در سال 2020 چه در فضا می گذرد؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، شرکت های مختلف فضایی در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح های شگفت انگیز خود در سال جدید میلادی هستند.

در سال 2020 چه در فضا می گذرد؟

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محدثه قاسمی- سال 2020 پیش روست و طبق معمول شرکت های فضایی در همه جای جهان در حال آماده شدن برای گذراندن سال جدید و تحقق لیست بلندبالایی از ماموریت های فضایی هستند. در ناسا، ESA و SpaceX و سایر شرکت ها، طراح هایی وجود دارند که به اندازه کافی می توانند علاقمندان سختگیر رویداد های فضایی را تحت تاثیر قرار بدهند و با اینکه خلاصه کردن این طرح ها سخت است، اما انتظار می رود سال 2020، سالی با چندین نقطه عطف مهم باشد.

این موارد شامل ترمیم قابلیت پرتاب های داخلی ایالات متحده، توسعه ربات های جدید برای ماموریت های ماه و مریخ، افزایش بازار اینترنتی ماهواره ای و درنهایت اقدامات بیشتری که درنهایت به ماه و مریخ می رسند. در اینجا مجموعه ای از ماموریت های برجسته 2020 را به شما معرفی می کنیم:

Artemis1

اولین و بهترین ماموریت سال 2020 ناسا که آن را در راه برگشتن به ماه قرار می دهد و با پروژه آرتمیس شناخته می شود. بعد از سال ها آماده سازی، آزمایش و پردازش های ناموفق، سیستم پرتاب فضایی (SLS) و (MPCV) پرواز های خود را با هم انجام خواهند داد. (Artemis1-aka.Exploring Mission-1 (EM-1 بعنوان دومین ماموریت طراحی شده شامل یک کپسول Orion بدون خدمه بوده و اولین باری است که این فضاپیما به ماه ارسال می شود. این پرتاب در اوایل نوامبر 2020 از مرکز پرتاب 39B در مرکزفضایی کندی در فلوریدا اتفاق می افتد و انتظار می رود 3 هفته طول بکشد.

در طی این مدت، Orion به ماه پرواز می نماید و در مجموع 6 روز را در مدارمعکوس می گذراند و به زمین برمی شود. این ماموریت سیستم های کلیدی را در SLS و Orion آزمایش می نماید تا بفهمد آیا برای ماموریت های با سرنشین به سطح ماه آماده اند یا نه. اگر همه آزمایش ها خوب پیش برود به (Artemis2-Exploration Mission2 (EM-2 اجازه داده می شود که Orion یک سفر با سرنشین بین 2022 و 2023 انجام دهد.

Change-5

چین اخیرا چندین دستیابی تاثیرگذار در اکتشافات فضایی دارد و برنامه های تاثیرگذاری برای آینده خواهد داشت. در سال 2020 بسیاری از این برنامه ها عملی می شوند و قدم های مهمی در این جهت برداشته خواهد شد. اولین برنامه ماموریت Changs-5 است و آخرین بخش برنامه اکتشافی قمری چین است که در سال جدید پرتاب خواهد شد.

همانند ماموریت های قبلی، این ماموریت یک کاوشگر قمری دارد که از ابزار های متنوع برای مطالعه سطوح قمری استفاده می نماید. این اولین ماموریت چین است که به ماه فرستاده و برگردانده می شود و سومین کشور بعد از روسیه و آمریکا در این زمینه است.

ماموریت Hope Mars

اگر یک موضوع در عصر مدرن وجود داشته باشد، راهی است که ملت ها برای آن با هم مشارکت می نمایند. سال 2020 سالی خواهد بود که امارات متحده عربی، یک قدرت رو به رشد در زمینه فضا خواهد بود و ماموریت Hope Mars را اجرا نموده تا یک کاوشگر رباتیک را در سال جدید به مریخ بفرستد.

پس از رسیدن به مریخ، کاوشگر جو مریخ را مورد مطالعه قرار داده و جزئیات مربوط به آب و هوای روزانه، ماهیت آب و هوای مریخ در مکان های مختلف، چرخه های فصلی و وقایع مهم مانند طوفان گرد و غبار را آنالیز می نماید. در نهایت این کاوشگر میخواهد تا به سوالاتی درمورد جو مریخ مانند اینکه چگونه هیدروژن و اکسیژن را از دست می دهد و چرا در گذشته چنین تغییرات چشمگیر جوی را تجربه نموده است، بپردازد.

HX-1

یکی دیگر از نقاط عطف اصلی که برای سال 2020 برنامه ریزی شده است، برنامه چین برای اعزام یک مدارگرد و کاوشگر به مریخ است.

این ماموریت به نام (Mars Global Remote Senseing Orbiter and Small Rover (HX-1 قرار است در ماه ژوئن یا آگوست 2020 پرتاب شود و در فوریه 2021 نیز به مریخ خواهد رسید. درآنجا به همراهان ناسا و ESA برای ارزیابی محیط و جستجوی شواهدی از زندگی حال و گذشته مریخ، می پیوندد.

Mars2020

ناسا ماموریت بعدی برای برنامه کشف مریخ در سال جدید را پرتاب خواهد نمود. این ماموریت با عنوان کاوشگر مریخ 2020 شناخته می شود. ماموریت اصلی این ربات کاوشگر جمع آوری مدرک برای تاریخچه مریخ و نگاهی به مدارک موجود از زندگی گذشته مریخ است. این پرتاب در 17 جولای، 2020 اتفاق می افتد و کاوشگر در 18 فوریه 2021 در مرکز Jezero فرود می آید. این منطقه یک دلتا است و اعتقاد بر این است که آب جاری این منطقه سرشار از مواد معدنی بوده و تصور می شود مکانی ایده آل برای یافتن بقایای فسیل شده از زندگی باستانی مریخ است. این مریخ نورد از ابزار های جدید مانند یک مته هسته ای و یک بالگرد بدون سرنشین نیز بهره می برد.

روزالیند فرانکلین

ESA در سال آینده به عنوان بخشی از برنامه ExoMars یک ربات کاوشگر دیگر را به مریخ می فرستد. پیش از این مریخ نورد با نام ExoMars2020 شناخته می شد، اکنون با عنوان Rosalind Franklin (یک شیمیدان انگلیسی که تحقیقاتش از ساختار های مولکولی، ویروس ها و نحوه عملکرد DNA و RNA انقلاب ایجاد کرد.) شناخته می شود. این نام به این دلیل انتخاب شده که Rosalind Franklin برای جستجو شواهدی از زندگی گذشته مریخ کنجکاو خواهد بود. این ماموریت قرار است در ژوئن سال 2020 اجرا شود.

Tiangong-3

در سال جدید، چین میخواهد تا نسل جدیدی از فضاپیما های با سرنشین را آزمایش کند و ربات های شبه انسان خود را به مدار، به ماه و فراتر از آن ببرد. آن ها همچنین قصد دارند تا ساخت ایستگاه فضایی بزرگ چینی با نام Tiangong-3 را شروع نمایند.

اینترنت فضایی

سال 2020 سالی خواهد بود که خدمات اینترنتی ماهواره ای به واقعیت تبدیل می شوند. SpaceX که از قبل با استقرار شبکه Starlink خود، راه اندازی دو دسته اول از ماهواره ها را در سال 2019 شروع نموده، میخواهد با راه اندازی یک ماهواره اضافی 720 به روز شده تا خاتمه سال 2020، خدمات پهنای باند خود را شروع کند. در اواخر سال 2020، OneWeb نیز امیدوار است با استقرار 300 ماهواره، خدمات اینترنت ماهواره ای را شروع کند.

Starship و Dragon 2

ایلان ماسک و همکارانش در SpaceX برنامه های جسورانه ای برای سال 2020 دارند. به عنوان بخشی از برنامه توسعه خدمات تجاری ناسا (CCD)، این شرکت قرار است اولین پرواز های خدماتی خود را با Dragon2 انجام دهد. همراه با راه اندازی SLS، توانایی پرواز انسان را به ایالات متحده نیز بازمی گرداند. این موارد و سایر ماموریت ها در سال آینده مورد انتظار هستند. البته ممکن نیست که شرکت ها سریعا به این موارد دست یابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 631

به "در سال 2020 چه در فضا می گذرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال 2020 چه در فضا می گذرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید