شروع انتخابات ریاست جمهوری در بورکینافاسو

به گزارش پسرک کامپیوتری، انتخابات ریاست جمهوری بورکینافاسو امروز (یکشنبه) در سایه خشونت های افراطگرایی شروع شد؛ خشونت های افراطگرایی که در امسال میلادی جان بیش از 2000 تن را گرفته و از برگزاری انتخابات در صدها روستا جلوگیری خواهد نمود.

شروع انتخابات ریاست جمهوری در بورکینافاسو

به نقل از خبرگزاری رویترز، راک مارک کریستین کابوره، رئیس جمهوری بورکینافاسو به دنبال بدست آوردن دومین دوره پنج ساله ریاست جمهوری است و برای دستاوردهایی از جمله خدمات درمانی رایگان برای بچه ها زیر پنج سال و آسفالت بعضی جاده های خاکی قرمز رنگ که در سراسر این کشور خشک غرب آفریقا انجام می گردد، مبارزه می نماید.

اما افزایش حملات گروه های شبه نظامی مرتبط با القاعده و داعش همه چیز را تحت الشعاع قرار داده است. سه هفته پس از مراسم تحلیف کابوره به عنوان رئیس جمهور بورکینافاسو، شاخه منطقه ای القاعده به یک هتل و یک رستوران در پایتخت این کشور حمله کرد و جان 32 را گرفت. همچنین این گروه شبه نظامی سال گذشته با کمینی که برای کارگران معدن در شرق این کشور نموده بود جان 39 تن را گرفت.

یکی از رای دهندگان گفت: من کابوره را دوست دارم اما او اوضاع امنیتی را مدیریت ننموده است. شمال کشور فراموش شده و دولت در آنجا هیچ تسلطی ندارد.

زفیرین دیابره، رهبر اپوزیسیون بورکینافاسو و ادی کومبویگو که مدیریت حزب بلیز کامپائوره، رئیس جمهور سابق بورکینافاسو را برعهده دارد، در این انتخابات رقبای کابوره هستند. تحلیل گران انتظار یک رقابت تنگاتنگ را دارند که اگر هیچ یک از نامزدها نتوانند بیش از 50 درصد رای لازم را بدست آورند ممکن است به دور دوم کشیده گردد.

انتظار می رود نتایج اولیه دور نخست انتخابات تا اواسط هفته منتشر گردد.

دیابره روز شنبه در کنفرانسی خبری بدون ارائه اسناد و مدارک گفت: کابوره در آستانه انتخابات یک تقلب گسترده را رهبری می نماید.

به گفته کمیسیون انتخابات بورکینافاسو، پایگاه های رای گیری در بخش اعظم شمال و شرق کشور از ترس خشونت ها بسته باقی خواهند ماند.

داده های رسمی نشان می دهند که دست کم 400 هزار تن یعنی نزدیک به هفت درصد از رای دهندگان قادر نخواهند بود در این انتخابات شرکت نمایند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1269

به "شروع انتخابات ریاست جمهوری در بورکینافاسو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع انتخابات ریاست جمهوری در بورکینافاسو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید