دادگاه آمریکا بن سلمان و بن زاید را در پرونده شکایت خبرنگار الجزیره احضار کرد

به گزارش پسرک کامپیوتری، یک دادگاه آمریکایی ولیعهد سعودی و ولیعهد ابوظبی را به اتهام هک تلفن همراه و انتشار تصاویر شخصی روزنامه نگار لبنانی احضار کرد.

دادگاه آمریکا بن سلمان و بن زاید را در پرونده شکایت خبرنگار الجزیره احضار کرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آژانس مطبوعاتی یمن، یک دادگاه در آمریکا محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی را در خصوص اتهامات مربوط به آن ها در خصوص پرونده هک تلفن همراه و انتشار تصاویر خصوصی غاده عویس خبرنگار لبنانی شبکه الجزیره قطر احضار کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

خبرنگار لبنانی روز شنبه 27 دسامبر تصاویری از برگه های احضاریه محمد بن سلمان و محمد بن زاید پرونده ای که علیه آن ها در آمریکا شکایت نموده است را منتشر کرد و این دو شاهزاده را متهم به هک تلفن و انتشار تصاویر خصوصی خود کرد.

طبق احضاریه، دادگاه به این دو ولیعهد تا 5 ژانویه مهلت داده شده تا برای پاسخ به اتهامات پرونده حاضر شوند، در غیر این صورت قاضی دادگاه آمریکا این اختیار را دارد که حکم غیابی علیه آن ها صادر کند.

در اوایل ماه جاری سازمان سیتیزن لاب سازمان تحقیقاتی کانادا بیان کرد که تلفن همراه ده ها کارمند شبکه الجزیره از جمله غاده عویس هک شده که این امر توسط حمله سایبری از سوی امارات و عربستان انجام شده است.

غاده عویس نیز بیان کرد که تصاویر شخصی و گردش حساب های اقتصادی وی هک شده است.

غاده عویس در این دادخواست آورده است که به دلیل انتشار گزارش هایی در خصوص نقض حقوق بشر در عربستان و امارات، مورد هدف قرار گرفته است.

پس از هک شدن تلفن عویس بسیاری از تصاویر شخصی وی در توئیترها و شبکه های اجتماعی پخش شد.

این دادخواست علاوه بر بن سلمان و بن زاید، مقامات ارشد و نهادهای دیگر از جمله سعود القحطانی دستیار سابق بن سلمان و پایگاه رسانه ای سعودی را نیز متهم نموده است.

این خبرنگار لبنانی 10 دسامبر جاری در توئیتر خود نوشت که از بن سلمان و بن زاید در دادگاهی در فلوریدا آمریکا شکایت نموده است. زیرا آن دو گمان می نمایند که می توانند خواسته هایشان را با پول بخرند یا دیگران را بترسانند، اما این اشتباه است. گمان می نمایند که امکان محاکمه آن ها وجود ندارد و می توانند به رفتارهای مستبدانه خود ادامه دهند.

غاده عویس در ادامه به شکایت هایی که علیه محمد بن سلمان در آمریکا انجام شده پرداخت و در این خصوص به شکایت خدیجه چنگیز همسر جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی و شکایت سعد الجبری مقام سابق اطلاعاتی عربستان سعودی اشاره نمود و اضافه کرد: رهبران مستبد مصونیت ندارند و بالاتر از قوانین بین المللی نیستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1351

به "دادگاه آمریکا بن سلمان و بن زاید را در پرونده شکایت خبرنگار الجزیره احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه آمریکا بن سلمان و بن زاید را در پرونده شکایت خبرنگار الجزیره احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید