توجه به عمل و تجربه رویکرد اصلی کنگره متخصصان علوم اطلاعات است، توجه ویژه کنگره ششم به ضرورت تحول

به گزارش پسرک کامپیوتری، فریبرز خسروی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات و پنجمین دوره جوایز ملی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران گفت: تفاوت اصلی این کنگره با سایر رویداد های مشابه، توجه به عمل و تجربه است. به نظر می رسد اساس بیشتر رویداد های مشابه کنگره، نظری است؛ بنابراین در ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات و پنجمین دوره جوایز ملی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، اساس بر بیان تجربه ها است.

توجه به عمل و تجربه رویکرد اصلی کنگره متخصصان علوم اطلاعات است، توجه ویژه کنگره ششم به ضرورت تحول

وی با تاکید بر رویکرد متولیان برگزاری کنگره متخصصان علوم اطلاعات و پنجمین دوره جوایز ملی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران بر احصاء تجربیات کتابداران و متخصصان علوم اطلاعات و دانش شناسی افزود: کار گروه های تخصصی کنگره از یک سال قبل از برگزاری، تشکیل و موضوعات مبتلا به برای ارائه در کنگره با ذره بین نقد، بررسی و به اصطلاح چکش کاری شده است.

خسروی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر تدوین سیاست های کنگره بیان نمود: معتقدم، شیوع کرونا موجب شد تا در استفاده از فناوری های نوین به 50 سال بعد پرتاب شویم؛ به عبارت دیگر کرونا فعالان حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی را با ضروریاتی روبه رو کرد که شاید چند دهه آینده به آن ها می رسیدیم. بنابراین دیجیتال سازی به عنوان محور اصلی ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات انتخاب شده است. تلاش داریم در این دوره از کنگره به این پرسش پاسخ دهیم که نحوه روبرو فعالان این عرصه با شرایط نو، چگونه باید باشد.

وی با اشاره به موضوع ششمین کنگره یعنی ما و تحول دیجیتال: راهبردهای تحول دیجیتال در کتابخانه ها، آرشیوها و موزه ها ادامه داد: انتخاب این موضوع برای کنگره ششم نشان می دهد که نحوه برخورد کتابداران، کتابخانه ها، موزه ها و مراکز آرشیوی با این تحولات سریع و بنیادین در حوزه دیجیتال چگونه باید باشد و چگونه می توانیم از این ابزار فناورانه به نفع مردم و در حرفه خودمان استفاده کنیم.

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران درباره نحوه تعامل نهاد کتابخانه های عمومی با برگزار کنندگان کنگره متخصصان علوم اطلاعات گفت: خوشبختانه دوستانمان در نهاد کتابخانه های عمومی کشور، همواره همکاری قابل توجهی با برگزار کنندگان کنگره داشتند. امید واریم کمیته مربوط به نهاد همانند سال های گذشته همکاری فعالی با کنگره داشته باشند تا شاهد انتقال تجربیات کتابداران کتابخانه های عمومی باشیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1834

به "توجه به عمل و تجربه رویکرد اصلی کنگره متخصصان علوم اطلاعات است، توجه ویژه کنگره ششم به ضرورت تحول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به عمل و تجربه رویکرد اصلی کنگره متخصصان علوم اطلاعات است، توجه ویژه کنگره ششم به ضرورت تحول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید