تیم انتخاباتی عبدالله خواهان ابطال 300 هزار برگ رأی شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله ضمن تاکید بر شفافیت در روند بازشماری آرای انتخابات خواهان باطل شدن 300 هزار برگه از این آرا شد.

تیم انتخاباتی عبدالله خواهان ابطال 300 هزار برگ رأی شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نور رحمان اخلاقی مسئول بخش فنی تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله از بازشماری حدود 12 هزار صندوق رأی اطلاع داد و از کمیسیون انتخابات نیز خواست تا درباره 300 هزار برگه رأی باطل نیز تصمیم گیرد.

اخلاقی درباره ضرورت ابطال این آرا گفت: سیصد هزار رأی باطله هنوز در روند انتخابات واقع شده است که باید درباره آن تصمیم گرفته گردد؛ 137 هزار رأی بیش از حد آرا اعلام شده، 102 هزار رأی در خارج از زمان مشخص به کمیسیون رسیده و حدود 70 هزار رأی دیگر نیز از استاندارد تشخیص عکس تکراری و عکس دریافت از روی تصویر پیروی نمی کند.

علاوه بر تیم انتخاباتی عبدالله، تیم های اشرف غنی و گلبدین حکمتیار نیز خواهان ابطال 137 هزار رأی شدند که در قرنطینه واقع شده است.

به گزارش طلوع نیوز، اخلاقی در ادامه نیز خواهان نظارت بر روند بازشماری آرا شد.

پس از نامعتبر خوانده شدن 86 هزار رأی توسط شرکت درملوگ، کمیسیون انتخابات افغانستان شمار آرای ثبت شده انتخابات ریاست جمهوری این کشور را یک میلیون و هشت صد و چهل و سه هزار رأی گفت.

براساس تقویم انتخاباتی افغانستان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور قرار بود 27 مهر اعلام گردد اما کمیسیون نتوانست در تاریخ مقرر نتایج را اعلام کند و اعلام آمار را به 23 آبان موکول کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 471

به "تیم انتخاباتی عبدالله خواهان ابطال 300 هزار برگ رأی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم انتخاباتی عبدالله خواهان ابطال 300 هزار برگ رأی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید