سود سهام عدالت واریز شد ، مبلغ واریزی چقدر است؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران، سازمان بورس و اوراق بهادار بالاخره مرحله دوم سود سهام عدالت را به حساب 50 میلیون سهامدار واریز کرد.

سود سهام عدالت واریز شد ، مبلغ واریزی چقدر است؟

وزیر اقتصاد وعده داده بود که تا عید قربان مرحله سود سهام عدالت واریز شود. در چند روز اخیر هم سازمان های مسئول در واریز سود سهام عدالت به خبرنگاران گفته بودند که برای واریز سود تصمیم نهایی گرفته شده و طی چند روز آینده پرداخت می شود.

همچنین به علت این که چند شرکت نتوانسته اند سود خود را واریز کنند، تصمیم بر این شده این شرکت ها به سهامداران به جای سود سهم بدهند.

از اظهارات رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه روز گذشته اینطور معین است که از 50 درصد دوم سود سهام عدالت، 40 درصد امروز واریز شده و 10 درصد به جای مانده به صورت سهم به سهامدار تعلق می گیرد.

مرحله اول سود سهام عدالت که شامل 50 درصد اول آن است در روز 28 اسفند سال گذشته به حساب سهامداران واریز شده، واریز 50 درصد به جای مانده هم به شرح زیر است:

برگه سهام یک میلیون تومانی: کسانی که سهامشان یک میلیون تومانی است در اسفند 185 هزار تومان سود دریافت کردند. قاعدتا این افراد باید فردا هم همین مبلغ را بگیرند. اما براساس آنچه گفته شد 148 هزار تومان (40 درصد) را به صورت نقدی دریافت می کند. 37 هزار تومان به جای مانده هم به صورت سهم وارد سبد سهام عدالت می شود.

برگه سهام عدالت 532 هزار تومانی: مبلغ کلی سود سهام عدالت در سال 98 برای دارندگان سهام 532 هزار تومانی حدود 197 هزار تومان محاسبه شده است. در مرحله اول 50 درصد یعنی 99 هزار تومان به حساب این سهامداران واریز شد. از 50 درصد به جای مانده 79 هزار تومان فردا واریز می شود و سهامداران معادل 20 هزار تومان به جای مانده سهم می گیرند.

این سهم ها وارد سبد سهام عدالت می شود که با آغاز مجدد فروش سهام عدالت قابل نقد شدن است. اما مسئولان می گویند آغاز فروش سهام به تعادل و رشد بازار سرمایه بستگی دارد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1677

به "سود سهام عدالت واریز شد ، مبلغ واریزی چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود سهام عدالت واریز شد ، مبلغ واریزی چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید