راهنمای گردشگری مسلط به زبان اشاره نداریم

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشهای منتشر شده، راهنمای گردشگری مسلط به زبان اشاره نداریم.

راهنمای گردشگری مسلط به زبان اشاره نداریم

حامد عابدین زاده، مدیر عامل شبکه ملی تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت شنوایی بیان نمود: بزرگترین مشکل ناشنوایان در صنعت گردشگری نبود مترجم زبان اشاره ایرانی است وقتی تور گردشگری برگزار می گردد و راهنمای گردشگری صحبت می نماید، همراهشان مترجم زبان اشاره ندارند.

وی گفت: متأسفانه کسانی که به زبان اشاره تسلط داشته باشند و در عین حال بتوانند راهنمای گردشگری هم باشند، نداریم. از طرفی باید حمایت مالی برای آموزش این افراد وجود داشته باشد ولی چنین چیزی در بودجه ها نیز تعریف نشده و حق و حقوقی نیز برای مترجمان زبان اشاره وجود ندارد.

عابدین زاده بیان نمود: اگر کنار آثار تاریخی بارکدی وجود داشته باشد، ناشنوا می تواند آن را اسکن نموده و اطلاعات هر اثر را بخواند. ناشنوایان از این حق دسترس پذیری محروم شده اند. درباره این موضوع چندین بار مکاتبه نموده ایم اما کسی جوابگو نبوده است.

وی گفت: زبان اول ناشنوا اشاره بوده و زبان فارسی زبان دوم آنهاست. صحبت با زبان اول برای آنها آسان تر است. حتی لهجه ها برای افراد ناشنوا باید ترجمه گردد.

عابدین زاده گفت: زبان فارسی برای ناشنوایان پیچیده است. انجمن کوشش کرد که راهنما تربیت کند اما چون هزینه ها سنگین است، از آن استقبال نمی گردد. دولت هم حمایت نمی نماید و ما هم از خیرین بیشتر یاری می گیریم.

منبع: همگردی
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 2131

به "راهنمای گردشگری مسلط به زبان اشاره نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردشگری مسلط به زبان اشاره نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید