنی نیز، استراحت دادن به بازیکنان اصلی و فرصت دادن به جوان ها در چنین میدان مهمی است.

پاسور پیشین تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: یکی از نکات شاخص تیم در جام جهانی و به خصوص 3 بازی آخر، دریافت خوب و رساندن توپ های مطلوب به پاسور بود. کریمی توپ های مناسبی را برای مهاجمان خود آماده کرد. ایران اگرچه نتیجه را به برزیل واگذار کرد ولی دریافت های خوبی توسط بازیکنان انجام شد. آنها انگیزه زیادی برای بازی دارند.

شریعتی در خصوص انتقادهایی که از تیم ملی می گردد، گفت: انتقاد کردن، شرایط و اصول خاص خودش را دارد. تیم ملی هر طور هم که بازی کند، بعضی افراد انتقاد می نمایند، حتی اگر تیم برنده گردد. همه تیم ها در المپیک با بازیکنان بزرگ خود می آیند. سعید معروف، بازیکن بزرگی است و جواد کریمی نیز جانشین اوست ولی نمی توان ناگهان از جوان ها استفاده کرد. بازیکنانی مثل یلی و کریمی نسبت به روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا، تفاوت زیادی نموده و به مراتب بهتر شده اند. اگر یلی ناگهان جای امیر غفور را می گرفت، قطعاً می سوخت ولی او پله پله در حال تبدیل شدن به جانشین مناسبی برای غفور است. کریمی هم به تدریج جای معروف را خواهد گرفت، همانطور که سعید معروف هم کم کم جای امیر حسینی را گرفت.

ملی پوش پیشین والیبال ایران توضیح داد: کولاکوویچ قطعاً نقاط ضعفی دارد ولی نمی گردد از همه چیز او انتقاد کرد. کادر فنی نیز ضعف هایی دارد و فوق العاده نیست ولی در خصوص تزریق جوان ها به ترکیب اصلی تیم ملی، خوب کار نموده که ثمره آن را در 2 بازی مقابل استرالیا و کانادا دیدیم. پیمان اکبری و سعید رضایی، بازیکنان بزرگی بودند که در روی نیمکت ایران حضور دارند. یلی و کریمی در بازی مقابل برزیل هم فوق العاده بودند.

شریعتی گفت: معروف، غفور، میلاد عبادی پور و قائمی، سرمایه های والیبال ایران هستند و نباید به هر دلیلی از آنها انتقاد کرد. کوبیاک نیز سرمایه والیبال لهستان است و مطمئن باشید که در المپیک حاضر خواهد بود. ما نیز باید بازیکنان باتجربه خود را حفظ کنیم. همانطور که دیدید، معروف در فاصله دو ست برای صحبت با بازیکنان به نیمکت نزدیک می شد و این یعنی حس مثبتی بین بازیکنان جوان و با تجربه وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 375

به "شریعتی: کادر فنی تیم ملی والیبال در خصوص تزریق جوان ها به تیم ملی خوب عمل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتی: کادر فنی تیم ملی والیبال در خصوص تزریق جوان ها به تیم ملی خوب عمل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید