توقیف کشتی حامل بنزین اضطراری یمن به وسیله ائتلاف متجاوز سعودی

به گزارش پسرک کامپیوتری، سخنگوی شرکت نفت یمن اظهار داشت که یک کشتی حامل بنزین اضطراری برای یمن به وسیله متجاوزان توقیف شد.

توقیف کشتی حامل بنزین اضطراری یمن به وسیله ائتلاف متجاوز سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عصام المتوکل سخنگوی شرکت نفت یمن بیان کرد که نیروی دریایی ائتلاف متجاوز سعودی مانع ورود یک کشتی حامل بنزین با نام قیصر به بندر الحدیده شد.

عصام المتوکل سخنگوی شرکت نفت تاکید نمود که یمن امروز شاهد شدیدترین بحران مشتقات نفتی از زمان شروع تجاوز و محاصره در هفت سال پیش است.

المتوکل در گفت وگو با المسیره بیان کرد: این روزها صف خودروهای شهروندان در مقابل جایگاه های سوخت در استان های مختلف یمن به بیش از 3 کیلومترمی رسد.

وی اضافه کرد: ابتکار شرکت نفت برای برطرف بحران سوخت به شرط اجازه عبور نفتکش ها از بندر الحدیده همچنان روی میز است.

المتوکل توضیح داد: یکی از اقدامات خودسرانه برای ورود کشتی های نفتی راهی یمن، خرید اجباری نفت آنها از امارات است و در ادامه یک شرکت فرانسوی مخازن هر کشتی را پلمپ و بازرسی می نماید و پس از آن کشتی ها به منظور بازرسی و صدور مجوز ورود به بندر جیبوتی منتقل می شوند؛ اما دزدی دریایی همچنان ادامه دارد و کشتی های حامل نفت به بندر جیزان منتقل می شوند.

سخنگوی شرکت نفت یمن گفت: ما همواره متعجبیم که وقتی کشتی های نفتی مجوز سازمان ملل را برای ورود به یمن می گیرند دیگر توجیهی برای دزدی دریایی ائتلاف متجاوز علیه این کشتی ها در آب های بین المللی وجود ندارد.

شرکت نفت یمن بیان کرد که نیروی دریایی ائتلاف متجاوز سعودی مانع رسیدن یک کشتی حاوی بنزین با نام قیصر به بندر الحدیده شدند، درحالی که این کشتی مورد بازرسی سازمان ملل قرار گرفته و مجوز ورود به یمن گرفته بود.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تداوم محاصره یمن و توقیف کشتی های حامل سوخت به وسیله ائتلاف متجاوز، پیامدهای فاجعه باری برای بخش های مختلف به ویژه بخش بهداشتی و درمانی یمن دارد و علت اصلی افزایش مرگ و میر بچه ها و مادران و بیماران بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها است.

کمبود سوخت به علت توقیف کشتی های حامل سوخت در بندر الحدیده باعث شده تا بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیاری در آستانه تعطیلی قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1977

به "توقیف کشتی حامل بنزین اضطراری یمن به وسیله ائتلاف متجاوز سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف کشتی حامل بنزین اضطراری یمن به وسیله ائتلاف متجاوز سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید