سم آلتمن رئیس اخراج شده اوپن اِی آی به این شرکت بازگشت

به گزارش پسرک کامپیوتری، دویچه وله: سم آلتمن با نرم افزار چت جی پی تی شرکت اوپن اِی آی را به یکی از مهم ترین استارت آپ ها در زمینه هوش مصنوعی تبدیل نموده است. او که پس از اخراج به مایکروسافت پیوسته بود، دوباره در راس این شرکت نهاده شد.

سم آلتمن رئیس اخراج شده اوپن اِی آی به این شرکت بازگشت

سم آلتمن، خالق چت جی پی تی چند روز پس از اخراج غافلگیرکننده اش از اوپن ای آی (OpenAI) به عنوان مدیرعامل این شرکت به آنجا بازگشت. اوپن اِی آی در شبکه ایکس نوشت که با او بر سر قراردادی برای یک هیئت مدیره نو توافق نموده است.

آلتمن روز آدینه گذشته به وسیله هیئت مدیره قدیمی اخراج شد و دو روز بعد تصمیم گرفت به مایکروسافت برود که یکی از سرمایه گذاران اوپن ای آی است. حدود 700 نفر از 770 کارمند این شرکت نیز تهدید کردند که در پی او خواهند رفت. تهدیدی که عملاً به معنای خاتمه کار شرکت بود.

آلتمن در خصوص تغییر نو، گفته است که برای بازگشت به عنوان رئیس اوپن ای آی از حمایت ساتیا نادلا، رئیس مایکروسافت برخوردار بوده است. او در شبکه ایکس نوشت: با هیئت مدیره نو و حمایت ساتیا، من مشتاقانه منتظر بازگشت به اوپن ای آی و ایجاد یک همکاری قوی با (مایکروسافت) هستم.

طبق گزارش رسانه ها، اختلاف بر سر جهت گیری در اوپن ای آی منجر به اخراج آلتمن شد. بعضی از مدیران، از جمله ایلیا سوتسکیور، مدیر بخش فناوری این شرکت معتقد بودند که آلتمن در کوشش است تا نرم افزار چت جی پی تی را خیلی سریع و با رویکردی بیش از حد تجاری وارد بازار کند. آنها اکثریت اعضای هیئت مدیره را در کنار خود داشتند.

خیلی تجاری، خیلی سریع؟

اوپن ای آی در سال 2015 به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی با ماموریت توسعه هوش مصنوعی در جهت منافع همه تاسیس شد. با این حال، هنگامی که تعیین شد که قادر به تامین منابع مالی لازم برای میلیاردها سرمایه گذاری نیست، به یک شرکت انتفاعی با آلتمن در راس آن تحول پیدا کرد. او با وارد کردن مایکروسافت به عنوان سرمایه گذار بزرگ دسترسی این شرکت به توان مالی لازم را تضمین کرد. با این حال، تضاد بین دو رویکرد یاد شده عمیق تر شد.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 آذر 1402 بروزرسانی: 1 آذر 1402 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2231

به "سم آلتمن رئیس اخراج شده اوپن اِی آی به این شرکت بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سم آلتمن رئیس اخراج شده اوپن اِی آی به این شرکت بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید