تور فرانسه ارزان: سفر وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای فرانسه به ایران

به گزارش پسرک کامپیوتری، سوگلن رویال، وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای فرانسه به همراه یک تیم از کارشناسان این کشور به تهران سفر نموده است و امروز با معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست کشورمان ملاقات کرد. با گزارش اختصاصی خبرنگاران از نشست خبری پس از این ملاقات همراه باشید.

تور فرانسه ارزان: سفر وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای فرانسه به ایران

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

صبح امروز معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران، میزبان وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای فرانسه بود. پس از این دیدار که در سازمان محیط زیست در پارک پردیسان انجام شد، دو طرف برای تشریح دستاوردهای این دیدار محبت آمیز و صمیمی به میان خبرنگاران آمدند.

ابتکار در ابتدا به میهمان خود، خوش آمد گفت و از وی برای اینکه دعوت او را قبول نموده و به ایران سفر نموده تشکر کرد. سپس در بیانات خود اشاره نمود که ما پیرامون همکاری های دو و چند جانبه در زمینه همکاری هایی که بعد از تفاهم نامه دو جانبه ای که در سفر رئیس جمهور در فرانسه امضا شد صحبت کردیم. در این دیدار در خصوص زمینه های همکاری برای اجرای توافق پاریس در زمینه مسائلی که ایران به آن پرداخته و اهمیت دارد نیز مذاکره نموده ایم.

مسائلی از جمله بهینه سازی مصرف انرژی، اصلاح الگوی مصرف آب، مدیرت منابع آبی، مسائل مربوط به گرد و غبار و روش های مقابله با عوارض آن از مهم ترین مسائل مورد مذاکره ما با وزیر محیط زیست فرانسه بوده است. ما توافق نموده ایم که در قالب تفاهم نامه پاریس و آنچه رئیس جمهور ما در فرانسه به امضا رسانده یک چارچوب همکاری و برنامه عملی را تنظیم کنیم.

سوگلن رویال هم ضمن ابراز خوشحالی از سفر خود به ایران گفت که البته این اولین دیدار من با خانم ابتکار نیست. ایران میراث های محیط زیستی شگفت انگیزی دارد و تمام ابعاد شگفت انگیز محیط زیستی ایران در سطح خیلی بالایی نشان داده می گردد. همان طور که می دانیم در چارچوب توافق پاریس اجلاس cop21، بازدید از کشورهای مختلف را آغاز کردم و حدود یک سال است که ریاست این اجلاس را بر عهده دارم.

وی از پیوستن ایران به کشورهای مجری توافق پاریس تشکر کرد. فرانسه با موزه ملی و تاریخ طبیعی ایران همکاری های بسیار زیادی دارد و ما در کوشش هستیم تا به تقویت این همکاری ها بپردازیم. در سفر خود به ایران با رئیس دانشگاه تهران دیدار خواهم کرد، چراکه ما علاقه مندی بسیاری برای همکاری با دانشگاه تهران داریم.

رویال از سفر خود به دریاچه ارومیه اطلاع داد و گفت:

فردا طبق پیشنهادها خانم ابتکار از دریاچه ارومیه بازدید می کنم و ما الان نیز همکاری هایی برای احیای دریاچه ارومیه علی الخصوص در زمینه آب داریم و در کوششیم تا همکاری خود را در این زمینه تقویت کنیم. همان طور که می دانید دریاچه ارومیه مورد تهدید قرار گرفته و در حال حاضر شرایط آن رو به بهبود است و علت این اتفاق تصمیمات بسیار شجاعانه ای است که به وسیله ایران گرفته شده، به ویژه در زمینه تغییر دادن تکنیک های کشاورزی و بعلاوه استفاده کردن از منابع آب است.

منبع: کجارو
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1908

به "تور فرانسه ارزان: سفر وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای فرانسه به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: سفر وزیر محیط زیست، انرژی و امور دریاهای فرانسه به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید